marmoleum walton

24-05-2018 16:51 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
In ons nieuwbouw huis met vloerverwarming willen we graag marmoleum walton in effen licht grijs, wie heeft dit ook en hoe bevalt het? zie je er veel op en is het makkelijk schoon te maken?

lisetje
Alle reacties Link kopieren
Het wordt veel in scholen en kantoren gebruikt. Makkelijk schoon te maken zal het zeker zijn net als slijtvast. Lichtgrijs zal wel besmettelijk zijn maar even snel met de stofzuiger of dweil eroverheen en het is toch ook zo weer schoon? Kan dit trouwens met vloerverwarming?
Good night John-Boy! Good night everyone!
:wtf:
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp de trend niet dat mensen willen wonen in een spaarse kantoorruimte of aftandse fabriekshal look. Maar ja kamperchique begrijp ik ook niet :D
Alle reacties Link kopieren
In marmoleum blijf je de lasnaden zien en je moet het regelmatig boenen met een machine, wil je het glanzend houden.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
't Kwartje is gevallen :lightbulb:
@Deepspace, the Waltons natuurlijk!!
Marmoleum is sowieso makkelijk schoon te houden. Maar hou er wel rekening mee dat het 'topshield' verhaal redelijk beperkt is.
Het is eigenlijk sowieso het beste om direct na het leggen een beschermlaag (polymeer o.i.d.) aan te (laten) brengen. Met name bij de lasnaden ontstaat vervuiling door het lassen (ongelast leggen kan ook maar is kwetsbaarder en de naad tekent zich meer af). Vervolgens moet je eens in de zoveel tijd (1 keer per jaar of om het jaar) die beschermlaag opnieuw (laten) aanbrengen.

De Walton serie is wel heel erg effen; je ziet er dus relatief veel op ja. Voordeel is wel dat het niet zo'n standaard marmoleum-look heeft. Let er ook wel op dat je dan perfect moet (laten) egaliseren aangezien elke oneffenheid in de ondervloer zich aftekent.

Je zou nog eens kunnen kijken naar de Modular serie voor marmoleum tegels; daar zitten ook diverse niet-standaard-marmoleum kleuren in. En tegels geven in elk geval een beetje 'speling' in de vloer waardoor het hele effen er wat van af is. Deze leg je ook ongelast omdat de naden juist wat mogen spreken.

En eventueel kan je ook nog eens kijken naar de Cocoa of Concrete serie.

Maar als je juist voor de effenheid gaat dan zal je er mee moeten kunnen leven dat je er snel veel op ziet. Dat geldt voor elke effen vloer (ook een effen gietvloer bijvoorbeeld).

De combinatie met vloerverwarming is voor marmoleum overigens geen probleem.
Wij hebben sinds 9 jaar naadloos wit gemarmerd Forbo marmoleum. Zonder lasnaden laten leggen en alleen wekelijks gedweild met Dettol. Geen boenmachine, geen was oid.

Het rendement met vloerverwarming is ook super. In de zomer voelt het ook lekker koud.

Het ziet er nog net zo uit als 9 jaar geleden. Laatst kwam er een stuk vloer vrij onder een kast en het bleek net zo mooi als de rest. Wij laten het in een volgend huis gewoon weer leggen :)
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
24-05-2018 17:21
In marmoleum blijf je de lasnaden zien en je moet het regelmatig boenen met een machine, wil je het glanzend houden.
Mijn ouder hebben al 40 jaar marmoleum. Geen lasnaden hoor. En niks boenen met een machine. Sterker nog, het is al die jaren gewoon geschrobd en gedweild. Vooruit, na 40 jaar is het niet meer helemaal glanzend (maar wij hebben er dan ook nooit voorzichtig mee hoeven doen / gedaan), maar na al die jaren ziet het er niet eens slecht uit.
Alle reacties Link kopieren
S0LEIL schreef:
24-05-2018 18:04
Mijn ouder hebben al 40 jaar marmoleum. Geen lasnaden hoor. En niks boenen met een machine. Sterker nog, het is al die jaren gewoon geschrobd en gedweild. Vooruit, na 40 jaar is het niet meer helemaal glanzend (maar wij hebben er dan ook nooit voorzichtig mee hoeven doen / gedaan), maar na al die jaren ziet het er niet eens slecht uit.
Zo zie je maar de de ervaringen kunnen verschillen. Bij familie van me is het heel erg dof geworden. Wel 3 kinderen in huis en een zandbak in de tuin.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
24-05-2018 19:17
Zo zie je maar de de ervaringen kunnen verschillen. Bij familie van me is het heel erg dof geworden. Wel 3 kinderen in huis en een zandbak in de tuin.
Die zandbak hadden wij ook.

Ik denk dat het vooral door kwaliteitsverschil komt. Het ene linoleum is het andere niet.
Ik wil nog even aan mijn reactie toevoegen dat wij 9 jaar terug ook hebben gekeken naar een gelijke collectie als de Walton. Die collectie werd toen bij Forbo ontworpen door kunstenaars en architecten. We hebben meerdere stalen meegenomen vanaf de fabriek en ik ben er thuis eens op gaan dansen met hakken. Bij de collectie die leek op Walton zag ik snel krassen die je ook ziet bij het verschuiven van een bank oid.

Bij de gemarmerde collectie zie je die krassen niet. Bij de collectie die op Walton leek zag ik de krassen van veraf al.

Ik was verliefd op de look zonder marmer of veel vlokjes maar was ook bang dat het mij zou gaan irriteren dat mijn vloer snel oud werd.
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor jullie reacties, Ik denk dat er wel verschil zit in de effen soorten en de gemarmerde soorten marmoleum, de gemarmerde soorten hebben een glanslaag de wolton serie is mat. Daarom ben ik wel bang dat je er makkelijk krassen op krijgt krijgt zoals glittercupcakeje al aan geeft, de zandbakperiode hebben we al wel achter de rug maar als schuivende meubels ook al krassen geven.....
glitter cupcakje heb je een foto van jou wit gemarmerde marmoleum?
Wij hebben de 3860 silver shadow van Forbo Marmoleum Fresco liggen :) In ons zonnige huis is het witter dan op de meeste plaatjes via google. Helaas kan ik nog geen plaatjes plakken maar als je deze link in je browser opent dan zie je het:

https://www.deprojectinrichter.com/s/im ... o_full.jpg
Henk-en-Roelie schreef:
24-05-2018 17:25
't Kwartje is gevallen :lightbulb:
@Deepspace, the Waltons natuurlijk!!
:cheers:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven