Boom sores

19-04-2018 14:30 29 berichten
Vorig jaar zomer buur gevraagd of het mogelijk was boom bij te snoeien aangezien hij echt heel groot is en bijna alle zon wegneemt uit de tuin. Hij zou het gaan doen maar tot nu toe is er niks gebeurt. Ik ben al een paar keer langs geweest om te vragen wanneer het xou gebeuren. Beloofde elke keer dat het binnenkort zou zijn. Nu vind ik het ook weer zo asociaal als ik zelf met een heggesschaar aan de haal ga. En volgens mij mag niet meer snoeien want dat zou de boom beschadigen in deze periode.
Wat zouden jullie doen in deze situatie?
Ik snap niet hoe een boom, de pracht van de aarde, sores zou kunnen geven.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden hetzelfde probleem. Maak niet dezelfde fout als wij. Wij gingen er maar vanuit dat het wel gedaan zou worden. Ze stelden steeds uit. Op een dag kwamen we terug zeiden ze dat ze niet meer gingen snoeien en dat wij dat ook niet mochten omdat de boom oud is en dan is hij waardevol ofzo. ZORG DAT ZE HEM ZO SNEL MOGELIJK SNOEIEN.
Cateautje schreef:
19-04-2018 14:36
Ik snap niet hoe een boom, de pracht van de aarde, sores zou kunnen geven.
Jij hebt zeker geen hooikoorts?
Cateautje schreef:
19-04-2018 14:36
Ik snap niet hoe een boom, de pracht van de aarde, sores zou kunnen geven.
Begrijp me niet verkeerd, hij is absoluut prachtig. Ik zou alleen meer dan een half uur per dag zon willen hebben.
watdachtjehiervan schreef:
19-04-2018 14:38
Jij hebt zeker geen hooikoorts?
Van de miljarden bomen op aarde is het juist die ene boom die daarvoor zorgt?
Alle reacties Link kopieren
In de zon zitten is toch slecht.
ik geef mn bek ook maar een douw
whitewolves schreef:
19-04-2018 14:39
Begrijp me niet verkeerd, hij is absoluut prachtig. Ik zou alleen meer dan een half uur per dag zon willen hebben.
Dan nog één seizoen doorzetten en dan, als het de goede tijd is, zelf gaan snoeien. Als je je afhankelijk op blijft stellen naar de buurman, dan gebeurt er nooit iets en ben je op een gegeven moment in staat de beste man een bijl in de nek te leggen. Zover zou ik het niet laten komen.
Alle reacties Link kopieren
Stel voor dat jij een hovenier de boom laat snoeien en dan de kosten delen.
Madeliefjees schreef:
19-04-2018 14:42
In de zon zitten is toch slecht.
Ademen ook.
Hannie85 schreef:
19-04-2018 14:44
Stel voor dat jij een hovenier de boom laat snoeien en dan de kosten delen.
Hoeveel kost dat ongeveer?
whitewolves schreef:
19-04-2018 14:45
Hoeveel kost dat ongeveer?
Veel teveel.
Cateautje schreef:
19-04-2018 14:45
Veel teveel.
Ja dat is veel ja..
Boom snoeien € 35 - € 55 per uur
Alle reacties Link kopieren
Bij mij zijn de buren een keertje naar mij toegekomen met de vraag of ze onze heg een stuk bij mochten snoeien omdat deze het zonlicht in hun keuken blokkeerde.
Vond ik wel heel lief, hun hadden er last van, hadden de middelen om te snoeien, wij waren er net komen wonen (huis had een jaar leeg gestaan, heg was behoorlijk gegroeid), ik was zwanger, mijn partner maakte behoorlijke lange werkdagen. Als ze gevraagd hadden om er iets aan te doen had ik het ook wel gedaan, dan had ik iemand geregeld, maar ik vond het wel heel lief dat zij aanboden het zelf te doen aangezien ze er last van hadden (en wij niet).
Dus als jullie het zelf zouden willen en kunnen doen misschien eens aanbieden aan de buurman, wellicht heeft hij niet de middelen om te snoeien, kan hij het lichamelijk niet, heeft de financiëen niet om iemand anders in te huren, ect.
Ik zou het dus gewoon nog een keertje vriendelijk proberen, beetje in het kader van “beter een goede buur dan een verre vriend”.
Cateautje schreef:
19-04-2018 14:40
Van de miljarden bomen op aarde is het juist die ene boom die daarvoor zorgt?
Ik reageer op jouw opmerking hoe een boom nou sores kan geven. Het antwoord is oa hooikoorts. Ik heb het niet over de boom van to. Maar over een boom. Net als jij.
watdachtjehiervan schreef:
19-04-2018 14:50
Ik reageer op jouw opmerking hoe een boom nou sores kan geven. Het antwoord is oa hooikoorts. Ik heb het niet over de boom van to. Maar over een boom. Net als jij.
Tja, dan snap ik je bijdrage verder niet.
Cateautje schreef:
19-04-2018 14:47
Boom snoeien € 35 - € 55 per uur
Dan snap ik waarom hij dat liever niet doet idd
Als je denkt dat je het zelf kan (gezien je opmerking over de heggeschaar), waarom dan niet aan de buurman/vrouw voorstellen zaterdag samen aan de slag te gaan?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee wat het kost maar meer zon in mijn tuin zonder gezeik van mn buurman is me best wat waard. Je zou het ook zelf kunnen doen als je weet wat je doet. Risico daarvan is wel als de boom door jou toedoen doodgaat je waarschijnlijk een verpeste relatie met je buren hebt.
anoniem_355510 wijzigde dit bericht op 19-04-2018 14:58
0.71% gewijzigd
Cateautje schreef:
19-04-2018 14:51
Tja, dan snap ik je bijdrage verder niet.
Die is ook nutteloos.
Net als jouw opmerking.
Weer vriendelijk in gesprek gaan en als dat niks oplevert misschien toch eisen gaan stellen? Dit is alleen geen handige tijd om een boom te snoeien, dat kan beter in de herfst volgens mij.

https://www.juridischloket.nl/wonen-en- ... de-takken/
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
19-04-2018 14:36
Ik snap niet hoe een boom, de pracht van de aarde, sores zou kunnen geven.
Onze buren hadden een zieke kastanjeboom. De takken hingen vooral in mijn tuin. Dat betekende dus dat mijn tuin vol met kastanjes lag of met plakkende dingen die allemaal van die boom kwamen. Gelukkig hebben ze die boom om laten kappen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Belle73 schreef:
19-04-2018 16:10
Onze buren hadden een zieke kastanjeboom. De takken hingen vooral in mijn tuin. Dat betekende dus dat mijn tuin vol met kastanjes lag of met plakkende dingen die allemaal van die boom kwamen. Gelukkig hebben ze die boom om laten kappen.
Ja, ziek, dat is een heel ander verhaal natuurlijk.
Belle73 schreef:
19-04-2018 16:10
Onze buren hadden een zieke kastanjeboom. De takken hingen vooral in mijn tuin. Dat betekende dus dat mijn tuin vol met kastanjes lag of met plakkende dingen die allemaal van die boom kwamen. Gelukkig hebben ze die boom om laten kappen.
Deze boom is niet ziek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven