Heeft melding meldpunt overlast uberhaupt zin?

26-05-2018 17:30 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn van oorsprong Poolse buren rechts zijn sinds april al lawaaiig.
Elke dag wel paar uur harde muziek, vuurkorven waar buurman met copd aangegeven heeft last van te hebben, hard praten in de tuin etc
Nu hebben ze straks om 19 uur een buurtbbq , en gisterenavond in de tuin waren ze ook al aan het lallen tot 2 uur 'snachts(zijn alcoholisten).
Eigenlijk elke middag vanaf 14 uur tot 2 uur 'nachts hangen ze in de tuin( wajong uitkering, werken niet).En praten hard.

Heeft het nog zin om hiervoor meldpunt te berichten?
Blijkbaar lig ik al niet goed bij hun want niet uitgenodigd.
En klagen heeft tot nu toe niks geholpen.
Hebben andere buren er ook last van?
Is hun huis van een woningcorporatie?
Ik zou in elk geval even met de buurtregisseur contact opnemen. Misschien heeft die al meer klachten over deze buren ontvangen en kan de buurtregisseur eens met ze praten.
heb je al met hun gepraat?
Ik zou hun lawaai in de tuin snachts opnemen en opsturen als bewijs naar de verhuurder als ze weigeren om zich aan te passen. Uiteraard ook melding maken en de politie inschakkelen als het echt uit de hand loopt.
Alle reacties Link kopieren
Nee, in de regel wil men vooral bemiddeling inzetten ipv handhaven. Het komt er eigenlijk altijd op neer dat je het gewoon zelf moet aanpakken.

Het hangt misschien een beetje van de gemeente af maar in Amsterdam is het kansloos. Zelfs illegaal wonen met overlast wordt niet aangepakt en de aangifte wordt geweigerd.

Het is hier in NL een slappe hap.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wat heeft hun nationaliteit te maken met jouw overlast?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
, mijn Nederlandse buren lijken heel veel op je poolse buren. Of die een uitkering hebben weet ik niet.
anoniem_353805 wijzigde dit bericht op 26-05-2018 18:00
17.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
26-05-2018 17:48
Wat heeft hun nationaliteit te maken met jouw overlast?
Net zoals het benoemen van een wajong, en het vooroordeel van alcoholisten.
yasmeenah82 wijzigde dit bericht op 26-05-2018 21:01
0.73% gewijzigd
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig ben ik niet de enige die zich daar aan stoort!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
viva-amber schreef:
26-05-2018 17:44
Nee, in de regel wil men vooral bemiddeling inzetten ipv handhaven. Het komt er eigenlijk altijd op neer dat je het gewoon zelf moet aanpakken.

Het hangt misschien een beetje van de gemeente af maar in Amsterdam is het kansloos. Zelfs illegaal wonen met overlast wordt niet aangepakt en de aangifte wordt geweigerd.

Het is hier in NL een slappe hap.
Klopt. Een van mijn buren heeft al zeker 5 jaar overlast van zijn bovenbuurvrouw. De woningbouwvereniging doet er heel weinig aan. Ze hebben het laatste jaar een externe bemiddelingsbureau ingehuurd om het ‘op te lossen’. De bovenbuurvrouw is nu de buurman aan het pesten door expres meer lawaai te maken. Ze heeft laatst een drumstel gekocht voor haar kinderen. :nut:
Yasmeenah82 schreef:
26-05-2018 17:58
Net zoals het benoemen van een wajong, en de vooroordeel van alcoholisten.
is geen vooroordeel, maar een feit dat de meeste alcoholisten luidruchtiger zijn.
Geen energie in steken. Als je de mogelijkheid hebt tot verhuizen doen.
Vroeger hebben wij een keer een huurwoning gehad en er was veel geluidsoverlast.
De politie adviseerde zelf te gaan verhuizen. Ze doen er toch niet echt iets aan.
Je hebt al eerder topics gehad over je buurt en buren.
Jane Doe schreef:
26-05-2018 18:06
Geen energie in steken. Als je de mogelijkheid hebt tot verhuizen doen.
Vroeger hebben wij een keer een huurwoning gehad en er was veel geluidsoverlast.
De politie adviseerde zelf te gaan verhuizen. Ze doen er toch niet echt iets aan.
Jawel, als je blijft bellen en klagen, liefst met meerdere buren gaat het lukken.
Op mijn vorige adres is bij de buren de geluidsinstallatie meerdere malen in beslag genomen, dat heeft zijn uitwerking gehad.
ouwewijsneus schreef:
26-05-2018 18:26
Jawel, als je blijft bellen en klagen, liefst met meerdere buren gaat het lukken.
Op mijn vorige adres is bij de buren de geluidsinstallatie meerdere malen in beslag genomen, dat heeft zijn uitwerking gehad.
Dan zijn de tijden gelukkig veranderd. Dit is ook wel 20 jaar geleden bij ons.
Het is een opmerking die me toen wel is bij gebleven.
RosesAreRed schreef:
26-05-2018 17:33
Hebben andere buren er ook last van?
Is hun huis van een woningcorporatie?
Ik zou in elk geval even met de buurtregisseur contact opnemen. Misschien heeft die al meer klachten over deze buren ontvangen en kan de buurtregisseur eens met ze praten.
Buurtregisseur?
Alle reacties Link kopieren
Mij is het wel via de gemeente en politie gelukt... Maar goed, moet je misschien de juiste mensen daar treffen?
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk. Waarschijnlijk weten ze zelf ook wel dat ze veel overlast in de buurt veroorzaken, maar kan ze kennelijk allemaal niks schelen.

Je kunt voor de vorm proberen om eens een praatje met hen te maken en deze overlast dan ter sprake brengen. Voor zover ze enigszins normaal benaderbaar zijn en niet zwaar crimineel zijn. Anders niet doen.

Politie bellen kan als het echt uit de hand loopt qua overlast. Helpt vermoedelijk maar heel even en dan begint het weer opnieuw.

Kan niet anders dan dat andere buren naast die buurman met COPD ook last van ze moeten hebben. Probeer de buurt te mobiliseren. Bij voorkeur wat potige en weerbare mannen aan je kant krijgen en dan nog eens 'vriendelijk' vragen of het wat minder kan.

Als het huurders zijn, kun je de verhuurder aanspreken.

Helpt dat niet ga dan eens langs bij de wijkagent en wijkbureau o.i.d. voor het doornemen van de mogelijkheden. Vermoedelijk maar beperkte mogelijkheden.

Als je de mogelijkheid hebt, overweeg dan ook om te gaan verhuizen. Vermoedelijk nog de allerbeste oplossing ... .
Alle reacties Link kopieren
Als het Polen zijn, dan zijn het Polen. Niks aan gelogen lijkt mij. Het is me niet duidelijk waarom mensen dat willen verzwijgen als het gewoon zo is. Een Wajong uitkering kan niet bij iemand met een buitenlandse nationaliteit. WW wellicht.
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
26-05-2018 18:01
is geen vooroordeel, maar een feit dat de meeste alcoholisten luidruchtiger zijn.
Mensen die drinken kunnen zeker luidruchtiger zijn. Maar als je op een feestje wat alcohol drinkt ben je dus volgens jou gelijk een alcoholist? Hoezo vooroordelen..... :facepalm:
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Yasmeenah82 schreef:
26-05-2018 20:59
Mensen die drinken kunnen zeker luidruchtiger zijn. Maar als je op een feestje wat alcohol drinkt ben je dus volgens jou gelijk een alcoholist? Hoezo vooroordelen..... :facepalm:
als je aan het lallen bent tot 2 uur 's nachts en dat begint vanaf april......????
even de opening lezen :-o
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
26-05-2018 21:02
als je aan het lallen bent tot 2 uur 's nachts en dat begint vanaf april......????
even de opening lezen :-o
Ja onze buren zitten ook heel vaak tot laat buiten te lallen met de hele familie, en hun drinken niet. En de op lijkt me ook wat overdreven. Ieder zijn mening.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Oudblond schreef:
26-05-2018 17:48
Wat heeft hun nationaliteit te maken met jouw overlast?

In sommige culturen is het normaler dan in andere om veel lawaai te gebruiken in het communiceren.
Alle reacties Link kopieren
Als ze na middernacht nog herrie maken zou ik de politie bellen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties.
Ik heb al verschillende malen bij hun geklaagd.
Dat het alcoholisten zijn, maakt dat ze dus elke dag en acht of onder invloed zijn dus luidrychtiger of agressiever door onthouding alcohol.
Andere buurman heeft ook last.
De rest zegt niks ervan.
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
26-05-2018 18:20
Je hebt al eerder topics gehad over je buurt en buren.
Het probleem is nog steeds actueel hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven