Huis kopen - wat zijn leuke wijken/buurten/dorpen?!

18-05-2018 17:27 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,


Ik ben niet erg bekend in Nederland, woon hier net anderhalf jaar, en ben op zoek naar een koopwoning voor mij en mijn dochtertje van 6 maanden.

Mijn werk zit vlakbij Rotterdam en de vader woont in omgeving van Utrecht... Utrecht is super, maar niet te doen wat betreft koopwoningen. Erg duur, alles heel snel weg. Waar ik nu zit is ERRUG leuk, maar gaat hem denk ik niet worden met mijn budget.

Maar, tussen werk en Utrecht zitten allerlei dorpjes en stadjes, en daar ben ik wel nieuwsgierig naar. Voorbeelden zijn Schoonhoven, Leerdam, Meerkerk. (eigenlijk alles in de driehoek tussen Den Bosch, Utrecht en Rotterdam). Hier zie ik namelijk wel erg leuke huizen voorbij komen! Mijn budget is inc K.K. zo'n 2 ton (met wat ruimte erin). Dus ik zou een eind moeten komen.

Wie kent deze dorpjes? Ik ben op zoek naar een leuk/lief centrumpje (maar hoeft echt geen winkel walhalla te zijn), gezelligheid, wat scholen en KDV enzo, terrasjes en een kroegje (ja, mama moet ook wat :P).. Niet te conservatief dus, maar wel veilig.


Ik hoor heel graag voor en nadelen!!!
Alle reacties Link kopieren
Waar werk je precies?
Rotterdam bereiken in de spits is vanuit de meeste richtingen geen doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk in Capelle. Vanuit Utrecht nooit echt giga problemen gehad (ja wel eens pech maar hoort erbij :D ). Maar gelukkig een flexibele baas dus geen vast gepinde werktijden.
Je gaat vaker naar je werk toe dan naar je vader neem ik aan, dan zou ik liever dichter bij je werk wonen. Heb je al gekeken naar Gouda? Daar vandaan pak je de trein en zit je zo in Rotterdam of in Utrecht.
Schoonhoven is een prima plaats maar of er nou zo veel te beleven valt voor je dochter als die wat jaren ouder is, vraag ik me af. Er is ook geen treinstation als ze over wat jaren gaat studeren.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Rotterdam zelf erg leuk. Maar volgens mij inmiddels ook al erg duur in de leukere wijken.

Verder ken ik de omgeving niet zo goed. Houdt er wel rekening mee dat een groot deel tussen Utrecht en Rotterdam biblebelt is. Moet je van houden.
Alle reacties Link kopieren
Oeh kijk dat wist ik dus al niet! Dat is inderdaad een goede om mee te nemen op mn lijstje, een treinstation.

Oh en ik bedoelde de vader van mijn dochter, haha, maar als ik het nu lees zie ik hoe dat klinkt. Ik heb zelf geen familie in NL. Met betrekking tot ouderschapsplan (als dat ooooit een keer gaat lukken) kan ik niet te ver gaan wonen, dat is voor haar geen doen.
Alle reacties Link kopieren
chirpy schreef:
18-05-2018 17:40
Je gaat vaker naar je werk toe dan naar je vader neem ik aan, dan zou ik liever dichter bij je werk wonen. Heb je al gekeken naar Gouda? Daar vandaan pak je de trein en zit je zo in Rotterdam of in Utrecht.
Schoonhoven is een prima plaats maar of er nou zo veel te beleven valt voor je dochter als die wat jaren ouder is, vraag ik me af. Er is ook geen treinstation als ze over wat jaren gaat studeren.
Ik denk dat het om de vader van het dochtertje gaat eigenlijk.

Sorry TO, verder geen tips, ik ken die omgeving niet erg goed.
Alle reacties Link kopieren
@gemini2011 ja precies, biblebelt zit in niet op te wachten..! daar pas ik echt niet tussen!
Whattabout Gouda? In beide richtingen goed te doen, en je hebt tenminste nog een beetje voorzieningen en restaurantjes enzo. Mooi historisch centrum en super bereikbaar met de trein. Een vriend van me is er net gaan wonen (ook een R'dam-Utrecht werkduo)

De dorpjes die jij noemt zijn geloof ik wel erg 'Bible belt', wat een ding kan zijn met aansluiting vinden, als je zelf niet gereformeerd bent. Het zijn vaak wel weer mooie dorpen waar de tijd echt heeft stil gestaan. Wat een plus is, maar ook een min, afhankelijk van hoe je het bekijkt. Ik heb er ook overwogen een huis te kopen daar ergens, maar het bleek een logistiek drama er in de spits weg te komen (Krimpenerwaard), plus werd ik ook wel een beetje nerveus van gereformeerden.... Al ken ik ook wel gewoon open/vrije/leuke/stadsachtige mensen die daarvandaan komen die er geen probleem mee hebben als je op zondag de auto wast.

Waddinxveen e.o. is echt een goede locatie, maar wel erg duur. Maar men zegt, je kan beter een minder huis hebben in een goede buurt dan andersom...
Krimpenerwaard is leuk wonen, je moet het beetje treffen met de buren en weten welk dorp je niet wilt wonen.
De coalitie heeft overeenkomst om ook zondag winkels open te doen.
Als je kijkt welke dorpen wel/of niet meedoen, weet je hoe het gesteld is met de gereformeerde. Grof gezegd.
Ik ken een aantal mensen die juist weg zijn gegaan uit Gouda, omdat het daar steeds slechter wordt. Maar dat zal per wijk misschien erg verschillen. Ik zelf ken Gouda niet, maar daar zou ik me dan wel even goed in verdiepen.
Alle reacties Link kopieren
Hihi Kerkmeer klonk al ietwat gereformeerd :P

Gouda heb ik bekeken, bij twee huisjes. Wel gezellig, maar in de buurt liepen in vijf minuten tijd al 3 mafkezen die in zichzelf aan het praten waren en net te vreemd keken. Voelde niet goed. Maar goed, dat is maar 1 buurt die ik heb gezien... Mijn hart zei alleen nee.

Goeie van die openingstijden inderdaad, dat is ook een goeie tip.

Iemand die Gorinchem kent?
Alle reacties Link kopieren
Bilthoven is een leuk dorp vlakbij utrecht!
Alle reacties Link kopieren
Schoonhoven?
Zoetermeer?
Alle reacties Link kopieren
ohokay schreef:
18-05-2018 18:04

Iemand die Gorinchem kent?
Man werkt daar.
Ben er laatst alleen op het stationnetje geweest ;-)
Richting Rotterdam wel altijd file volgens mij.
Vanuit Gorinchem ben je wel zo in Utrecht; is ongeveer een half uurtje rijden.
Berkenwoude?
minnimouse schreef:
18-05-2018 18:07
Schoonhoven?
Zoetermeer?
Zoetermeer is een grote stad, een zeer ongezellige stad ook nog.
Alle reacties Link kopieren
Zaltbommel: heeft treinstation, leuk centrum met voldoende winkels en supermarkten, diverse sporten te beoefenen, theater, restaurants, cafeetjes, basisscholen, middelbare scholen, zwembad, prachtige omgeving.
wij slapen nooit.
Het ligt ook wel heel erg waar je woont hoor, als je ergens een klein boerderijtje ofzo koopt met veel privacy, tja wat heb je te maken met de buurt. Als je leuke buren hebt, fijn, zo niet dan niet.
Maar zelf check ik in die gevallen even wat de verkiezingen hebben gedaan. Dat google je zo. SGP is streng gereformeerd, ChristenUnie ook zeer christelijk maar wat meer liberaal, CDA is wel christelijk maar inmiddels heel gematigd en goed voor de boeren. Je kan altijd ook even aanbellen bij de buren om een praatje te maken en polsen hoe de buurt is (en zij zelf zijn)
Bergschenhoek is leuk! Berkel en Rodenrijs ook, net als Pijnacker. Anders Delfgauw? Van de eerste weet ik niet zo heel veel, maar de andere drie zijn de laatste jaren enorm gegroeid en er wordt nog steeds veel gebouwd. Voor kinderen is het er in ieder geval fijn, er zijn een hoop scholen en er zijn winkelcentra's.
Alle reacties Link kopieren
Woerden?
Gouda zou ik trouwens niet doen. Ooit was het daar prima, maar het is er echt niet op vooruitgegaan de afgelopen jaren. Eigenlijk ken ik alleen maar mensen die die stad verlaten en niemand die daar wil wonen.
Berkenwoude ken ik veel leuke mensen! Maar: richting Rotterdam in de spits is drama, het halve eiland staat stil voor de brug. Maar mss kan je fietsen naar Capelle...
Alle reacties Link kopieren
slechtmetgeld schreef:
18-05-2018 18:06
Bilthoven is een leuk dorp vlakbij utrecht!

Oh gaaf ik ga daar ook even kijken op Funda!
Alle reacties Link kopieren
iceteapeach schreef:
18-05-2018 18:10
Zaltbommel: heeft treinstation, leuk centrum met voldoende winkels en supermarkten, diverse sporten te beoefenen, theater, restaurants, cafeetjes, basisscholen, middelbare scholen, zwembad, prachtige omgeving.
Van Zaltbommel naar Rotterdam is een drama over de A15. Ligt ook niet bepaald tussen Utrecht en Rotterdam

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven