goede kwaliteit beddengoed

17-04-2018 16:02 34 berichten
Waar koop ik dat? En dan bedoel ik van lekker zachte en soepele stof, voor het matras en dekbed. Iets wat lang meegaat ook. Ik heb me laten vertellen dat het 100% katoen moet zijn, maar ik weet niet of dat klopt. Ik bedoel geen satijn i.i.g.

Weet iemand een goed adres? (fysieke winkel of online)
Ik koop altijd essenza. Maakt niet uit waar. Bijenkorf, een beddenzaken, online...
Ik heb heel veel pip studio dekbedovertrekken. Die zijn heerlijk en de kwaliteit is uitstekend. Die zijn gemaakt van 100% Percal.
Alle reacties Link kopieren
Katoensatijn is ook soepel. Perkal is glad en crispy.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Welke maat zoek je?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Ik ben fan van Bluebellgray. Is duur maar is en blijft mooi.
Wij hebben beddengoed van 100% Tencel Lyocell. Valt veel soepeler/gladder dan katoen, ademt goed en blijft mooi in de was.
anoniem_356008 wijzigde dit bericht op 17-04-2018 16:24
6.17% gewijzigd
Wij kopen altijd 100% katoenen dekbedovertrekken en hoeslakens bij Ikea.
Lekker veel keus en niet duur.
Dank, Ik bedoel inderdaad soepel, niet crispy. Heb op de sites gekeken, helaas zit de maat van dekbed er niet bij. Heb 200 bij 200, misschien maar eens denken aan een nieuw dekbed want die maat vind ik bijna nergens :(
oh er waren alweer meer antwoorden. Ik google verder :)
Tickel schreef:
17-04-2018 16:16
Katoensatijn is ook soepel. Perkal is glad en crispy.
Crispy? Wat moet ik me daarbij precies voorstellen?

Ik slaap er onder en ik vind het heerlijk soepel aanvoelen. Lekker zacht aan je huid. De meeste dekbedovertrekken van Ikea zou ik bijvoorbeeld overslaan. Veel te ruwe stof!
Ikea heb ik er al 1 van. Maar ik zoek echt dat hele zachte :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een set van Essenza die erg prettig is. Maar degene die ik het meest gebruik is een set uit het buitenland (die was zo fijn dat ik een set had meegenomen naar huis toen ik daar studeerde). Volgens mij is dat katoen satijn. Dat is ook vrij glad en zacht qua stof.
ñuca schreef:
17-04-2018 16:22
Ikea heb ik er al 1 van. Maar ik zoek echt dat hele zachte :)
Flanel?
ñuca schreef:
17-04-2018 16:22
Ikea heb ik er al 1 van. Maar ik zoek echt dat hele zachte :)
Heb je deze ook geprobeerd? https://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/00269263/

Die is echt heel fijn!
Geen katoen, maar Lyocell.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook katoensatijn. Net wat zachter en soepeler dan katoen

Ik heb dekbedhoezen van Marjolein Bastin en Hip. Katoensatijnen hoeslakens bij Wehkamp gekocht, geen idee meer van het merk
Lady_Vintage schreef:
17-04-2018 16:24
Flanel?
Nee, ik denk katoensatijn, wat anderen al zeiden :)
Alle reacties Link kopieren
Maar goed, op een gegeven moment slijt alles, wel jammer dat de kussenslopen vaak eerder slijten dan de dekbedhoezen
Alle reacties Link kopieren
Swiss sense
Live your dreams and never wake up
Fragolisa schreef:
17-04-2018 16:25
Heb je deze ook geprobeerd? https://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/00269263/

Die is echt heel fijn!
Geen katoen, maar Lyocell.
Dank je, ik ga binnenkort toch maar weer eens naar de Ikea, je kunt daar zelf voelen omdat ze van al hun hoezen een voorbeeld hebben hangen. Was tenminste zo een paar jaar geleden.
anoniem_6527270f28ee9 wijzigde dit bericht op 17-04-2018 16:34
1.30% gewijzigd
ñuca schreef:
17-04-2018 16:32
Dank je, ik ga binnenkort weer eens naar de Ikea, je kunt daar zelf voelen omdat ze van al hun hoezen een voorbeeld hebben hangen. Was tenminste zo een paar jaar geleden.
Ja, is nog steeds zo. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Essenza (ook webshop) heeft mooi spul; het meeste wat ik daarvan heb is van katoensatijn.

Pip vind ik ook goed van kwaliteit, katoen perkal, en ik heb een aantal van Auping die ik erg mooi vind.
Heb ook een mooie van HNL.

Hoeslakens van Ikea zijn ok maar lang niet altijd goed passend. De AH stunt ook weleens met hoeslakens en die zijn ook goed van kwaliteit.
Alle reacties Link kopieren
Zonder twijfel Perkal katoen. Voorheen sliep ik onder satijn katoen maar Perkal geeft een zachter en luxer gevoel dan satijn.
Dank dames, ik kan vooruit :-) :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Ik zweer bij goede 100% katoensatijn.
Lyocel/Tencel komt er hier niet in. Het is een natuurlijke vezel (bamboe of houtpulp oid) en daar gaat een chemische bewerking overheen. Je krijgt dan een soort viscose.
Ik kan er niet tegen, maar goed dat is voor iedereen anders.
Op díé fiets!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven