Huis verkopen via stille verkoop

20-05-2018 22:18 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al zegt... Wij willen ons huis verkopen via stille verkoop. Gewoon omdat we er geen behoefte aan hebben om op Funda te staan. Onze makelaar heeft een lijst (je) met woningzoekenden en ons huis valt in een gemiddelde prijsklasse.
Toch vind ik het spannend. Zou het op deze manier werken? Iemand ervaring?
Alle reacties Link kopieren
Als je huis in op een hotspot zal het heus wel lukken. Baadt het niet, schaadt het niet, zou ik zeggen. Je kunt je huis nog altijd op Funda zetten.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je je huis niet op funda willen hebben? Je wilt het toch verkopen? Daar kijk ik zelf ook als eerste. En als het er niet op staat zou ik zelf denken dat er wel iets mis mee zal zijn.
Een goed huis verkoopt zichzelf.

Onze buurman had een gokverslaving en gokschulden.
Daarna gingen de buren scheiden èn hun huis verkopen.
Buuf wilde geen bord in de tuin, want ze schaamde zich dood.

Huis zat op een goede locatie en had een gunstige prijs.
Is verkocht via een makelaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er altijd beetje m'n twijfels bij. Heb dan het idee dat er iets mis mee is of je iets te verbergen hebt. Tenzij je een uniek huis hebt vraag ik me ook af of het werkt. Woningzoekende kijken toch eerst op funda. De lijst van de makelaar staan daar mensen op die serieus op zoek zijn naar iets zoals jullie verkopen? Kortom, kan de makelaar nu al zeggen dat hij wel wat mogelijk geïnteresseerde hebben. En hoeveel van dit soort huizen staan er momenteel te koop.
Je merkt het vanzelf of het werkt.
Ik vind een huis dat niet op Funda staat, als een hotel waar er geen website van is en geen recensies van zijn. Dat huis zou ik niet snel gaan bekijken, tenzij ik de verkoper ken.
Ik denk dat je in de huidige markt jezelf tekort doet door niet openbaar te willen adverteren. Waarom wil je per se niet op funda?
Je loopt de mensen mis die zonder makelaar kopen.
Het ligt er ook aan in welke regio. Buiten de randstad kopen mensen steeds vaker een woning zonder makelaar.
zeeuwsmeisje1981 schreef:
21-05-2018 10:08
Ik denk dat je in de huidige markt jezelf tekort doet door niet openbaar te willen adverteren. Waarom wil je per se niet op funda?
Dit. Als het wel op funda staat krijg je veel meer kijkers en waarschijnlijk een hoger bod.
Als je t zo niet verkocht krijgt kun je nog altijd op Funda he.
Kom je wel op de site van de makelaar? Zet je een bord in de tuin?
Je hebt maar één koper nodig. Als je makelaar die voor je kan vinden en jullie worden het eens over de prijs, dan zie ik niet in waarom je op Funda moet staan.
Alle reacties Link kopieren
Goed idee! Je maakt een flinke kans dat je jezelf misschien wel €10-20.000 tekort doet. Maar goed, dan sta je dus niet op funda, dat is ook wat waard.
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
21-05-2018 11:31
Goed idee! Je maakt een flinke kans dat je jezelf misschien wel €10-20.000 tekort doet. Maar goed, dan sta je dus niet op funda, dat is ook wat waard.
Dat is denk ik echt onzin.

In ons dorp staat haast niets te koop. En wat er te koop komt is vaak snel verkocht. Laatste maanden ook particulier. Dus ik denk dat Funda niet nodig is. Onze makelaar heeft een lijst met mensen die op zoek zijn. En waarom zouden we 10.000 euro minder vangen? We weten toch wat we er voor willen hebben?
Alle reacties Link kopieren
missfitz schreef:
20-05-2018 23:03
Waarom zou je je huis niet op funda willen hebben? Je wilt het toch verkopen? Daar kijk ik zelf ook als eerste. En als het er niet op staat zou ik zelf denken dat er wel iets mis mee zal zijn.
Geen idee. Misschien om nieuwsgierige mensen te weren en alleen mensen die écht belangstelling hebben binnen te halen?
Alle reacties Link kopieren
CommonSense schreef:
21-05-2018 11:28
Je hebt maar één koper nodig. Als je makelaar die voor je kan vinden en jullie worden het eens over de prijs, dan zie ik niet in waarom je op Funda moet staan
Precies onze gedachte. Ons type huis is gewild. Makelaar heeft een lijstje. En we zijn zelf ook benaderd.
Ikbenikenjijbentjij schreef:
21-05-2018 13:53
Geen idee. Misschien om nieuwsgierige mensen te weren en alleen mensen die écht belangstelling hebben binnen te halen?
Wat is er zo bijzonder aan jouw huis dan, dat dat mensen zou trekken die alleen maar nieuwsgierig zijn?
Geen verkoopplannen, ik woon hier heerlijk.
Mocht ik ooit gaan verhuizen, dan hoef ik mijn huis ook niet zo nodig op Funda.

Toen ik mijn huis had gekocht, hebben mijn ouders de hele familie gemaild
dat ik *dit huis, met Funda-link * had gekocht.

Waarop ik een mail kreeg van tante Iet uit Appingedam
dat ze de informatie en foto's op Funda uitgebreid had bekeken
en wat ze er van vond.
Daar voelde ik me niet prettig bij.
Jan-en-allemaal hoeft de binnenkant van mijn huis, de afmetingen,
het jaar van de c.v.-ketel en de vraagprijs niet te zien.

Maar goed, iedereen ervaart dat anders.
TO en ik zijn blijkbaar uitzonderingen.
CommonSense schreef:
21-05-2018 11:28
Je hebt maar één koper nodig. Als je makelaar die voor je kan vinden en jullie worden het eens over de prijs, dan zie ik niet in waarom je op Funda moet staan.
Omdat in de huidige markt de makelaar de prijs vaak niet meer juist kan voorspellen.

Tenzij je in een krimpregio woont natuurlijk.
Onze buurman wilde dat ook ivm schuldeisers en het criminele volk die heb dan zou gaan opzoeken.

En zelf ook meegemaakt, op zoek naar een huis .. eentje aangeboden via makelaar. Huis ingebroken.. meerdere malen. Ook schulden bij de verkeerde figuren.

Dus ik ken het alleen als er zoiets mis is.
Alle reacties Link kopieren
Kasboom schreef:
21-05-2018 13:58
Wat is er zo bijzonder aan jouw huis dan, dat dat mensen zou trekken die alleen maar nieuwsgierig zijn?
Aan ons huis niets. Wel aan het bekrompen dorp waar we wonen. Voor mij hoeven de kleur van de badkamertegels niet besproken te worden op het schoolplein 😉
Alle reacties Link kopieren
Abigail__ schreef:
21-05-2018 14:00
Geen verkoopplannen, ik woon hier heerlijk.
Mocht ik ooit gaan verhuizen, dan hoef ik mijn huis ook niet zo nodig op Funda.

Toen ik mijn huis had gekocht, hebben mijn ouders de hele familie gemaild
dat ik *dit huis, met Funda-link * had gekocht.

Waarop ik een mail kreeg van tante Iet uit Appingedam
dat ze de informatie en foto's op Funda uitgebreid had bekeken
en wat ze er van vond.
Daar voelde ik me niet prettig bij.
Jan-en-allemaal hoeft de binnenkant van mijn huis, de afmetingen,
het jaar van de c.v.-ketel en de vraagprijs niet te zien.

Maar goed, iedereen ervaart dat anders.
TO en ik zijn blijkbaar uitzonderingen.
Jij snapt me!!
Ikbenikenjijbentjij schreef:
21-05-2018 14:09
Aan ons huis niets. Wel aan het bekrompen dorp waar we wonen. Voor mij hoeven de kleur van de badkamertegels niet besproken te worden op het schoolplein 😉
Er zijn regio's, waar op funda van veel huizen alleen de foto van de buitenkant erop staat.
Alle reacties Link kopieren
Ikbenikenjijbentjij schreef:
21-05-2018 13:52
Dat is denk ik echt onzin.

In ons dorp staat haast niets te koop. En wat er te koop komt is vaak snel verkocht. Laatste maanden ook particulier. Dus ik denk dat Funda niet nodig is. Onze makelaar heeft een lijst met mensen die op zoek zijn. En waarom zouden we 10.000 euro minder vangen? We weten toch wat we er voor willen hebben?
Tsja, iedereen mag het zelf weten. Ik weet niet hoe de markt bij jullie is.
Hier is het zo dat huizen regelmatig voor 10-15% boven de vraagprijs verkocht worden (en nog meer boven de verwachtte verkoopprijs!), juist omdat er zo weinig aanbod is.
Juist door breed bekend te maken dat het te koop staat, trek je meer kopers aan die dan ook meer gaan bieden.

Vorig jaar hebben we het huis van mijn overleden vader voor 40k meer als de vraagprijs verkocht omdat er een biedingsstrijd ontstond tussen een aantal potentiele kopers. Aangezien het huis niet bepaald actueel was qua inrichting en onderhoud, had zelfs de makelaar dit absoluut niet verwacht. De makelaar had van te voren een prognose van zo'n 25k onder de vraagprijs afgegeven.
Alle reacties Link kopieren
Ikbenikenjijbentjij schreef:
21-05-2018 13:52
Dat is denk ik echt onzin.

In ons dorp staat haast niets te koop. En wat er te koop komt is vaak snel verkocht. Laatste maanden ook particulier. Dus ik denk dat Funda niet nodig is. Onze makelaar heeft een lijst met mensen die op zoek zijn. En waarom zouden we 10.000 euro minder vangen? We weten toch wat we er voor willen hebben?
Wat wil je met dit topic? Vooral geen tegengas krijg ik het idee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven