Geniale tip voor het fixen van de vaatwasser?

17-04-2018 07:41 16 berichten
Hi forummers,
Ik denk alles al geprobeerd te hebben:
Andere tabletten
Speciaal schoonmaakmiddel om de vaatwasser schoon te draaien
Het filter schoonmaken
Die draai dingen schoonmaken
Zout is aangevuld

Maar mijn vaatwasser maakt niet meer schoon. Niet af en toe iets vies. Gewoon 'maar ik had hem toch aangezet?' vies.

Heeft iemand de ultieme tip wat ik nog kan proberen voordat ik een monteur bel?
Alle reacties Link kopieren
Wordt hij wel warm?
Komt er wel water bij dan?
Dat had ik ook met mijn stokoude vaatwasser. De ultieme tip is een nieuwe kopen.
Hoe oud is ie?
Ik denk dan ook dat er geen water bijkomt of dat het niet warm word...

Helaas zou mijn enige oplossing ook zijn; de monteur bellen!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ooit een (dure) gehad die na een half jaar al zo'n streken kreeg, is nooit meer goedgekomen met dat onding.

Nu een goedkope van de Ikea en en werkt al ruim 5 jaar naar volle tevredenheid, het ding is blij met af en toe vers zout en spoelmiddel en doet netjes wat hij moet doen.

Het enige wat hier soms gebeurt is dat als in het bovenste rek iets niet goed zit zodat de sproeiarm niet goed kan draaien, dan blijft het spul in dat bovenste rek wel vies.

Maar dan wordt de afwas in de onderste mand nog wel schoon, dus dat zal het probleem bij jou wel niet zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden laatst ook zo'n storing met de vaatwasser. Met starten begon hij wel te brommen, maar deed verder niets, hij voerde zelfs geen water meer aan. Blijkbaar stond er nog ergens een laagje water (wat op zich geen kwaad kan) en een of andere sensor registreerde dat en daarom wilde hij geen enkel programma meer starten.

Monteur had binnen enkele minuten het probleem gevonden en was binnen een half uur klaar met oplossen. Ik zou dus gewoon de monteur bellen.
Alle reacties Link kopieren
Als hij geen water neemt en je voorlopig geen monteur of een nieuwe vaatwasser kan aanschaffen en ècht geen zin hebt om je handen nat te maken, kan je er zelf heet water in doen:

Eerst even ontdekken hoe het programma werkt en je aktie goed timen.
Op het moment dat hij water zou moeten nemen -nadat hij de eerste keer heeft afgepompt- een enorme pan heet water en een vaatwastablet in de waarwasser kiepen.
Indien gewenst zodra hij weer heeft afgepompt nog een pan water erin voor het naspoelen.
Alle reacties Link kopieren
Mocht het een afpompprobleem zijn, dan zit je met mijn methode vervolgens wel met een bodem vol vies, vet water :P
Alle reacties Link kopieren
Mijne heeft geloof ik een knopje 'water wegpompen' of 'spoelen' of zoiets.

Misschien heeft die van TO dat ook? Wat gebeurt er als ze die aanzet?

O ja, en die van mij heeft ook af en toe verstopte afvoerleiding - dat komt ervan als je het filter niet regelmatig schoonmaakt :$ - en dan helpt het wel om een pak of twee vaatwaszout met een paar emmers heet water erin te gooien en dan steeds de machine te laten afpompen.
*doet ook nog iets met een rietje als het echt heul erg verstopt zit ;-D *
Yvette dat maalt me aan het lachen ;-D

Ik heb geen idee of het water warm wordt. Maar door hoe het er uit ziet en er restjes tablet zitten vraag ik me af of er inderdaad wel genoeg water bij komt. Bedankt voor het aan doen van een lampje boven mijn hoofd dames. Ik ga denk ik de emmer water methode proberen voor de stapel vaat (ja ik heb echt zo weinig zin om af te wassen), en dan denk ik toch maar een monteur bellen. .
redbulletje schreef:
17-04-2018 08:01
Hoe oud is ie?
Geen idee het is een huurhuis. Maar op de huurbaas wachten heeft even geen zin, dus dat wordt pas een optie als een monteur zegt dat het einde verhaal is denk ik.
Alle reacties Link kopieren
ZetHetRaamOpen schreef:
17-04-2018 09:01
Yvette dat maalt me aan het lachen ;-D

Ik heb geen idee of het water warm wordt. Maar door hoe het er uit ziet en er restjes tablet zitten vraag ik me af of er inderdaad wel genoeg water bij komt. Bedankt voor het aan doen van een lampje boven mijn hoofd dames. Ik ga denk ik de emmer water methode proberen voor de stapel vaat (ja ik heb echt zo weinig zin om af te wassen), en dan denk ik toch maar een monteur bellen. .
Kun je kijken door vaatwasser halverwege het programma te open en dan moet er stoom afkomen als je warmer dan 50 graden afwast. Spoelarmen wel schoon net als labyrint ?
slobberbone schreef:
17-04-2018 09:19
Kun je kijken door vaatwasser halverwege het programma te open en dan moet er stoom afkomen als je warmer dan 50 graden afwast. Spoelarmen wel schoon net als labyrint ?
Nee ook zeker niet schoon. Ik ben nu niet thuis dus zal het vanavond checken.
Alle reacties Link kopieren
Heb je ook die gaatjes in de draaiarmen met een breinaald oid schoongemaakt / open geprikt?
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven