Ikea keuken

24-05-2018 12:31 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een jaar of vijftien geleden heb ik bij Ikea een keuken gekocht. Is me toen prima bevallen maar ik heb gezien dat er nu een ander systeem is.

Heeft iemand recent een keuken en de apparatuur bij Ikea gekocht en wat zijn de ervaringen?
Before you assume, there is this thing called asking.
Uitstekende ervaringen hier! Nieuwe systeem (tov 15 jaar geleden) heeft hogere kastjes (dus minder loze ruimte achter de plint) en verder is 't net zo makkelijk als eerst. Volgende huis wordt weer een IKEA-keuken :).
Mijn keuken van de Ikea is 2 weken geleden gemonteerd! Ben er echt blij mee! Ik heb de huidige keuken laten demonteren en de nieuwe keuken laten plaatsen door een van de montage partners van Ikea. Ze zouden er 5 dagen mee bezig zijn, maar binnen 2 dagen waren ze klaar!
Alle reacties Link kopieren
Voor prijs/kwaliteit is ikea prima. Zelf zou ik geen ikea keuken meer nemen. In mijn vorige huis een geplaatst en nu in mijn nieuwe huis van een plaatselijk bedrijf. En ik moet zeggen er zit gigantisch veel kwaliteitsverschil in. Met name in stevigheid, constructie en kastjes. Bij de ikea keuken stootte ik per ongeluk met een bakplaat tegen het kastje en er zat al een kras en een deuk in. Bij de keuken die ik nu heb gebeurd dat niet. Daarbij zijn de ophangsystemen en dikte/kwaliteit van het hout veel sterker.
Maar goed, daar betaal je dus ook voor.
Dus met een laag budget zou ik voor de ikea keuken kiezen en maar heb je wat meer te besteden zou ik persoonlijk rondkijken naar andere keukens.
Ik moet zeggen dat ik het verhaal van Nala helemaal niet herken - de ikeakeukens die ik heb gehad (ik zit in m'n 3e huis met Ikea-keuken) zijn minstens net zo stevig als de dure keukenboerkeuken van mijn ouders en schoonouders.
In ons huis zat een Ikea keuken. De bewoners hadden alle gebruiksaanwijzingen en bonnen en de keuken bleek 19 jaar oud te zijn. Er was wat apparatuur vervangen, maar hij zag er echt nog heel goed uit en alles werkte nog. Na een paar jaar vervangen omdat we het huis uitbouwde en er een nieuwe keuken in kwam, maar dat lag niet aan de Ikea keuken an sich ;-)
Alle reacties Link kopieren
Merendeels dus hele positieve ervaringen, dat is fijn.

Zelf heb ik 15 jaar geleden ook de vaatwasser bij Ikea gekocht en deze is vorig jaar vervangen. De andere apparatuur had ik via een outlet (Siemens) Nu denk heb ik minder te besteden en wil ik alles bij Ikea aanschaffen.
Before you assume, there is this thing called asking.
Als je weinig budget hebt kun je natuurlijk ook een deel van de apparatuur meenemen (als het een vervanging van je oude keuken is - het is lullig om een nieuwe eigenaar zonder apparatuur achter te laten ;-)). Dan kun je vervangen wanneer nodig, het zijn toch vaak standaardmaten, dus die kun je later gewoon bijkopen.
Alle reacties Link kopieren
BO2punt0 schreef:
24-05-2018 13:50
Ik moet zeggen dat ik het verhaal van Nala helemaal niet herken - de ikeakeukens die ik heb gehad (ik zit in m'n 3e huis met Ikea-keuken) zijn minstens net zo stevig als de dure keukenboerkeuken van mijn ouders en schoonouders.
Ik bedoel ook niet de keukens van de welbekende grotere keukenboeren. Dat is altijd duurkoop.
Nala2013 schreef:
24-05-2018 18:51
Ik bedoel ook niet de keukens van de welbekende grotere keukenboeren. Dat is altijd duurkoop.
Keukenboer als in: maatwerk, familiebedrijf. Dus zeker geen duurkoop - maar ook niet substantieel slechter dan Ikea.
Alle reacties Link kopieren
Had een faktum en nu een method. Vind het wel jammer dat de faktum er uit is want die had ook 30 en 50 cm kasten en die heeft de method dus niet. In elkaar zetten is nog precies hetzelfde. Ik ben nog bij een keukenboer langsgeweest ivm de maten, had ik beter in kunnen delen, maar voor het dubbele vond ik dat het niet waard. Nog een verschil zijn de vitrine kasten Bij de faktum draadglas of helder bij de bodbyn bv alleen helder glas. Maar dat is op te lossen met statische raamfolie.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties, het wordt weer Ikea.
Before you assume, there is this thing called asking.
Alle reacties Link kopieren
Aquamarijne, Bij Ikea is nu een aktie met 10% korting op keukens tot 17 juni, wij gaan deze week ook de keuken bestellen voor ons nieuwbouw huis wat in september wordt opgeleverd, je kan de keuken met korting bestellen met een bezorgdatum tot half september, al doen ze daar niet moeilijk over zei de meneer van de keukenafdeling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven