Wonen in hattem

22-05-2018 10:24 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik lees al een aantal jaren mee hier op het forum maar heb nu zelf een vraag dus ik dacht ik gooi hem erop en wacht jullie ervaringen af.

Ik zou graag wat meer te weten komen over hattem, het wonen in of er gewoon bekend mee zijn.  Is het er fijn wonen- waarom wel of niet?  Hoe zijn de voorzieningen en wat voor winkels ed zijn er?  Ik las op google dat er eens per week een markt is, klopt dat en hoe is die?  Via google maps zie ik ook maar twee supermarkten,  zijn die oke of zijn die erg klein? hoe is de mentaliteit etc

Nouja ik ben dus helemaal niet bekend met Hattem dus alle ervaringen zijn welkom.

Uiteraard moet ik er nog een dagje naartoe om te kijken. Maar zou graag alvast wat te weten komen via jullie :)

Bij voorbaat dank!
Ik ken de plaats niet, maar waarom zou je ergens gaan wonen waar je nog nooit bent geweest?
Alle reacties Link kopieren
Lemon_tree schreef:
22-05-2018 10:34
Ik ken de plaats niet, maar waarom zou je ergens gaan wonen waar je nog nooit bent geweest?
Omdat ik moet verhuizen en er via via de mogelijkheid is onstaan om er een huis te huren.
anoniem_369851 wijzigde dit bericht op 22-05-2018 13:04
2.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders wonen er en ben er zelf opgegroeid.
Hattem heeft een gezellig, maar niet erg groot centrum. Winkels als Kruidvat, Hema en Bruna zijn aanwezig net als enkele cadeau- en kledingwinkels en er zijn wat gezellige terrassen. De twee supermarkten zijn prima, vooral een grote Ah. Voor de budgetsupermarkten zijn er in omgeving genoeg opties.
Uiteraard is Zwolle ook maar een klein half uurtje fietsen.

De markt is er op woensdag en werd altijd gehouden in 1 lange straat. Als kind vond ik de markt groot maar was uiteraard niet anders gewend. Ik ben bang dat die nu een beetje tegenvalt :)
In Zwolle is ook wekelijks markt, die is wat groter.
Alle reacties Link kopieren
HappyOwl234 schreef:
22-05-2018 10:41
Mijn ouders wonen er en ben er zelf opgegroeid.
Hattem heeft een gezellig, maar niet erg groot centrum. Winkels als Kruidvat, Hema en Bruna zijn aanwezig net als enkele cadeau- en kledingwinkels en er zijn wat gezellige terrassen. De twee supermarkten zijn prima, vooral een grote Ah. Voor de budgetsupermarkten zijn er in omgeving genoeg opties.
Uiteraard is Zwolle ook maar een klein half uurtje fietsen.

De markt is er op woensdag en werd altijd gehouden in 1 lange straat. Als kind vond ik de markt groot maar was uiteraard niet anders gewend. Ik ben bang dat die nu een beetje tegenvalt :)
In Zwolle is ook wekelijks markt, die is wat groter.
Dankjewel voor jouw ervaringen! Ik ga ervan uit dat er geen 'Turk of tokos' zijn, klopt denk ik he?
Teatime7 schreef:
22-05-2018 10:44
Dankjewel voor jouw ervaringen! Ik ga ervan uit dat er geen 'Turk of tokos' zijn, klopt denk ik he?
Heb het even opgezocht voor je. Het is biblebelt, hou daar rekening mee. De supermarkt is er niet eens open op zondag.
Alle reacties Link kopieren
HappyOwl234 schreef:
22-05-2018 10:41
Mijn ouders wonen er en ben er zelf opgegroeid.
Hattem heeft een gezellig, maar niet erg groot centrum. Winkels als Kruidvat, Hema en Bruna zijn aanwezig net als enkele cadeau- en kledingwinkels en er zijn wat gezellige terrassen. De twee supermarkten zijn prima, vooral een grote Ah. Voor de budgetsupermarkten zijn er in omgeving genoeg opties.
Uiteraard is Zwolle ook maar een klein half uurtje fietsen.

De markt is er op woensdag en werd altijd gehouden in 1 lange straat. Als kind vond ik de markt groot maar was uiteraard niet anders gewend. Ik ben bang dat die nu een beetje tegenvalt :)
In Zwolle is ook wekelijks markt, die is wat groter.
Dankjewel voor jouw ervaringen! Ik ga ervan uit dat er geen 'Turk of tokos' zijn, klopt denk ik he?
Alle reacties Link kopieren
Lemon_tree schreef:
22-05-2018 10:49
Heb het even opgezocht voor je. Het is biblebelt, hou daar rekening mee. De supermarkt is er niet eens open op zondag.
Ja daar ben ik dus bang voor. En zag idd dat die niet open waren. Sta ook niet te springen.. Maar heb momenteel geen andere opties.
Alle reacties Link kopieren
Lemon_tree schreef:
22-05-2018 10:49
Heb het even opgezocht voor je. Het is biblebelt, hou daar rekening mee. De supermarkt is er niet eens open op zondag.
Klopt! Een groot gedeelte van de inwoners is niet kerkelijk maar op zondag is het nog wel een rustdag.

Als je in die omgeving gaat werken kun je ook eens voor Zwolle kijken.

Idd, geen toko’s e.d. volgens mij (ik kom er nog wel eens maar woon er allang niet meer).
Alle reacties Link kopieren
Lemon_tree schreef:
22-05-2018 10:49
Heb het even opgezocht voor je. Het is biblebelt, hou daar rekening mee. De supermarkt is er niet eens open op zondag.
Soms heeft het niet open zijn van de supermarkt er mee te maken dat het in een niet al te grote plaats gewoon niet rendabel is. Om dat al als 'biblebelt' te bestempelen.
Eerlijk gezegd heeft het inderdaad in veel gemeentes te maken met dat de CDA de grootste partij is, maar dat maakt een gemeente nog geen biblebelt. Je kan er dan op zondag misschien geen boodschappen doen, maar wel sporten, terrasje pakken, uit eten eigenlijk vanalles. Ook naar de kerk natuurlijk :biggrin:
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Alle reacties Link kopieren
HappyOwl234 schreef:
22-05-2018 10:54
Klopt! Een groot gedeelte van de inwoners is niet kerkelijk maar op zondag is het nog wel een rustdag.

Als je in die omgeving gaat werken kun je ook eens voor Zwolle kijken.

Idd, geen toko’s e.d. volgens mij (ik kom er nog wel eens maar woon er allang niet meer).
Ja het is echt meer omdat er dus via via een mogelijkheid is tot een appartement.. Het is niet zo dat ik zelf deze plaats had uitgezocht.
Ik vind het er prachtig. Alles is er. Ik weet niet wat je zoekt op een markt, maar het is een gewone markt, met van alles wat.
Hartstikke leuk dorp! Gelijk naast zwolle, je staat met 20 minuten in het centrum van Zwolle op de fiets. Via het pondje steek je voor 1,- de IJssel over en sta je in Zwolle zuid waar een groot winkelcentrum ligt. Winkels zijn niet open op zondag maar hier zijn ze hard voor aan het strijden. In Zwolle zijn de supermarkten op zondag 's middags wel open, en in de dorpen rondom Hattem zijn ze ook open. Ik zou het doen. Je woont goedkoop op een zeer centraal gelegen plek met uitvalswegen dichtbij, naast een grote stad en met een prachtige wandel- en fiets omgeving.
Alle reacties Link kopieren
Lemon_tree schreef:
22-05-2018 10:49
Heb het even opgezocht voor je. Het is biblebelt, hou daar rekening mee. De supermarkt is er niet eens open op zondag.
Is dat erg dat de supermarkt niet op zondag open is? En biblebelt valt wel mee in Hattem. Het is een leuk en toeristisch plaatsje. Ik woon meer biblebelt, maar zie daar geen nadelen van.

Hattem lijkt mij erg leuk om te wonen, een stad als Zwolle is goed bereikbaar.

TO, je gaat huren. Als het niet bevalt kan je gewoon verder zoeken. Hoe is je woon-werkverkeer?
Alle reacties Link kopieren
*Judy* schreef:
22-05-2018 11:01
Ik vind het er prachtig. Alles is er. Ik weet niet wat je zoekt op een markt, maar het is een gewone markt, met van alles wat.
Dankjewel voor jou ervaring!
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
22-05-2018 11:03
Is dat erg dat de supermarkt niet op zondag open is? En biblebelt valt wel mee in Hattem. Het is een leuk en toeristisch plaatsje. Ik woon meer biblebelt, maar zie daar geen nadelen van.

Hattem lijkt mij erg leuk om te wonen, een stad als Zwolle is goed bereikbaar.

TO, je gaat huren. Als het niet bevalt kan je gewoon verder zoeken. Hoe is je woon-werkverkeer?

Het is helaas niet zo makkelijk om zomaar wat te vinden ergens. En woon werk is even niet van toepassing.
Alle reacties Link kopieren
Het dorp ken ik niet, maar de omgeving is prachtig! Als je van boswandelingen houdt :)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook afhankelijk van de fiets, mijn benen of openbaar vervoer
Alle reacties Link kopieren
_Aphia_ schreef:
22-05-2018 11:07
Het dorp ken ik niet, maar de omgeving is prachtig! Als je van boswandelingen houdt :)
Ja dat is wel een voordeel. Maar als het enigste wat er te doen valt wandelen is word dat op een gegeven moment misschien ook een beetje 'saai' :-P
Alle reacties Link kopieren
Er rijdt 2 keer per uur een bus naar Zwolle, deze rijdt tot vrij laat. Fietsen is geen probleem, station Zwolle ligt gunstig voor Hattem, daar ben je zo.
Hattem ligt echt niet afgelegen en een auto heb je er niet perse nodig. Omliggende plaatsjes zijn ook dichtbij.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
22-05-2018 11:03
Is dat erg dat de supermarkt niet op zondag open is? En biblebelt valt wel mee in Hattem. Het is een leuk en toeristisch plaatsje. Ik woon meer biblebelt, maar zie daar geen nadelen van.

Hattem lijkt mij erg leuk om te wonen, een stad als Zwolle is goed bereikbaar.

TO, je gaat huren. Als het niet bevalt kan je gewoon verder zoeken. Hoe is je woon-werkverkeer?
Hier sluit ik me bij aan. Verbinding met zwolle is ook goed. Met de fiets ben je binnen een halfuur op het station, zelfs met tegenwind op de dijk. Anders loopt er ook een buslijn die minstens een keer per uur rijdt en in de spits vaker.
Ik heb er verschillende jaren gewerkt en was er vaak omdat mijn toenmalige vriend daar woonde. Ik vond en vind het nog steeds een gemoedelijke plaats.

Er zit een redelijke grote Ah en een Boni. Voor de Lidle en Aldi kun je ook naar Wezep. Als je op zondag naar de supermarkt wilt zou ik uitwijken naar Zwolle.

Je kunt er heerlijk in de bossen fietsen en wandelen. Het pontje over de ijssel kun je van april-september nemen. Er loopt een buslijn over de dijk waarmee je in een kwartiertje in Zwolle kunt zijn.

Daarnaast is het erg toeristisch met de weekmarkt, zomermarkt, hanzedagen, dikke tinne festival, paardenconcours, langste dag van hattem, chocoladefestival, enz.

Ik woon nu ook in een plaatsje in de biblebelt, maar merk daar weinig van buiten dat ik ok zondag geen ramen sta te lappen of aan de klus ben. Maar dat zou ik normaal ook al niet doen. In hattem vond ik het hetzelfde. Beetje rekening houden met elkaar en verder leef en laat leven gaat prima. Zou de bosrijke omgeving niet willen missen.
Alle reacties Link kopieren
Hattem is hartstikke leuk. Mooi authentiek stadje. En wat hierboven staat over OV, fietsen en stad Zwolle is allemaal waar. Ik zou 't doen!
Hips, hopsakee en pierlala.
Alle reacties Link kopieren
Lavendel_12 schreef:
22-05-2018 11:22
Ik heb er verschillende jaren gewerkt en was er vaak omdat mijn toenmalige vriend daar woonde. Ik vond en vind het nog steeds een gemoedelijke plaats.

Er zit een redelijke grote Ah en een Boni. Voor de Lidle en Aldi kun je ook naar Wezep. Als je op zondag naar de supermarkt wilt zou ik uitwijken naar Zwolle.

Je kunt er heerlijk in de bossen fietsen en wandelen. Het pontje over de ijssel kun je van april-september nemen. Er loopt een buslijn over de dijk waarmee je in een kwartiertje in Zwolle kunt zijn.

Daarnaast is het erg toeristisch met de weekmarkt, zomermarkt, hanzedagen, dikke tinne festival, paardenconcours, langste dag van hattem, chocoladefestival, enz.

Ik woon nu ook in een plaatsje in de biblebelt, maar merk daar weinig van buiten dat ik ok zondag geen ramen sta te lappen of aan de klus ben. Maar dat zou ik normaal ook al niet doen. In hattem vond ik het hetzelfde. Beetje rekening houden met elkaar en verder leef en laat leven gaat prima. Zou de bosrijke omgeving niet willen missen.
Dankjewel voor jouw ervaringen
En voor toko's kun je goed in zwolle terecht. Verder heb je er ook een paar snackbars, twee shoarma tenten, een chinees, de wok met bowlen geloof ik en andere restaurants.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven