Kunstbloemen ipv vers boeket??

21-05-2018 13:55 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bloemen in huis vind ik super gezellig. Zeker nu ik ivm zwangerschapsverlof veel thuis ben en ook nog veel kraamvisite over de vloer krijg. Net dat beetje kleur en gezelligheid in huis. Ik houd van een vaas a la Bloomon, maar koop zelf altijd gewoon een paar losse bloemen bij de bloemist. Alleeeeen ze zijn DUUR! En ze staan KORT!! Zeker nu het weer warmer wordt... Misschien ligt het aan mij, maar binnen no time dwarrelen de blaadjes eraf, knakken de stelen of hangen de koppen... Volg alle tips van de bloemiste om ze langer goed te houden braaf op, maar het helpt maar weinig :|

Nu vraag ik me af... Is het erg not done om te investeren in wat mooie kunstbloemen? :$
Mijn idee is om er dan steeds een paar te kopen en op gegeven moment eindeloos te kunnen combineren zodat ik wel steeds een ander boeket heb staan.
Alleen bestaan er écht mooie kunstbloemen? Heeft iemand hier ervaring mee? Of kan ik maar beter bij verse bloemen blijven en ewoon accepteren dat ze snel op zijn?

Groetjes Karzou
:daisy:
Al eens een andere bloemist geprobeerd?
Kunstbloemen blijven kunst. Het mooie van bloemen is juist dat ze leven geven.

Er bestaan ook bloemenabonnementen. Misschien is dat wat?
Vers. Wat helpt is niet teveel water in de vaas doen. Echt maar een bodempje zodat de onderkantjes van de stelen net een paar cm. in het water staan.

Bij mij staan verse bloemen rustig twee weken mooi te wezen. Tussendoor knip ik de stelen nog een keer bij en ik ververs regelmatig het water, geef ze dan ook direct wat nieuwe kunstmest.
Verse bloemen vind ik mooier en ruiken beter, maar ik heb de grootste moeite om een boeket meer dan een week, hooguit anderhalve week, mooi te houden.

Mijn mams vind het vreselijk, maar ik heb een hoop kunstbloemen in huis en op het terras. Altijd kleur en gezelligheid zonder dat ik bloemenkadavers hoef op te ruimen! :)
Ik koop bij Mn vaste kraam op de markt, idd klein lage water , vaas brandschoon, elke derde dag vers water en geniet altijd lang van Mn bloemen
Alle reacties Link kopieren
Dat warme weer is niet zo goed voor de houdbaarheid van de bloemen.
Misschien kun je een bloeiende plant proberen?
Alle reacties Link kopieren
Kunstbloemen vind ik niet mooi, die optie zou ik zelf dan ook nooit kiezen. Probeer eens een andere bloemist, 2 weken mooi staan zouden de meeste bloemen toch wel moeten halen.
Ik kan vawege allergie helaas alleen maar kunstbloemen in huis hebben. Mooi is en wordt het nl. nooit.
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriftenverslindster schreef:
21-05-2018 14:08
Ik kan vawege allergie helaas alleen maar kunstbloemen in huis hebben. Mooi is en wordt het nl. nooit.
Ik kan je de hand schudden.Alleen kan ik geen bloemen in huis hebben vanwege mijn bloemetende kat:(
Heb je al orchideeën geprobeerd?
Die doen het meestal prima, ook in de zomer.

In Amersfoort zit een goede winkel in zijden bloemen.
Schitterende boeketten.
miedo schreef:
21-05-2018 14:10
Ik kan je de hand schudden.Alleen kan ik geen bloemen in huis hebben vanwege mijn bloemetende kat:(
Dat is wel echt balen zeg!
Nu word ik achtervolgd door reclames van bloemisten. :rose:
Alle reacties Link kopieren
Tijdschriftenverslindster schreef:
21-05-2018 14:15
Dat is wel echt balen zeg!
Doen de onzen ook. Ga je slapen, word je wakker met allemaal tulpenkopjes op het bed. Ze komen hun prooi dus wel heeeel lief naar de baasjes brengen :thunder:
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
21-05-2018 14:22
Doen de onzen ook. Ga je slapen, word je wakker met allemaal tulpenkopjes op het bed. Ze komen hun prooi dus wel heeeel lief naar de baasjes brengen :thunder:
O_O :rofl: O_O
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
21-05-2018 14:22
Doen de onzen ook. Ga je slapen, word je wakker met allemaal tulpenkopjes op het bed. Ze komen hun prooi dus wel heeeel lief naar de baasjes brengen :thunder:
:rofl:
Dit is mijn favoriete website als het om kunstbloemen en planten gaat, ik vind de kwaliteit, zeker in vergelijking, heel erg goed..

https://www.maxifleur-kunstplanten.nl/kunstbloemen
Alle reacties Link kopieren
Vers natuurlijk. Zo duur hoeft het toch niet te zijn? Heb recent nog 6 bossen tulpen voor 8 euro gekocht bij een marktkraampje. Hebben meer dan een week gestaan.
Alle reacties Link kopieren
Er bestaan prachtige kunstbloemen En degene die zeggen dat ze niet mooi zijn die kennen alleen de action bloemen.
Mijn bloemist heeft zelf een bos kunstbloemen staan, in zijn caravan. Heeft ie wel commentaar op. Jaaaa maar jij kan idd altijd een mooie bos hebben.. jij bent bloemist. :rofl: is gewoon zijde :D
Dus ja hoor TO bij een goede kunstbloem zie je echt het verschil niet.

Leuk verhaal. Een vriendin had zowel echte als kunstplanten. En verdomd dat ik in de vakantie dus de kunstplant ook iedere keer weer water gaf :facepalm: ook van dichtbij zag dat ding er zo verdomde echt uit..
Maar met kunstbloemen heb je altijd hetzelfde bosje bloemen op de vaas staan. Ik vind juist de afwisseling van bloemen zo leuk.
Probeer eens een andere bloemist. Hier in de stad heeft de een ook altijd betere bloemen/boeketten dan de ander.
Bloemen horen in een tuin te staan.

Niet afgeknipt in een bokaal met water.


Ik zou een degelijke plant kopen.
Of een stel kunstbloemen.
Alle reacties Link kopieren
Klopt dat er echt wel mooie kunstbloemen zijn, maar dan zit je idd. steeds tegen hetzelfde boeket aan te loeren.
enige kunstbloemen die mooi zijn, zijn van die zijde http://www.meanderbloemsierkunst.nl/ heeft echt hele mooie maar daar betaal je dan ook wel voor.. is echt heel erg duur. Daarnaast vind ik juist verse bloemen echt een investering: je huis ruikt lekker, net wat extra aan je huis en het voeg zoveel sfeer toe dus voor mij echt elke cent waard :)

O en wat ik ook wel eens deed is gewoon uit de natuur, kun je echt ontzettende leuke veldboeketen maken :) gratis en voor niks! en kan je elke week lekker nieuwe boeket plukken,zeker in de periode van nu!
Alle reacties Link kopieren
Ik hou niet van verse bloemen, kunstbloemen daarentegen vind ik prachtig. Je hebt zulke mooie!! Onze bloemist heeft prachtige, echt hele mooie kunstbloemen.
miedo schreef:
21-05-2018 14:10
Ik kan je de hand schudden.Alleen kan ik geen bloemen in huis hebben vanwege mijn bloemetende kat:(
Al eens geprobeerd om je boeket in te spuiten met haarlak? Dan blijven die van mij er redelijk vanaf..
Zomers in Rotterdam heeft prachtige kunstbloemen. Zij gebruiken ook zijde. Van die mooie bloesems enzo..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven