verhuizen naar Groningen? naar Veendam?

25-04-2018 11:01 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,
ik ben nieuw hier en heb meteen een vraag. ik zit er sterk over te denken om naar de provincie Groningen te verhuizen. ik woon nu vlak bij Den Haag. Het mooie is dat ik een baan in de stad Groningen heb, waar ik nu een dag in de maand ben (werkgever heeft meerdere locaties) maar dan fulltime zou kunnen werken. De stad Groningen ken ik dan ook goed maar ik zou liever buiten de stad willen wonen, inderdaad in zo'n schattig dorpje maar dan ook weer niet te duur zoals bijvoorbeeld Haren is voor mij te duur om iets leuks te kopen. Ik heb meerdere dorpen/ plaatsen nu bezocht en ben onder meer erg onder de indruk van Veendam. wel wat verder weg van Groningen, maar het ziet er leuk uit en ik kan daar rond de 100k echt wel een leuk huisje kopen? mijn vraag is dus; hoe is Veendam? en wie weet er nog andere leuke dorpen in Groningen waar het leuk wonen is?
Alle reacties Link kopieren
Veendam heeft een aardig winkel aanbod en met de trein kun je zo naar Groningen, lekker makkelijk.
Of het leuk wonen is weet ik niet. Ken een aantal mensen die er volgens mij met plezier wonen.
summer is a state of mind
Alle reacties Link kopieren
c_est_moi schreef:
25-04-2018 11:08

Of het leuk wonen is weet ik niet. Ken een aantal mensen die er volgens mij met plezier wonen.
ik ken een paar mensen die er woonden en gillend weggerend zijn
Alle reacties Link kopieren
Ik ken Groningen als student, geweldige stad!

Als 'buitenstaander' zou ik echter niet snel buiten de stad gaan wonen, misschien eerst iets huren in stad Groningen en rustig in de omgeving gaan kijken?
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Verkijk je niet op het verschil tussen mensen uit Den Haag en mensen uit Veendam. Heel ander type, maar misschien dat je daar tegen kunt.
Stad Groningen daar wonen meer mensen van buitenaf, zijn de mensen iets makkelijker toegankelijk zeg maar.
summer is a state of mind
Je zou ook kunnen kiezen voor Helpman, een buitenwijk van Groningen, zit tegen Haren aan.

Beetje reclame voor Helpman:

Groningen, een fijne plek om te wonen
De zuidelijke wijken van Groningen – Helpman en de Wijert – zijn geliefd. Geen wonder: enerzijds heeft u allerlei voorzieningen bij de hand, zoals winkelcentrum Helpman, (basis)scholen en sportvoorzieningen. En op vijftien minuten fietsen vind u de historische binnenstad, het uitgaansleven rondom de grote markt en het rijke cultuuraanbod. Alles wat de stad aantrekkelijk maakt.

Anderzijds laat u de stad in een mum van tijd achter u. Stap in de auto of op de fiets en u bent in enkele minuten in de natuur. Appèlbergen, Paterswoldsemeer, het stroomdal van de Drentsche Aa, water en groen liggen naast de deur. Bovendien hoeft u zich ook geen zorgen te maken over uw woon- en werkverkeer, want vanaf uw nieuwbouwhuis draait u binnen enkele minuten de A7 of de A28 richting Zwolle of Drachten op.
Alle reacties Link kopieren
De mensen die ik ken wonen er vanaf hun jeugd, heb ik niet duidelijk neergezet.
Denk dat het als “import” nogal anders is......
ik zou er niet gaan wonen in ieder geval.
summer is a state of mind
Als je van rust houdt, weilanden en norse mensen die weinig zeggen, is dat een goede locatie.
Bourtange, Leek, Appingedam.
Ik zou Veendam niet aanraden.. heb je gekeken in de dorpen ten zuiden van Groningen richting Drenthe? Helpman is een vrij prijzige wijk nog.
Alle reacties Link kopieren
VelvetVolvo schreef:
25-04-2018 11:15
Als je van rust houdt, weilanden en norse mensen die weinig zeggen, is dat een goede locatie.
:rofl:

En áls ze al iets zeggen versta je ze niet.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Rond de ton is je budget?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik ken veel mensen die in Veendam wonen en die vanuit de randstad daar heen zijn gegaan ivm werk. Het bevalt ze allemaal prima. Veendam is een rustige plaats waar veelal gewoon ABN wordt gesproken :).

Rond de ton kun je in Veendam pf een ander dorp in Groningen best een redelijk huisje krijgen. In Groningen zelf wordt dat lastiger denk ik.
Voor een ton kun je wel iets kopen in Veendam. Veendam voorstellen als een boerengehucht is ook tamelijk oneerlijk, gezien het aantal inwoners. Wel heeft Veendam ernstig te lijden gehad onder de krimp, dus er is wat leegstand in het centrum. Het volk is er ruig en duidelijk. Ik vind dat zelf heel prettig, maar ik ben ook Oost-Gronings. Als jij in Den Haag woont, ben je wat taalgebruik betreft toch al het een en ander gewend, zo wil het vooroordeel althans.

Helpman is mooi, maar prijzig. Winschoten zou eventueel nog een optie zijn? Als je afhankelijk bent van de trein, dan is er ook nog wel wat buiten de stad richting Delfzijl, maar dat vind ik echt desolaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Veendam erg boers (lees: veel inwoners zijn direct en onbehouwen). An sich niets mis mee, maar als je zelf totaal niet boers bent zou het misschien slecht kunnen matchen.
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan wat je behalve een huis van rond 100 k nog meer wil. Wil je bv meerdere supermarkten in de directe omgeving, uitgaansgelegenheden etc? Of is een rustig dorp ook een optie? Dan zou ik wat meer richting Drenthe gaan kijken.
Alle reacties Link kopieren
Je koopt daar geen huis hoop ik... al die aardbevingen zouden mij al verstandiger om eerste jaar te huren om te kijken of je werk en buurt je bevalt.
Uithuizermeeden, en het toeval wil dat ons huis te koop staat. haha
Ik zou zelf niet snel in Veendam gaan wonen om de mentaliteit van de mensen, erg rechtdoorzee en 'plat maar dat verschild waarschijnlijk wel per wijk. Ik ken ook mensen die er met plezier wonen. Én misschien voel jij je er prima thuis.
Appingedam, Roden, Aduard, Winsum, Hoogkerk, Leens, zijn o.a. dorpen waar je wel alle voorzieningen hebt maar die wat minder 'plat' zijn qua mentaliteit. Als je echt een klein dorpje wilt is misschien Dorkwerd, Farmsum, Sauwerd, Harkstede wat. Al ligt Farmsum wel wat verder van Groningen.
Een aantal dorpen liggen wel in het aardbevingsgebied, ik weet niet of dat voor jou een probleem is?
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor alle reacties! wat leuk! ik ben nieuw hier, zoals gezegd, dus had geen idee dat er zo snel zoveel mensen zou\\\\\\\\\\den reageren. dank!

ik heb ook gekeken in bedum en onderdedam en ook loppersum, maar ik ben toch huiverig voor aardbevingsgebieden. misschien onterecht maar als ik al die ellende lees van de bewoners, dan denk ik, doe maar niet. vandaar ook een beetje de keuze op veendam; geen aardbevingsgebied.

uithuizermeeden en uithuizen en usquert ben ik ook geweest maar dat vind ik persoonljk wel heel 'ver'.

iemand hier ook de stap gewaagd van de randstad naar groningen? mijn omgeving verklaart me voor gek, maar mij lijkt het zalig...rust en ruimte en geen files meer ;-)
maar misschien idealiseer ik het?
Alle reacties Link kopieren
Het is net hoe je er zelf in staat of het een succes wordt of niet. In ken westerlingen die hier fijn wonen en ken er ook die hier niet op hun plek zijn. Dat zijn vaak mensen die een zekere arrogantie hebben: in het westen is alles beter en we gaan hier nu de boel ook even veranderen... Waarvoor ze dan naar het noorden komen als er toch niets deugt is me niet duidelijk. Als je ons niet als achtergebleven domme boeren behandelt zijn wij noorderlingen best leuke mensen. :P
Uithuizermeeden is via de N46 dichter bij stad dan veendam...
Alle reacties Link kopieren
De huizenprijzen zijn een kwestie van vraag en aanbod.
De huizen zijn daar niet voor niets goedkoop.
Weinig mensen die er willen wonen en dat heeft een reden.
Ik ben 19 jaar geleden vanuit de randstad naar het Hoge Noorden verhuisd en zou hier niet meer weg willen. Mijn huis heb ik inmiddels levensloop bestendig laten maken, zodat ik hier op mijn oude dag ook kan blijven wonen. Dus ik zou zeggen: ga ervoor.
sugarmiss schreef:
25-04-2018 12:56
De huizenprijzen zijn een kwestie van vraag en aanbod.
De huizen zijn daar niet voor niets goedkoop.
Weinig mensen die er willen wonen en dat heeft een reden.
Ja, de reden in oost-groningen buiten de aardbevinggebieden is voornamelijk werkgelegenheid. Maar TO heeft werk, dus da's geen probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven