Gewond vogeltje

18-04-2018 21:21 16 berichten
Ik heb net een gewond vogeltje gevonden in mijn tuin. Zo’n parkietje wat mensen als huisdier houden dus ik denk dat hij is ontsnapt en vervolgens is aangevallen door een kat ofzo. Hij heeft namelijk allemaal bloed onder z’n vleugeltje.

Anyway, heb de dierenambulance gebeld en die komen hem ophalen, maar mag ik hem een beetje water of iets geven tot die tijd? Hij is vreselijk in paniek en ik vind het zo zielig :(
Alle reacties Link kopieren
Ja of het zachte, binnenste gedeelte van een komkommer (zaadjes). Sterkte en lief van je!
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Alle reacties Link kopieren
Vast wel. Water kan altijd.

Eventueel een stukje appel, als ie honger heeft lust hij dat ook wel.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Wat lief van je!

Hupst hij nog rond in je tuin of heb je hem meegenomen?

Als ie in de tuin is: zorg dat er geen katten bij komen.

Als je hem hebt meegenomen: het is het belangrijkste om hem nu een beetje met rust te laten. Dus als je hem in een doosje hebt gedaan met een theedoek eroverheen: niet steeds kijken of hij er nog is. ;)

Komt vast wel goed. :) Bloed hoeft natuurlijk niet per se erg te zijn.
Oké ga ik dat voor hem snijden. Weet niet of hij het wil maar misschien voelt hij zich dan een beetje thuis in z’n doos.
Nee hij lag in de tuin, hij kan niet meer vliegen. Heb ‘m in een doosje bij me staan op de bank en nu een stukje komkommer bij hem gelegd en een bakje water, maar geen interesse. Hij lijkt wel rustiger te worden, piept niet meer zo hard.
Alle reacties Link kopieren
Trouwens het is erger als hij helemaal versuft zou zijn dan als hij in paniek is. :p Maar snap dat je dat vervelend vindt!
Ze waren er al, hij wordt nu naar de dierenarts gebracht en ik heb het ritnummer gekregen zodat ik kan bellen of hij het heeft gered. Die ambulancebroeder zei: je wil ‘m houden hè? Dus ik: jaaaa :cry: zo zielig. Al m’n moederhormonen slaan ervan op hol haha.

Maar goed nu weet ik straks iig of hij ’t overleefd heeft. En hopelijk vindt zijn baasje hem zo terug.
:thumbsup:
Wat ben ik blij dat er mensen zoals jij zijn! Goed gedaan :)
Alle reacties Link kopieren
Aaaaww. Nu duimen voor een goede afloop!
Yes. Die man had het al over dat hij dan in de volière mag bij de andere vogeltjes dus laten we dat maar hopen. Arm kind.

En anders is hij iig gauw uit zijn lijden verlost probeer ik dan maar te denken :(
Voor de volledigheid: hij heeft het overleefd en wordt nu verder verzorgd in de vogelopvang :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
:cheer2:
:cheer2:
Alle reacties Link kopieren
:yes:
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven