Verhuizen naar Almere?

21-05-2018 10:36 92 berichten
M’n vriend en ik overwegen om een eengezinswoning in Almere te kopen. We werken allebei in Amsterdam. We hebben al op Funda rondgekeken maar we hebben echt geen idee welke wijken een beetje leuk zijn (dichtbij een station, niet langs een drukke weg, supermarkt op loopafstand). Ik ben wel vaker in Almere geweest maar dat was alleen om te shoppen.

Wat zijn de voor en nadelen van wonen in Almere?

Welke wijken zou je wel/niet adviseren?
Alle reacties Link kopieren
Wat is jullie budget?
Budget is rond de 3 ton% . Er staat genoeg onder de 3 ton op funda te koop.
Nooit, never, no way dat ik daar ga wonen. En dat zegt wat. ;)

Er is zoveel leukers rond Amsterdam. Ook voor 3 ton.
Landgoederenbuurt in Almere Buiten
Faunabuurt in Almere Buiten (niet tegen spoor aan, maar er iets verder weg)

Haven zou ik overslaan, net als stedenwijk en kruidenwijk (stad)

Buurten = Almere Buiten
Wijken = Almere Stad
Hoe Almere Poort is, geen idee. Stripheldenbuurt schijnt ook ok te zijn
Hier iemand woonachtig in Almere.
Beste wijken (denk ik): Regenboogbuurt en verder alles in Almere Buiten. Wellicht ook Tussen de Vaarten of Literatuurwijk.

Spiksplinternieuw: Almere Poort (zit je wel nog tijden vast aan heien en er is nog niet zoveel)

Overslaan: Staatsliedenwijk en Stedenwijk.

Overigens woon ik zelf in de Kruidenwijk en ondank dat de wijk slecht bekend staat woon ik hier verder prima en redelijk rustig. Maar ligt misschien ook aan welk deel van de wijk je woont.
Lucifermiauww schreef:
21-05-2018 10:52
Nooit, never, no way dat ik daar ga wonen. En dat zegt wat. ;)

Er is zoveel leukers rond Amsterdam. Ook voor 3 ton.
Haha, dat heb ik van andere mensen in m’n omgeving ook gehoord!

We wonen momenteel in Hilversum, en het is ontzettend moeilijk om hier een woning onder de 3 ton te kopen zonder dat je veel kwijt bent aan klussen/verbouwen. De meeste woningen binnen ons budget zijn nog in de stijl van de jaren 70.
Deels opgegroeid in Almere en nu al weer jaren woonachtig in Amsterdam. Ik zou echt nooit terug naar Almere willen. Ben er op mijn 18e weggegaan en heb nooit meer omgekeken. Er is echt geen zak te doen voor volwassenen. Ja, ruim wonen is mogelijk, maar uitgaan of goed uit eten is er niet bij. Winkels zijn erg doorsnee en saai. En zó snel ben je ook weer niet in Amsterdam (als het je om in de buurt van Amsterdam te doen is).

Mijn zus woont in Poort, dan zit je zo op de snelweg en het is een station na Weesp. Dus dat gaat nog wel.

Mijn ouders wonen vrijstaand in Muziekwijk, die vinden het heerlijk wonen, maar de stad zelf zijn ze niet persé aan gehecht.

Ik zou eerder naar Haarlem ofzo gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap al die negativiteit over Almere niet zo. Ik woon hier nu ruim 10 jaar en vind het echt heerlijk. Veel groen, veel ruimte, alle gemakken van een stad en er wordt veel georganiseerd. Je kan hier zeker wel lekker uit eten. Je hebt diverse leuke plekken daarvoor en er komt steeds meer bij maar goed, on topic:

Buurten die ik zou overslaan: Stedenwijk, Kruidenwijk, Eilandenbuurt,Staatsliedenwijk, Bouwmeesterbuurt en Almere Haven (tenzij een dorps gevoel je aanstaat)

Buurten die ik leuk vind: Parkwijk, Filmwijk, Danswijk, Landgoederenbuurt, Muziekwijk, Nobelhorst, Tussen de Vaarten.
If you can dream it you can do it
Lucifermiauww schreef:
21-05-2018 10:52
Nooit, never, no way dat ik daar ga wonen. En dat zegt wat. ;)

Er is zoveel leukers rond Amsterdam. Ook voor 3 ton.
Want je bent bekend in Almere? En dan bedoel ik niet het Almere vanaf de A6 of een incidenteel bezoekje aan iemand in Almere. Het valt me op dat veel mensen zo'n mening hebben over Almere, en als je dan doorvraagt blijken ze het amper te kennen.

Almere is prima wonen. Zoals elke stad heeft Almere goede en slechte buurten. Als je 3 ton te besteden hebt kan het haast niet anders, of je komt in een goede buurt terecht.

Er is veel groen, een groot winkelgebied, recreatie etcetera. De wijken in de stadsdelen zijn vaak ruim opgezet.

Ik heb er jaren gewoond en dat beviel me uitstekend. Dat ik er nu niet meer woon ligt niet aan het feit dat ik er niet dood gevonden wil worden, maar is om andere redenen die er in dit topic verder niet toe doen. Ik heb er prima gewoond!
american_girl schreef:
21-05-2018 11:07
Haha, dat heb ik van andere mensen in m’n omgeving ook gehoord!

We wonen momenteel in Hilversum, en het is ontzettend moeilijk om hier een woning onder de 3 ton te kopen zonder dat je veel kwijt bent aan klussen/verbouwen. De meeste woningen binnen ons budget zijn nog in de stijl van de jaren 70.
Waterland is veel leuker. Op Purmerend na. Weet ik uitervaring. De Purmer is te lands denk ik.

Landsmeer en alle dorpen daar ook leuk. Oostzaan ook fijn, Zaanstad zelf zou ik dan weer mijden.

Monnickendam en daaromheen, Edam enz ook best fijn wonen. Je bent zo in de steden.
quattro-stagioni schreef:
21-05-2018 11:27
Want je bent bekend in Almere? En dan bedoel ik niet het Almere vanaf de A6 of een incidenteel bezoekje aan iemand in Almere. Het valt me op dat veel mensen zo'n mening hebben over Almere, en als je dan doorvraagt blijken ze het amper te kennen.

Almere is prima wonen. Zoals elke stad heeft Almere goede en slechte buurten. Als je 3 ton te besteden hebt kan het haast niet anders, of je komt in een goede buurt terecht.

Er is veel groen, een groot winkelgebied, recreatie etcetera. De wijken in de stadsdelen zijn vaak ruim opgezet.

Ik heb er jaren gewoond en dat beviel me uitstekend. Dat ik er nu niet meer woon ligt niet aan het feit dat ik er niet dood gevonden wil worden, maar is om andere redenen die er in dit topic verder niet toe doen. Ik heb er prima gewoond!
Toevallig wel. Ik kom er helaas ook best vaak. ;)
anoniem_194147 wijzigde dit bericht op 21-05-2018 11:31
3.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je woont nu in Hilversum? Dat is hartstikke leuk! Ik zou persoonlijk Hilversum boven Almere verkiezen.
Wat zijn jullie eisen/wensen? Want ook in de buurt van Hilversum kun je voor 3 ton wat fatsoenlijks kopen.
LizBakker schreef:
21-05-2018 11:15
Deels opgegroeid in Almere en nu al weer jaren woonachtig in Amsterdam. Ik zou echt nooit terug naar Almere willen. Ben er op mijn 18e weggegaan en heb nooit meer omgekeken. Er is echt geen zak te doen voor volwassenen. Ja, ruim wonen is mogelijk, maar uitgaan of goed uit eten is er niet bij. Winkels zijn erg doorsnee en saai. En zó snel ben je ook weer niet in Amsterdam (als het je om in de buurt van Amsterdam te doen is).

Mijn zus woont in Poort, dan zit je zo op de snelweg en het is een station na Weesp. Dus dat gaat nog wel.

Mijn ouders wonen vrijstaand in Muziekwijk, die vinden het heerlijk wonen, maar de stad zelf zijn ze niet persé aan gehecht.

Ik zou eerder naar Haarlem ofzo gaan.


Het is maar net wat je zoekt. Zoek je de typische stadse dingen als oude pleinen met terrasjes, bijzondere winkeltjes en veel drukte, dan moet je Almere vermijden.
Maar wil je in een stad wonen met veel groen, met terrasjes aan het water, met ruime parkeergelegenheden in het centrum voor niet al teveel geld, uitstekend OV, etc. Dan is Almere een prima stad.
Ik heb dus 18 jaar in Almere gewoond en kom er nog regelmatig voor ouders en een zus. Laat ik het zo zeggen: in de trein naar Almere zie ik heel duidelijk wie naar Almere gaat en wie er op Weesp overstapt naar het Naarden/Bussum etc. Het zijn echt andere mensen. Dat moet net bij je passen. Dit omdat TO in Hilversum woont.
Alle reacties Link kopieren
Is Huizen geen optie?
Ik vind Almere vrij sfeerloos overkomen maar ben er inderdaad niet veel geweest. Aantal keren in het centrum, Muziekwijk en strand.
Vrienden van mij hebben net een huis gekocht in Almere. Toen ik hun huis zag, was ik wel onder de indruk. Lekker ruim en goed onderhouden met tuin maar dan zie je de wijk eromheen en dan ziet het er saai uit. Ik snap het wel. Het is nog te betalen en je zit niet zo dicht op elkaar. Toch zou ik eerder kiezen voor Abcoude of iets dergelijks. Ik houd meer van een oude stadskern en wat oudere bouw.
Marana-- schreef:
21-05-2018 11:33
Het is maar net wat je zoekt. Zoek je de typische stadse dingen als oude pleinen met terrasjes, bijzondere winkeltjes en veel drukte, dan moet je Almere vermijden.
Maar wil je in een stad wonen met veel groen, met terrasjes aan het water, met ruime parkeergelegenheden in het centrum voor niet al teveel geld, uitstekend OV, etc. Dan is Almere een prima stad.
Dat is waar, het is maar wat je zoekt.
Alle reacties Link kopieren
LizBakker schreef:
21-05-2018 11:15
Ik zou eerder naar Haarlem ofzo gaan.
Voor 3 ton heb je in Haarlem niet veel bijzonders. Bovendien slibt de stad ‘s ochtends en ‘s avonds dicht vanwege de forenzen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
21-05-2018 12:03
Voor 3 ton heb je in Haarlem niet veel bijzonders. Bovendien slibt de stad ‘s ochtends en ‘s avonds dicht vanwege de forenzen.
Dat is ook weer waar, dan kan ze net zo goed in Hilversum blijven.
Lucifermiauww schreef:
21-05-2018 11:30
Waterland is veel leuker. Op Purmerend na. Weet ik uitervaring. De Purmer is te lands denk ik.

Landsmeer en alle dorpen daar ook leuk. Oostzaan ook fijn, Zaanstad zelf zou ik dan weer mijden.

Monnickendam en daaromheen, Edam enz ook best fijn wonen. Je bent zo in de steden.
Die steden zijn inderdaad leuk, alleen ze hebben geen treinstation behalve Purmerend. Ik heb geen zin om elke dag een halfuur in de bus te zitten, haha.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
21-05-2018 11:31
Je woont nu in Hilversum? Dat is hartstikke leuk! Ik zou persoonlijk Hilversum boven Almere verkiezen.
Wat zijn jullie eisen/wensen? Want ook in de buurt van Hilversum kun je voor 3 ton wat fatsoenlijks kopen.
Nou, in ‘t Gooi is ook niet veel meer te krijgen voor 3 ton hoor. Lullige flatjes van 70m gaan al voor 2,5 ton weg

Overigens is Hilversum het Almere van het Gooi :P
minnimouse schreef:
21-05-2018 11:31
Je woont nu in Hilversum? Dat is hartstikke leuk! Ik zou persoonlijk Hilversum boven Almere verkiezen.
Wat zijn jullie eisen/wensen? Want ook in de buurt van Hilversum kun je voor 3 ton wat fatsoenlijks kopen.

Ja, wij zouden het liefst in Hilversum blijven maar het aanbod valt ons heel erg tegen. Er wordt flink overboden en de meeste woningen in onze prijsklasse moeten van binnen en van buiten verbouwd worden (nieuwe vloeren, nieuwe badkamer en keuken).

In Almere zijn de woningen nieuwer en er hoeft niet zoveel aan gedaan te worden. We hebben weinig zin om te klussen en zijn allebei onhandig, haha.
bethweeter schreef:
21-05-2018 12:09
Nou, in ‘t Gooi is ook niet veel meer te krijgen voor 3 ton hoor. Lullige flatjes van 70m gaan al voor 2,5 ton weg

Overigens is Hilversum het Almere van het Gooi :P

Ja, dat klopt! Er wordt nu al flink overboden op appartementen voor 70 vierkante meter.
Lucifermiauww schreef:
21-05-2018 11:30
Waterland is veel leuker. Op Purmerend na. Weet ik uitervaring. De Purmer is te lands denk ik.

Landsmeer en alle dorpen daar ook leuk. Oostzaan ook fijn, Zaanstad zelf zou ik dan weer mijden.

Monnickendam en daaromheen, Edam enz ook best fijn wonen. Je bent zo in de steden.

In Purmerend misschien nog wel wat te krijgen voor 3 ton (maar net zo horror als Almere ;-)), maar in de rest van Waterland wordt het lastig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven