Parkeren voor andermans huis

17-04-2018 11:30 136 berichten
Gisterochtend om 07.15 uur wilde ik instappen in mijn auto die in de straat achter de mijne stond geparkeerd toen er een vrouw in pyjama naar buiten kwam en me aansprak. Ze vroeg me of ik voortaan niet meer voor haar huis wilde parkeren, en ook niet voor de twee buren naast haar. Het was hen opgevallen dat mijn auto daar heel vaak stond, soms dagenlang. Ik heb gezegd dat ik ook liever in mijn eigen straat sta, maar als daar geen ruimte is, en ook niet in het verlengde van de straat of de straat die haaks op mijn straat ligt, ik in haar straat parkeer. Ik moet toch ergens staan. Vervolgens zei ze dat er vaak wel plek is bij haar aan de overkant (dwarse parkeervakken). Dat klopt maar een deel van die vakken ligt onder bomen dus daar sta ik liever niet. Ik heb dus maar gezegd dat ik er rekening mee zou houden en als er zo'n parkeervak vrij is dat niet onder een boom ligt, ik daar zal parkeren.
Achteraf had ik er wel een rotgevoel over. Kennelijk zie ik eruit alsof je mij kunt aanspreken op mijn parkeergedrag, waar volgens mij niets mis mee is. Ik sta nooit asociaal geparkeerd, netjes langs de stoep en ik neem slechts 1 plek in. In mijn eigen straat is ook een buur die het liefst voor zijn eigen deur staat, maar ik heb nu eenmaal geen plek voor mijn eigen deur en moet toch ergens staan.
Vinden jullie het ook niet brutaal om mensen weg te sturen die voor je huis parkeren? Hadden jullie feller gereageerd? Ik voel me nu echt in de gaten gehouden, en elke keer als ik er weer zou gaan staan ergeren die mensen zich natuurlijk. Dat is hun probleem, maar ik krijg er last van als het bij hen opbouwt, terwijl ze helemaal geen recht hebben op dat plekje.
Als ik dit zo nalees klinkt het wel een beetje slachtofferachtig, maar het stoort me gewoon dat ze mijn gedrag hebben besproken en hebben afgekeurd. Net of ik gek of asociaal ben. Ik zou zelf nooit iemand aanspreken op 'normaal' gedrag, zelfs niet als het mij stoort. Onhandig parkeren, een blaffende hond, skatende kinderen voor je deur, stoepkrijt, pratende mensen op straat om 3 uur 's nachts, er is natuurlijk genoeg in een woonwijk waar je je aan kunt storen.
anoniem_228429 wijzigde dit bericht op 17-04-2018 11:35
12.24% gewijzigd
Als er parkeervakken tegenover zijn dan snap ik niet dat je daar niet gaat staan. Waarom vind je die bomen een bezwaar? Staat je auto lekker beschut juist.
Alle reacties Link kopieren
gewoon blijven parkeren
en als ze je er op aanspreekt bluf je met: "oh ja, ik heb het er even met de wijkagent over gehad, en er is geen enkele reden dat ik hier niet zou mogen parkeren. Prettige dag hoor!"
Mijn god waar mensen zich al niet druk om maken. Het is gewoon een parkeerplaats dus je mag er gewoon staan. Basta.
Alle reacties Link kopieren
Zij kan haar auto toch ook gewoon aan de overkant zetten?

Het is jammer voor haar, maar een openbare plek kun je niet claimen.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon je auto daar parkeren. Als er toch plek zat is aan de overkant kunnen zij de auto daar toch prima parkeren.

Ik ben ook niet zo mega assertief, maar ik zou de volgende keer (als je nog ene keer wordt aangesproken) zeggen dat het openbare plakken zijn en jij daar gewoon mag parkeren. Verder niet in discussie gaan:)
Alle reacties Link kopieren
Dan is dan jammer voor ze.

Als jij ergens staat waar je gewoon mag parkeren hebben ze pech. Als je er nog een keer op wordt aangesproken zou ik ook gewoon aangeven dat het openbare parkeerplekken zijn en dat jij je auto daar net zo goed mag neerzetten als zij.
Alle reacties Link kopieren
Is openbare weg. Als jij parkeert op een plek waar het mag, dan doe je dat.
Ik lees hier op het forum ook wel mensen, die liever hun eigen auto zien staan of meer uitzicht willen. Dat kan, maar nog steeds kun jij nog steeds je auto daar parkeren. Dan zetten ze hun eigen auto maar onder die bomen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Er zijn nogal wat parkeerissues tegenwoordig. Onze straat kreeg een anonieme brief of degenen die 2 auto's hadden hun 2e auto voortaan elders (lees 2 straten verder bij de sauna), wilden parkeren. Ook als je een caravan hebt, en die staat voor je deur, dat je dan je auto er niet meer bij mag zetten.
Tja, wat moet je ermee? Het is openbare parkeergelegenheid. Niemand trekt zich er dus iets van aan.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Officieel is het openbare ruimte, dus je hebt het recht om daar te parkeren.

Toch begrijp ik buurvrouw wel. Woon zelf ook aan een drukke straat en ik kan ook nooit voor mijn eigen deur parkeren, heel irritant maar niks aan te doen. Vooral als die auto er dagenlang staat zoals je beschrijft in de OP. Je kan toch je auto terugzetten voor je eigen deur op het moment dat er plek is?
Alle reacties Link kopieren
Het is openbaar gebied en het zijn openbare parkeerplaatsen. Je mag er gewoon parkeren.
Maar waarom wil je niet onder een boom staan?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
17-04-2018 11:32
Als er parkeervakken tegenover zijn dan snap ik niet dat je daar niet gaat staan. Waarom vind je die bomen een bezwaar? Staat je auto lekker beschut juist.
Ik probeer ook altijd bomen te vermijden. Rond deze tijd geven ze spul af. Of er zitten duiven in die op je auto gaan schijten.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is het zo dat je daar gewoon mag parkeren hoor.
Dat het vak voor haar huis ligt geeft nog niet het alleen recht voor haar om daar te parkeren.

Ik snap het wel want natuurlijk wil je graag voor je eigen huis parkeren maar het is gewoon openbare gemeente grond.
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
17-04-2018 11:36
Het is openbaar gebied en het zijn openbare parkeerplaatsen. Je mag er gewoon parkeren.
Maar waarom wil je niet onder een boom staan?
.
Vogelpoep
In het geval van lindes nog luizenplak
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel raar om voor andermans huis te gaan staan. Al mag het wel, ik vind het wel raar. En ik zou het irritant vinden als iemand voor mijn huis parkeert.

Maar ik woon in een stad en wijk waar parkeren geen probleem is.

Ik zou in jouw geval in de parkeervakken aan de overkant parkeren.
I wanna live my life with the volume full!
Kit_Kat schreef:
17-04-2018 11:35
Zij kan haar auto toch ook gewoon aan de overkant zetten?

Het is jammer voor haar, maar een openbare plek kun je niet claimen.
Ze zei zelf al dat het openbare ruimte is dus dat ze er eigenlijk niets van kan zeggen. Dat heb ik beaamd. Net als toen ze zei dat het wel een wat brutale vraag was. Ik moest mijn trein halen en was wat overbluft, maar achteraf bedacht ik natuurlijk veel betere reacties :facepalm:
Waarom niet onder een boom? Omdat je auto dan in een uurtje wordt volgepoept door vogels.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
17-04-2018 11:32
Als er parkeervakken tegenover zijn dan snap ik niet dat je daar niet gaat staan. Waarom vind je die bomen een bezwaar? Staat je auto lekker beschut juist.
Ik denk vanwege de vogelpoep, plakspul wat sommige bomen laten vallen, of deukjes door vallende eikels/kastanjes enz.
Wanneer ik het kan vermijden, parkeer ik ook niet onder bomen.
Alle reacties Link kopieren
BitterLem0n schreef:
17-04-2018 11:36
Officieel is het openbare ruimte, dus je hebt het recht om daar te parkeren.

Toch begrijp ik buurvrouw wel. Woon zelf ook aan een drukke straat en ik kan ook nooit voor mijn eigen deur parkeren, heel irritant maar niks aan te doen. Vooral als die auto er dagenlang staat zoals je beschrijft in de OP. Je kan toch je auto terugzetten voor je eigen deur op het moment dat er plek is?
.
Dat zou ik dus niet doen, steeds in de gaten houden of de plek voor je eigen huis vrij is en dan de auto verzetten. Zul je zien dat je 's middags weg moet en daarna weer je auto niet kunt parkeren. Minke kan er niets aan doen dat er bij haar geen plek is en ze mag haar auto gewoon neerzetten waar haar staat. Pech voor die mensen.
Later is nu
Kun je in je voortuin geen parkeerplek voor je auto maken?
Alle reacties Link kopieren
Je staat natuurlijk volledig in je recht daar te parkeren.
Ik had de hele tijd een grote bedrijfsbus recht voor mn raam, terwijl hier geen parkeerplek is en het op de kruising is, dus illegaal. Daar werd ik ook wat chagrijnig van maar dat is dan toch echt anders.
Maar als iemand mij er op aan zou spreken, zou ik ook geen moeite hebben ergens anders te gaan staan. Vooral als jouw auto vaak dagenlang ergens blijft staan.
Als je die mensen er een plezier mee doet..
phloxx wijzigde dit bericht op 17-04-2018 11:43
36.46% gewijzigd
-
Alle reacties Link kopieren
Eidde schreef:
17-04-2018 11:38
Ik vind het wel raar om voor andermans huis te gaan staan. Al mag het wel, ik vind het wel raar. En ik zou het irritant vinden als iemand voor mijn huis parkeert.

Maar ik woon in een stad en wijk waar parkeren geen probleem is.

Ik zou in jouw geval in de parkeervakken aan de overkant parkeren.
.
Maarja, bij Minke staat er dus ook iemand anders voor haar deur geparkeerd.
Later is nu
Eidde schreef:
17-04-2018 11:38
Ik vind het wel raar om voor andermans huis te gaan staan. Al mag het wel, ik vind het wel raar. En ik zou het irritant vinden als iemand voor mijn huis parkeert.

Maar ik woon in een stad en wijk waar parkeren geen probleem is.

Ik zou in jouw geval in de parkeervakken aan de overkant parkeren.
Ik heb aan mijn kant van de straat geen parkeervakken, dus sta altijd bij iemand anders voor de deur. Heel soms met zware boodschappen zet ik hem wel eens kort half op de stoep voor mijn huis. Soms staat daar iemand langer (niet helemaal duidelijk of het is toegestaan), en dat vind ik dan vooral irritant als het een bestelbus is die al mijn zicht wegneemt. Het zou echter niet in me opkomen om zo iemand dan weg te sturen.
Alle reacties Link kopieren
Aha, bomen zijn leuk, maar de neveneffecten dus niet. Je kan dus kiezen: vogelpoep op je auto of ergernis van je buurtgenoten.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan mij ook wel voorstellen dat het irritaties kan opleveren. Net zoals jij zelf graag dicht bij jouw eigen voordeur wil parkeren, zo willen andere mensen dat ook. En vooral wanneer iemand dan parkeert voor jouw deur en er dan meerdere dagen blijft staan.

Ik heb zelf zo'n irritante Gristen fundamentalist die zijn bedrijfsbus heel vaak bij mij voor de deur parkeert. Hem is eens naar de rede gevraagd en hij doet dat dus "zodat zijn directe buren geen last van hem hebben wanneer hij met veel lawaai 's ochtends vroeg weg gaat" Oftewel, Ik mag er dus wel last van hebben, wat ik ook heb. Om nog maar niet te klagen over het feit dat door zijn grote dichte bus, het zich op mijn voordeur totaal is ontnomen met als gevolg dat er dus al mensen hebben zitten rommelen aan mijn voordeur om binnen te dringen vanuit die beschutte positie.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Phloxx schreef:
17-04-2018 11:40
Je staat natuurlijk volledig in je recht daar te parkeren.
Ik had de hele tijd een grote bedrijfsbus recht voor mn raam, terwijl hier geen parkeerplek is en het op de kruising is, dus illegaal. Daar werd ik ook echt chagrijnig van maar dat is dan toch echt anders.
Maar als iemand mij er op aan zou spreken, zou ik ook geen moeite hebben ergens anders te gaan staan. Vooral als jouw auto vaak dagenlang ergens blijft staan.
Als je die mensen er een plezier mee doet..
Dagenlang is hooguit drie dagen, en dat is incidenteel. Het is eenmaal voorgekomen dat ik op vakantie ging en er nergens in mijn straat plek was. Toen stond ik dus een week in een andere straat (niet voor haar deur die keer). Ja jeetje, ik sta dus altijd bij iemand anders voor de deur tenzij ik op het parkeerterrein van de supermarkt ga staan, maar ik vermoed dat die er ook niet blij van wordt als veel mensen hun parkeerplaats als permanente parkeerplek gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven