Hoe armband uit buis krijgen

25-05-2018 11:56 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een gouden tip.

Vandaag heb ik heel suf mijn armband op een dikke buis van de douche gelegd, ware het niet dat deze buis niet is afgedekt.
Het armbandje is nu 2 meter naar beneden gevallen.. Ligt nu dus op de grond in de buis die niet alleen vastgeschroefd zit, maar ook gekit.

Hoe krijgen we dat armbandje eruit?
Zilver is niet magnetisch toch? Anders had ik gaan hengelen.
Letterlijk gaan hengelen? Een paperclip ombuigen in een haakje en een touwtje eraan.
Hengelen met een haakje?
Alle reacties Link kopieren
Hengelen, en anders loodgieter. Of je moet zelf zo handig zijn om de boel te demonteren en weer terug te zetten.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat hengelen moet ik maar proberen. Er zitten wel twee obstakels tussendoor van de schroeven.

Ik weet ook niet waarom ik de vraag hier stel, maar misschien komt er echt een andere bloed-goeie-tip voorbij.
Alle reacties Link kopieren
Oei, dat lijkt me erg lastig. Dan zou ik toch voor de loodgieter gaan denk ik, als het armbandje je veel waard is tenminste.
Alle reacties Link kopieren
Uhm oops....

Ik weet niet hoe "dik" de armband is? Misschien een touwtje met daaraan een haakje en toch proberen te hengelen?

De buis met water vullen heeft geen zin toch? Als het echt zilver is, komt ie ook niet boven drijven.... Misschien helpt wat er erin spuiten wel om de armband in beweging te krijgen zodat het hengelen makkelijker wordt ?

Of datzelfde touwtje met aan het einde een knoop met daaromheen sterke tape (plak kant aan de buitenkant) en zien of de armband blijft plakken?
Alle reacties Link kopieren
Met een trekveer/ ontstoppingsveer? Geen idee of dat werkt maar dat schoot me als eerste te binnen.
Alle reacties Link kopieren
mmm... buis is niet afgedekt en de armband ligt op de bodem.. heeft die buis wel een functie dan? anders aan de onderkant openmaken/breken ?
Alle reacties Link kopieren
Ik deed te lang over mn bericht typen en ben nu met de eerste opmerking wel echt een spuit 11 :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Of met een sterke stofzuiger met een dunne buis dat je hem opzuigt.
Alle reacties Link kopieren
Stofzuiger erop?
Alle reacties Link kopieren
Die buis is 2 meter he... zal een stofzuiger dat redden? Ben wel benieuwd eigenlijk!
Alle reacties Link kopieren
Bij de Action kun je een apparaat kopen een soort grijpertje met 2 napjes. Daar kun je dingen mee oppakken. Ik heb geen idee of het in de buis past? Ding kost 2 of 3 euro.
Alle reacties Link kopieren
sorry, niet goed gelezen, 2 meter diep
Alle reacties Link kopieren
Met zoiets ( zonder de borstel) misschien;https://www.megatip.be/radiatorborstel- ... gKy8PD_BwE
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik de buis maar verwijderen. Het klinkt alsof die buis geen functie heeft. Hoe dik is de buis? Of misschien gat boren onderin de buis?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Misschien met de stofzuiger? Die past ws niet in de buis, maar misschien kun je iets fabriceren met een stuk pvc buis ofzo?
miss_musica wijzigde dit bericht op 25-05-2018 12:15
1.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lange stok met 'iets' plakkerigs er aan? Dat grijpertjes ding van de Action aan een stok bevestigen?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net met een hengel in de weer geweest maar die krijg ik er niet in vanwege plafond, de ruimte is er niet voor.

Onze huis tuin en keuken stofzuiger gaat dit echt niet redden

Nu moet ik een stevig touwtje hebben die ik erin kan poeren met plaperclip oid. Zou visssdraad handig zijn?
En anders misschien inderdaad een haak kopen.

De functie van de buis weet ik niet :-D
Alle reacties Link kopieren
Je kan m verlengen met zo'n smal pvc buisje(met duct tape). Als die in de buis past moet je er makkelijk bij kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Claudia2010 schreef:
25-05-2018 12:16
Ik ben net met een hengel in de weer geweest maar die krijg ik er niet in vanwege plafond, de ruimte is er niet voor.

Onze huis tuin en keuken stofzuiger gaat dit echt niet redden

Nu moet ik een stevig touwtje hebben die ik erin kan poeren met plaperclip oid. Zou visssdraad handig zijn?
En anders misschien inderdaad een haak kopen.

De functie van de buis weet ik niet :-D
Met een hengel? :rofl:
We turn the Cube and it twists us. — Professor Rubik
Alle reacties Link kopieren
Aan de buis zit wel de deur vast. Waarom die buis zo dik is geen idee, waarom er een gat bovenin zit geen idee.
Allemaal dingen die ik me nu ook pas afvraag :lol:
Alle reacties Link kopieren
Wat ik erin ga stoppen moet dun en buigzaam zijn.
Dat was de hengel niet.. haha
Alle reacties Link kopieren
Trekveer met een haak eraan? Of een prop duct tape zodat het armbandje eraan blijft plakken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven