kattenharen verwijderen, tips?

12-05-2018 20:57 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn katten verharen flink, met als gevolg een huis vol losse haren. Ik heb al allerlei borstels geprobeerd, maar geen enkele werkt echt heel goed: pluizenborstel, kleefroller, rubberen borstel. Wie heeft de gouden tip om kattenharen echt goed -en liefst makkelijk- te verwijderen?
Hier een worteltje, daar wat groen, lekker rennen in het gras.
Wat was het leven makkelijk toen ik nog een konijntje was.
Alle reacties Link kopieren
heel simpel: rubberen huishoudhandschoenen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Bij mijn bank werkte het heel goed om je handen een beetje nat te maken, en dan veegde je het er zo af.
RikM schreef:
12-05-2018 21:03
Bij mijn bank werkte het heel goed om je handen een beetje nat te maken, en dan veegde je het er zo af.
Dit doe ik idd ook altijd.
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
12-05-2018 20:59
heel simpel: rubberen huishoudhandschoenen
Ik weet niet of je die dikke bedoeld, die vind ik ook goed werken. Maar er gaat niets boven het type 'chirurgenhandschoen', met of zonder latex. Ook de kat is er prima mee te ontdoen van losse haren, door gewoon te aaien met een handschoen aan.
Ik begon altijd bij de bron: de katten zelf... borstelen met afwisselend een zachte borstel en een rubberen. Of aaien met vochtige handen. De haren van de bank gingen nog het makkelijkst met zo'n rode flueelachtige pluizenborstel. En rekening houden met kattenharen bij het kiezen van je meubels. In plaats van grof geweven kleden, fijn geweven katoen bijvoorbeeld...
anoniem_35141 wijzigde dit bericht op 12-05-2018 21:10
0.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ga de handschoenen en de natte handen zeker proberen!
Hier een worteltje, daar wat groen, lekker rennen in het gras.
Wat was het leven makkelijk toen ik nog een konijntje was.
Alle reacties Link kopieren
Irma3110 schreef:
12-05-2018 21:08
Ik weet niet of je die dikke bedoeld, die vind ik ook goed werken. Maar er gaat niets boven het type 'chirurgenhandschoen', met of zonder latex. Ook de kat is er prima mee te ontdoen van losse haren, door gewoon te aaien met een handschoen aan.
dikke, dunne, werkt allebei
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ballonnen, panty en idd de chirurgenhandschoenen. Nadeel: zowel hond als ik zijn daarna nogal statisch geladen :O
Katten verwijderen :proud:

Serieus; de rubberen huishoud handschoen werkt hier ook het beste. Bank en stoelen zijn zo weer schoon! De poes borstelen we gewoon zachtjes met een dierenborsteltje, ze vindt het niet fijn om met de handschoenen geaaid te worden.
En voor haren op de grond en alles: een rubberen bezem. Kun je halen bij de kapperswinkel (want logischerwijs worden ze in kapperszaken ook veel gebruikt); vegen alle haren bij elkaar, houden geen haren vast, en zijn makkelijk weer schoon te maken.
Bloemetjesolifant schreef:
12-05-2018 21:15
En voor haren op de grond en alles: een rubberen bezem. Kun je halen bij de kapperswinkel (want logischerwijs worden ze in kapperszaken ook veel gebruikt); vegen alle haren bij elkaar, houden geen haren vast, en zijn makkelijk weer schoon te maken.
Of gewoon de stofzuiger.. Bank doe ik met fluwelen mondstukje.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds kort een Dyson steelstofzuiger met kruimelfief. Mijn model heeft voor de kruimeldief een ronddraaiende borstel. Ben erg verbaasd hoe goed en snel t werkt. Deed hiervoor ook met huishoudhandschoen, moet oppassen want de gaten branden erin als je t te snel doet.

Die Dyson is nu favoriet. Duur maar helemaal waard.
Ik gebruik voor de stoffen bank vol met haren altijd een trekker (om de ramen mee na te trekken zeg maar) en daarmee kan ik ze van de bank afhalen. Dan trek je de haren samen tot één grote pluis en dan nog ff met de stofzuiger erover.
Alle reacties Link kopieren
Plakrollen werkt wat mij betreft het beste. Te krijgen bij o.a. H&M en volgens mij ook Ikea en Blokker. Handvat waar je een rol tape op kunt zetten, dat je makkelijk over het behaarde oppervlak (niet de kat zelf, maar de bank, kussens, je kleding etc) kunt rollen en zo de haren afkleven.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Met een rubberen handschoen.
Echt een aanrader.
Alle reacties Link kopieren
Rubberen handschoen aandoen en natmaken. Daarmee over al je meubels gaan.
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Alle reacties Link kopieren
https://www.replacedirect.nl/product/P0 ... 7oQAvD_BwE

Zoiets, deze is van Miele maar er zijn ook andere merken. Ik heb deze voor de meubels en een grote voor het tapijt.
Scheelt heel veel tijd, makkelijk te gebruiken.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven