Stank wasmachine: ten einde raad

25-05-2018 22:42 29 berichten
Goedenavond,

Ik heb een 6 jaar oude wasmachine van Samsung. Helaas komt mijn was de laatste tijd een beetje muffig uit de machine.

Ik heb al vanalles geprobeerd om te zorgen dat de wasmachine weer schoon/fris wordt. Ik heb de lade, rubbers, deurtje, trommel schoongemaakt met een sopje, de wasmachine laten draaien met twee vaatwastabletten, soda en natuurazijn (apart van elkaar). Ook heb ik het filter dat beneden aan de voorkant van de wasmachine zit, schoongemaakt.

En nog helpt het allemaal niet want de machine ruikt nog steeds muffig. Ik denk dat de stank bij de rubbers vandaan komt terwijl ik die meerdere keren heb schoongemaakt. Ook zien ze er schoon uit.

Ik zorg er ook voor dat ik niet teveel wasmiddel gebruik.

Wie heeft de gouden tip zodat mijn was weer lekker gaat ruiken?
Alle reacties Link kopieren
Heb je met die vaatwastabletten op 90 graden gedaan?
Alle reacties Link kopieren
En is het ook met de witte was?
Alle reacties Link kopieren
Oh, dit topic komt elk jaar weer terug :)
Niet met vloeibaar wasmiddel wassen, regelmatig een machine, al dan niet leeg, op 95 graden draaien.

Zizozaza die kende ik nog niet :) Aangenaam, je suis Zaza Afbeelding
zazamaenade wijzigde dit bericht op 25-05-2018 23:07
34.10% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren
klinkt als wasluis

machine al een keer (leeg) met een kookwas gedraaid, eventueel met een schep soda?

en gebruik je vloeibaar wasmiddel of poeder? met dat laatste schijnt er minder snel wasluis te ontstaan
Je hebt speciale wasmachinereiniger, heb je dat al geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
thuis/vetluis-in-de-wasmachine/list_messages/205918

thuis/wasmachine-stinkt/list_messages/77279

thuis/verrottings-lucht-uit-wasmachine/ ... ges/121970

thuis/vies-luchtje-aan-mijn-was-na-wass ... ges/209002

Afbeelding
nounou
Hete sodawas lang programma eens proberen.

Deurtje open laten na elke was, doe je waarschijnlijk al wel?

Ruiken alle wassen muf of alleen bont of juist wit? En ruikt de was muf of (ook) de machine zelf? Je schrijft eerst de was, maar later (ook?) de machine.
Ik heb al die dingen die hier genoemd worden ook tig keer gedaan zonder resultaat. Uiteindelijk was bij mij de truc om dettol toevoeging bij de donkere was te doen.
Bij ons hielp het om de was beter te sorteren. Ondergoed, handdoeken en washandjes apart in een wasmand. Bacteriën van ondergoed gaan in het andere wasgoed zitten. Ondergoed was je heter dan een spijkerbroek, dus het bleef muf ruiken.
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
25-05-2018 22:49
Oh, dit topic komt elk jaar weer terug :)
Niet met vloeibaar wasmiddel wassen, regelmatig een machine, al dan niet leeg, op 95 graden draaien.
Precies, dit. Ws is het wasluis!
Fluithaas schreef:
25-05-2018 22:59
Ik heb al die dingen die hier genoemd worden ook tig keer gedaan zonder resultaat. Uiteindelijk was bij mij de truc om dettol toevoeging bij de donkere was te doen.
Welk product van Dettol? Heb je toevallig een plaatje?
Alle reacties Link kopieren
Ik had het ook, maar dan vooral in de was. Heb toen een tijd lang alle was ook een scheut azijn meegegeven. Methode: in het voorwasvakje een flinke scheut schoonmaakazijn, wasmachine aangezet en na 10 minuten weer uitgezet, uur laten intrekken, en daarna op een normaal programma met alleen wasmiddel.
Toen alle truien, broeken, shirts etc. een keer aan de beurt waren geweest, was het probleem opgelost.
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Dit spul, ook bij grotere supermarkten te koop https://www.bol.com/nl/p/dettol-perfect ... 064026384/
In dit topic al veel tips m.b.t. stinkende was(machines). Misschien heb je er wat aan.
overig/andijvie-wasgoed-stinkt/list_messages/407807
Alle reacties Link kopieren
Meer water en heter wassen.
Ik had het ook. Tegenwoordig was ik 1x per 2 weken een hete handdoekwas van 90 graden en gaat het prima!
Veel van bovenstaande adviezen heb ik al geprobeerd. Wel kan ik weer overgaan naar poeder ipv vloeibaar wasmiddel.

Dettol zou ik ook nog eens kunnen proberen.

Zou het ook kunnen zijn dat er tussen de trommel en de behuizing vd wasmachine ook troep is gaan zitten?
Het is ook de wasmachine die stinkt nadat ik de wasmachine op 95 graden heb gewassen. Ik weet trouwens niet hoe het bij de witte was zit.
slobberbone schreef:
26-05-2018 07:43
Meer water en heter wassen.
Hoe meer water aangezien ik spoelen al op voluit heb staan?
Alle reacties Link kopieren
Queen-D schreef:
26-05-2018 10:02
Veel van bovenstaande adviezen heb ik al geprobeerd. Wel kan ik weer overgaan naar poeder ipv vloeibaar wasmiddel.

Dettol zou ik ook nog eens kunnen proberen.

Zou het ook kunnen zijn dat er tussen de trommel en de behuizing vd wasmachine ook troep is gaan zitten?

Daar helpt op 95 graden met schoonmaakazijn ook voor, tenminste bij mij (een liter schoonmaakazijn per was).
Laatst heb ik dat weer eens gedaan (doe het normaal om de 3 maanden, nu was het een half jaar geleden).
Er kwam allerlei troep los, en het rook ook een beetje raar, terwijl mijn wasmachine dus niet stinkt :O
nounou
Alle reacties Link kopieren
Queen-D schreef:
26-05-2018 10:03
Het is ook de wasmachine die stinkt nadat ik de wasmachine op 95 graden heb gewassen. Ik weet trouwens niet hoe het bij de witte was zit.

Een paar keer herhalen, zou ik dan denken (maar niet nu, want het wordt al zo warm vandaag, het is eigenlijk een klusje voor een koude dag ;) )
nounou
Tijdschriftenverslindster schreef:
26-05-2018 02:40
In dit topic al veel tips m.b.t. stinkende was(machines). Misschien heb je er wat aan.
overig/andijvie-wasgoed-stinkt/list_messages/407807
Dank je.

Even kijken hoe ik dat ga doen, ik heb een wasmachine met doseersysteem namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik had het gisteren ook weer. Heb het water uit de machine laten lopen, dat rook vies idd en een scheut azijn bij de was gegooid. De was stinkt nu niet meer.
Ik had al op 90 graden met een vaatwastablet gewassen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
1x in de zoveel tijd een wasje op 95 graden met een flinke scheut schoonmaakazijn. Ik weet niet of je de machine zelf soms schoonmaakt? Die rand achter het deurtje moet je regelmatig goed schoonmaken. Dat bakje waar de waspoeder in gaat eruit halen, goed afborstelen en dan in dat laatje waar dat bakje in gaat ook goed borstelen eventueel met kokend water. Hier blijven veel namelijk veel zeepresten zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven