Droger ineens dood

15-04-2018 18:10 76 berichten
Hoi!

Heb ik weer.. gisterenavond nog een drogerwas gedraaid, niets aan de hand. Wil ik nu een hele was beddengoed drogen, is de droger ineens dood. Hij doet gewoon helemaal niets meer. Geen lampje, geen geluid oid.

Heb een ziek kind in huis dus ik ben straks door mijn schone voorraad beddengoed heen, althans schoon is het wel, maar ook erg nat ;-)
Wasmachine in dezelfde wandcontactdoos doet het wel. Ook als ik m wissel met die van de droger.

Man is niet thuis dus ik weet nu even niet hoe of wat. Is er een logische verklaring voor een droger die ineens het loodje legt zonder eerdere problemen?

't Is overigens een AEG 55540 van een jaar of 6/7 oud en hij draait 1 a 2 keer in de week... ouderdom misschien?
Ai, als hij niets doet vrees ik het ergste voor je. Balen, dat kun je nu niet gebruiken. Buren/familie of vrienden in de buurt met een droger?
Doorgebrand?
Dikke kans dat je printplaat kapot is.
Droogrek of lijntje spannen en ophangen.
Alle reacties Link kopieren
Nou dat is sterk, hier is bij ons gisteren dus exact hetzelfde gebeurd. Vrijdag heb ik het nog gebruikt en gisteren wilde man was in de droger doen en er gebeurde dus helemaal niks.
Zanussi van 6,5 jaar oud. Man heeft gegoogeld en dat schijnt dus wel vaker te geuren bij dat type van ons.
Op naar de Mediamarkt dus komende week.
Mijn AEG-droger ging helaas ook niet zo lang mee. Sowieso slechte ervaringen met de levensduur van drogers. Het is het enige apparaat waar ik extra garantie bij zou kopen.
Staat de droger in de badkamer of ergens anders waar er sprake is van vocht?

Zo ja, dan kan het de motor zijn die het heeft begeven, deze kunnen daar niet tegen en branden dan op een gegeven moment door.

Zo nee, dan weet ik het ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Tsja kan van alles zijn. Printplaat kapot, zekering doorgebrand, vochtschade...
karin12345 schreef:
15-04-2018 18:19
Droogrek of lijntje spannen en ophangen.
Ja de was hangt nu uiteraard te drogen, maar dat gaat niet zo snel dat ik het vanavond alweer kan gebruiken ;-)


Doorgebrand, geen idee.. hij deed het de laatste keer gewoon prima, de hele was netjes droog, piept dat hij klaar is, uitgezet.. en nu dus ineens niks meer..
Gelukkig wordt het deze week mooi weer en kun je hopelijk de was buiten drogen.

Oh en nog een lichtpuntje; drogers hoeven niet zo duur te zijn.
Droger staat in de badkamer inderdaad.

Oh dolfje balen zeg, bij jou ook! Vind t zo zonde van het geld zo'n droger, maar zonder gaat 'm ook niet worden!
Alle reacties Link kopieren
Scratte schreef:
15-04-2018 18:19
Dikke kans dat je printplaat kapot is.
Dit.
Ik had het vorig jaar met mijn wasmachine. Die deed ook ineens helemaal niks nada noppes meer, terwijl hij de dag ervoor nog prima ging.
Werd in een paar uurtjes gerepareerd en kostte in mijn geval rond de 75 euro.

Morgenochtend een reparateur bellen en vragen wat zij ervan denken? En dan evt beslissen of je ze laat komen.
Alle reacties Link kopieren
Scheelt in ieder geval weer voor het milieu :)
Alle reacties Link kopieren
Lastig! Al uw was zit netjes in de wasdroger, maar hij doet niets. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Wat kunt u zoal controleren om te achterhalen wat de oorzaak is?

Stroomtoevoer

Controleer of de stekker in het stopcontact zit, controleer de zekering in de meterkast. Ook de wasdroger kan beschikken over 1 of 2 zekeringen, controleer deze.

Verwarmingselement

Het verwarmingselement van de wasdroger kan doorbranden zonder dat de zekering beschadigt. Het element is een spiraal van speciale draad. Met een Ohm meter is dit element door te meten. Geen stroom betekent vervanging van het element, reparatie is niet mogelijk.

Deurschakelaar

Als de deurschakelaar kapot is zal de machine uit veiligheidsoverwegingen niet functioneren. De schakelaar dient vervangen te worden, deze bevindt zich in de wasdroger bij het frame van de deur, het kan zijn dat om dit onderdeel te bereiken of de bovenkant, of de voorzijde van de machine verwijderd dient te worden.

Thermische zekering

Veel wasdrogers zijn voorzien van een thermische zekering. De zekering bevindt zich meestal aan de achterzijde achter een paneel, in een wit plastic omhulsel. Controleer voor vervanging het verwarmingssysteem.

Bedrading

Zowel de bedrading van de stroomtoevoer als van de stroominlaat van de wasdroger kan doorgebrand zijn, vervanging is noodzakelijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Föhn erop zetten?
Alle reacties Link kopieren
https://www.fiyo.nl/reparatie-advies/wa ... doet-niets
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Als printplaat solderen €75 kost denk ik dat ik een nieuwe zou laten komen.

Dat gaat vaak sneller dan dat er een monteur kan komen aangezien het ding 6/7 jaar oud is zou ik voor zekerheid (nieuw) kiezen.

Bij Coolblue bestellen is volgende dag leveren.
Alle reacties Link kopieren
https://www.consumentenbond.nl/wasdroge ... plossingen
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
https://www.gebruikershandleiding.com/A ... 70054.html


Veel voorkomend probleem, zo te zien.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Heb aan de achterkant van de droger gekeken, het plastic kapje er af gehaald en het draadje die in verbinding met de spiraal staat is helemaal zwart (de aarding neem ik aan?). Zie dat die officieel oranje hoort te zijn ;-) Misschien is die kapot? Ga 'm niet helemaal openschroeven, zo handig ben ik niet dat ik dan zie wat er aan de hand is, maar een zwart draadje lijkt me niet de bedoeling :)
Heb een ziek kind in huis dus ik ben straks door mijn schone voorraad beddengoed heen, althans schoon is het wel, maar ook erg nat ;-)

Was er maar een manier om dat beddengoed uit zichzelf droog te laten worden... :sarcastic:
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
15-04-2018 18:36
Was er maar een manier om dat beddengoed uit zichzelf droog te laten worden... :sarcastic:
Warm strijken laat het in ieder geval wat sneller gaan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
lilyjo schreef:
15-04-2018 18:34
Heb aan de achterkant van de droger gekeken, het plastic kapje er af gehaald en het draadje die in verbinding met de spiraal staat is helemaal zwart (de aarding neem ik aan?). Zie dat die officieel oranje hoort te zijn ;-) Misschien is die kapot? Ga 'm niet helemaal openschroeven, zo handig ben ik niet dat ik dan zie wat er aan de hand is, maar een zwart draadje lijkt me niet de bedoeling :)
Dat is heel gemakkelijk zelf te maken. Je haalt de zekering eruit, ga naar een speciaalzaak waar ze ze verkopen en neem hem mee natuurlijk en dan zet je hem op dezelfde manier weer terug, plaatje ervoor schroeven en klaar is Klara. Kost je misschien 2 euro.
Cateautje schreef:
15-04-2018 18:38
Dat is heel gemakkelijk zelf te maken. Je haalt de zekering eruit, ga naar een speciaalzaak waar ze ze verkopen en neem hem mee natuurlijk en dan zet je hem op dezelfde manier weer terug, plaatje ervoor schroeven en klaar is Klara. Kost je misschien 2 euro.
Oh link doet het niet..
Zie ze op internet voor 40 euro...
anoniem_227343 wijzigde dit bericht op 15-04-2018 18:46
10.28% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven