BH Beugel in wasmachine,Help

22-04-2018 17:31 25 berichten
Zonet haal ik mijn bikini uit de wasmachine ( die al een raar geluid maakte tijdens het wassen) en merk dat er een beugel uit het topje weg is. Nergens meer te vinden, dus deze moet ergens rondzwerven in de wasmachine.
Kan ik hem gewoon nog gebruiken nu? of is het nodig een monteur te bellen voordat de machine stuk gaat door die beugel?
Wie heeft er verstand van?
Zal wel ergens tussen de binnen- en buitentrommel zitten. Toch maar even bellen dus, want nog afgezien van de mogelijke schade (krassen, roesten) wil je niet weten wat voor herrie dat maakt.

En voor de volgende keer: beugelbeha's wassen in zo'n zakje.
Heb je al goed gevoeld in en om die rubberen rand? En heb je in het filter gekeken?
Ik zou eerst die beugel eruit (laten) halen voordat je straks een nieuwe wasmachine kunt kopen. Volgende keer inderdaad waszakje gebruiken of bikinitopje met de hand wassen.
Alle reacties Link kopieren
Je kan de trommel heen en weer bewegen zodat hij hoop weer gaatje pakt, hoor je niks . Dan filter controleren. Hoor je niks en zie je niks? Gewoon doorwassen op voorhand monteur laten komen om iets te verwijderen ben je zo 250 euro kwijt aan arbeidsloon en voorrijkosten.
slobberbone schreef:
22-04-2018 17:59
Je kan de trommel heen en weer bewegen zodat hij hoop weer gaatje pakt, hoor je niks . Dan filter controleren. Hoor je niks en zie je niks? Gewoon doorwassen op voorhand monteur laten komen om iets te verwijderen ben je zo 250 euro kwijt aan arbeidsloon en voorrijkosten.
€250?! Welnee! Heb laatst nog een monteur laten komen. €80 exclusief onderdelen.
LizBakker schreef:
22-04-2018 18:21
€250?! Welnee! Heb laatst nog een monteur laten komen. €80 exclusief onderdelen.
Bij mij ook €80 voorrijkosten inderdaad. (Voor een knop die doordraaide, bleek scheurtje in plastic, nieuwe knop kreeg ik per post. Dat was de eerste en laatste keer een monteur laten komen :-$ ).
Alle reacties Link kopieren
Hier thuis een keer zelf een beugel eruit gehaald met behulp van een you tube filmpje. Een monteur die daar precies vertelt wat je moet doen en waar je moet zijn, ideaal. Zou het wel samen met iemand doen als je het zelf gaat proberen. Anders toch maar iemand laten komen.
slobberbone schreef:
22-04-2018 17:59
Je kan de trommel heen en weer bewegen zodat hij hoop weer gaatje pakt, hoor je niks . Dan filter controleren. Hoor je niks en zie je niks? Gewoon doorwassen op voorhand monteur laten komen om iets te verwijderen ben je zo 250 euro kwijt aan arbeidsloon en voorrijkosten.
Gewoon doorwassen? met het risico dat de machine helemaal stuk gaat?
Ik zou gewoon even zelf de bovenkant van de wasmachine eraf schroeven en langs de zijkanten van de trommel kijken of je hem ziet. Eventueel even met je vader doen ofzo?
Ik ga even het filter nakijken.
Alle reacties Link kopieren
Lady49 schreef:
22-04-2018 19:18
Gewoon doorwassen? met het risico dat de machine helemaal stuk gaat?
Als de beugel los onderin ligt kan het niet zo veel kwaad. Als ie vastzit in het warmte element dan is dat toch al stuk waarschijnlijk. Hoor je de beugel tikken als je de trommel draait dan zit ie vast, hoor je niets ligt ie los. Wel ff checken of de machine wel warm word.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een keer één teruggevonden die nog net met een klein puntje in een gaatje achtergebleven was. Met een nijptang kon ik hem er gelukkig toen zelf zo uit halen. Kijk dus even goed of dat bij jou misschien ook zo is.
Ik heb het filter schoongemaakt, daarin vond ik twee euro aan kleingeld;-).
Geen beugel. Nu heb ik hem op een centrifugeer programma gezet en ik hoor niks, zou dat kunnen betekenen dan de beugel los onderin ligt en dat ik geen actie hoef te ondernemen?
Of in de rubberen rand.. heb je daar gekeken?
Lady49 schreef:
22-04-2018 19:54
Ik heb het filter schoongemaakt, daarin vond ik twee euro aan kleingeld;-).
Geen beugel. Nu heb ik hem op een centrifugeer programma gezet en ik hoor niks, zou dat kunnen betekenen dan de beugel los onderin ligt en dat ik geen actie hoef te ondernemen?
Tja, als dat is wat je wil horen, maar ik zou er niet gerust op zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weleens gehad dat de wasmachine ineens enorme herrie maakte. Bleek er een bh beugel door zo'n gaatje van de binnentrommel te steken. Bijzonder, want ik heb nog nooit een beugel van een bh of bikini gemist (heb ze nog allemaal gecontroleerd, maar miste echt geen beugel). Bleek dat mijn zus weleens een beugel was 'verloren' in de wasmachine, toen ze nog bij mij woonde, 2 jaar geleden...

Zo lang je hem niet hoort, denk ik dus dat het eigenlijk geen kwaad kan. Maar ik denk ook dat die beugel er op een gegeven moment dus wél tussen gaat zitten, en dan kan dat heel veel schade opleveren.

Zou het dus proberen zelf op te lossen (mbv een youtube filmpje zoals iemand hierboven opperde) en lukt dat niet kan je altijd nog de monteur laten komen.
Alle reacties Link kopieren
Lady49 schreef:
22-04-2018 19:54
Ik heb het filter schoongemaakt, daarin vond ik twee euro aan kleingeld;-).
Geen beugel. Nu heb ik hem op een centrifugeer programma gezet en ik hoor niks, zou dat kunnen betekenen dan de beugel los onderin ligt en dat ik geen actie hoef te ondernemen?
???? Als er eerder uitgelegd is dat als ie vast zit dat ie je verwarmingselement kan lostrekken zet jij 'm op centrifugeren? Right.

Ik vrees het ergste.
Alle reacties Link kopieren
LizBakker schreef:
22-04-2018 18:21
€250?! Welnee! Heb laatst nog een monteur laten komen. €80 exclusief onderdelen.
Als hij moet zoeken en machine gaat openschroeven dan zit je met voorrijkosten zo aan 250 euro.
Alle reacties Link kopieren
Lady49 schreef:
22-04-2018 19:18
Gewoon doorwassen? met het risico dat de machine helemaal stuk gaat?
Je hoort niks, ziet niks bij filter. Wat kan er gebeuren ? Niet veel.
Alle reacties Link kopieren
Lady49 schreef:
22-04-2018 19:54
Ik heb het filter schoongemaakt, daarin vond ik twee euro aan kleingeld;-).
Geen beugel. Nu heb ik hem op een centrifugeer programma gezet en ik hoor niks, zou dat kunnen betekenen dan de beugel los onderin ligt en dat ik geen actie hoef te ondernemen?
Wat ik al eerder zei, gewoon doorwassen wie weet komt hij ooit boven water.
slobberbone schreef:
23-04-2018 13:57
Als hij moet zoeken en machine gaat openschroeven dan zit je met voorrijkosten zo aan 250 euro.
Oh, dat had ik dus niet. Ik had een rammelende trommel, hij heeft er flink wat voor uit elkaar geschroefd. Het was €80 onderzoekskosten en geen voorrijkosten.
Monteur is geweest, beugel gevonden, bij het verwarmingselement.( kan inderdaad gevaarlijk zijn). Kosten 62 euro all in.
Lady49 schreef:
26-04-2018 18:11
Monteur is geweest, beugel gevonden, bij het verwarmingselement.( kan inderdaad gevaarlijk zijn). Kosten 62 euro all in.
Keurig. Toch een fijnere gedachte en ook niet die bizarre bedragen die ik hier voorbij zag komen.
Alle reacties Link kopieren
Hier net ook een monteur geweest voor € 65. Volgens hem kan een beugel slangen lek prikken en voor lekkage zorgen. Ik kon gewoin wassen, maar er zou na verloop van tijd vuil ophopen met alle gevolgen van dien. Ik doe nooit meer een bh in de machine. Deze zat nl in een zakje en het zakje is nog helemaal ok dus hoe dat kan? Geen idee. Ik ben blij dat het nu opgelost is.
Alles komt goed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven