kattenhaal in bank

22-04-2018 17:48 10 berichten
wij hebben een hele grote kattenhaal in de stoffen bank. iemand een idee wat hieraan te doen (behalve een kleed er over heen te leggen). ik heb dacht ik ook eens gehoord dat er een speciaal spulletje bestaat zodat je dit niet meer zou zien??? weet iemand dit?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er zo’n naald voor. https://www.matson.nl/prym-wondernaald.html
Alle reacties Link kopieren
Die naald werkt alleen als je de naald aan de achterkant van de stof kunt opvangen. Kan niet bij een bank.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Alle reacties Link kopieren
Die naald werkt alleen als je de naald aan de achterkant van de stof kunt opvangen. Kan niet bij een bank.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Alle reacties Link kopieren
Als het om één lus gaat, garen er aan vast knopen, draad door een halfronde naald steken en het garen incl. lus door de stof terugsteken. De halfronde naalden zijn bij fourniturenzaken te koop. Je zal dan alleen wel een piepklein gaatje blijven zien waarschijnlijk.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
Wij hebben een keer een gat in de stoffen bank gehad en hebben dit gewoon dicht gestikt met de hand. Zelfde kleur garen gehaald en heel strak naaien en proberen de breedte van het stiksel zo smal mogelijk te houden. Bij ons zie het alleen als je er naar op zoek gaat en zit toch echt midden op de zitting.
Terugduwen/steken met een naald? Doe ik best vaak.
marcellav schreef:
22-04-2018 18:03
Die naald werkt alleen als je de naald aan de achterkant van de stof kunt opvangen. Kan niet bij een bank.
Ik doe het met een normale dikkere stompe naald.

Draadje in de lus en dan met de achterkant terug duwen in de bank, beetje wurmen en klaar. Maar ik een redelijk greove structuur, je ziet er niks van.
Alle reacties Link kopieren
Wat hierboven al geschreven is. De eventueel uithangende draad terug de bank in steken. Naald vlak bij de haal door de stof heen zodat de punt weer naar buiten komt. Draadje in het oogje peuteren (eventueel een draadsteker gebruiken) Als het een stukje open is dezelfde kleur garen halen en met kleine steekjes festonneren en aan elkaar naaien. Gebruik dan een vingerhoed want die naald steeds door strakke stugge stof steken is killing voor je vingers..
Ik gebruik er een haaknaald voor. In de stof steken vlakbij het gat, in het gat omhoog en dan terugtrekken met de draad in het haakje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven