Muggenbulten of iets anders?

13-06-2018 13:21 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me even afvroeg, wij hebben (voor zover ik weet, ik zie ze niet) weinig last van muggen in ons huis, maar man, kind en ik hebben regelmatig hele kleine bultjes die vreselijk jeuken. Klinkt dat bekend? Want normaal gesproken als ik een muggenbult heb zijn ze veel groter dan deze bultjes.

Als het maar geen andere enge beesten zijn, haha

Afbeelding

:proud:
Stressed is just desserts spelled backwards
Schurft is weer in opmars.
Alle reacties Link kopieren
ieder mens reageert anders op een muggenprik. De ene persoon krijgt een hele grote bult en de andere persoon een klein bultje en de derde wordt überhaupt niet gestoken.

De grote van de bult heeft vooral de maken met de (allergische) reactie van het lichaam op de steek.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Zijn jullie misschien in aanraking geweest met een of andere rups?
Er was gisteren een item over bij Editie NL.

Alle reacties Link kopieren
Zonneallergie?

Bij zonneallergie zien we op aan zonblootgestelde lichaamsdelen meestal kleine rode bultjes die enorm kunnen jeuken. Maar soms zien we ook vochtblaasjes en rode plakkaten bij een zonneallergie.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Eikenprocessierups? Heb er toevallig van de week een topic over geopend. Daar kun je schijnbaar ook van die kleine jeukende bultjes van krijgen.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
13-06-2018 13:26
Eikenprocessierups? Heb er toevallig van de week een topic over geopend. Daar kun je schijnbaar ook van die kleine jeukende bultjes van krijgen.
Die rups bedoel ik dus :)

Als mijn man gestoken wordt heeft hij een klein bultje wat jeukt, en snel weer weg is.
Als ik gestoken wordt heb ik bulten die groter zijn dan een twee euro munt, minimaal, en die blijven rustig twee weken rood en jeukend.
Alle reacties Link kopieren
Ben je kort geleden op reis/vakantie geweest? In n hotel geslapen?
We hebben hier totaal geen last van muggen dit jaar maar van vele kleine vliegjes en die jeuken ook.
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik ook, de bultjes zijn bij mij gevuld met vocht. Mijn moeder zegt altijd dat het waterwratjes zijn, dus dat geloof ik dan maar (hoewel ik lees dat dat besmettelijk is, en dat lijkt me bij dit toch niet eigenlijk, bovendien komt het bij volwassenen nauwelijks voor, dus ik twijfel nu toch aan wat zij zegt). Ik heb het alleen met warm weer en het jeukt vreselijk.
vlooienbeetjes?
(als je een hond of kat hebt)
Alle reacties Link kopieren
Hier vliegen behalve 'normale muggen' ook veel neefjes rond.
Dat zijn kleinere muggen. Prikken ook en geven kleinere muggenbultjes. Jeuken wel net zo vervelend als de grotere muggenbulten.
Alle reacties Link kopieren
Op de radio net een bericht dat er erg veel muggen zijn, op dit moment, door de warmte en de nattigheid is de eerste generatie veel sneller uitgekomen.
Ik hoor ze ook niet, in de slaapkamer, maar mijn benen zitten wel onder de beten, dus ze zijn er wel. Misschien een andere, stillere soort ?
nounou
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
13-06-2018 14:56
Op de radio net een bericht dat er erg veel muggen zijn, op dit moment, door de warmte en de nattigheid is de eerste generatie veel sneller uitgekomen.
Ik hoor ze ook niet, in de slaapkamer, maar mijn benen zitten wel onder de beten, dus ze zijn er wel. Misschien een andere, stillere soort ?


Heb ik ook net gehoord ja.

Een stillere soort, dat zou heerlijk zijn!
Ik zit regelmatig onder de muggenbeten, heb geen last van jeuk oid, wél van hun geluid.

Dus een stillere soort, graag :proud:

zazamaenade schreef:
13-06-2018 14:56
Op de radio net een bericht dat er erg veel muggen zijn, op dit moment, door de warmte en de nattigheid is de eerste generatie veel sneller uitgekomen.
Ik hoor ze ook niet, in de slaapkamer, maar mijn benen zitten wel onder de beten, dus ze zijn er wel. Misschien een andere, stillere soort ?
Muggen die steken, zoemen niet. Schijnt...
Alle reacties Link kopieren
Waar is TO? :-D
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
13-06-2018 15:09
Waar is TO? :-D
Opgegeten door een giga-zwerm muggen?
Kijk eens op teletext, want vanmorgen zag ik toevallig dat er veel muggen zijn dank zij het lenteweer en het vele nat uit de hemel.
https://www.teletekst101.com/
Ik had ze ook in mijn nek. Eerst rechts en vandaag ook links.

Ik vond ook 2 wespen in mijn huis. Volledig uitgehongerd en ik denk dat het de darren waren? Moet ik wel even goed kijken waar die bevruchte koningin haar koninkrijk bouwt.

Zie TT pagina 107
Extra muggenoverlast na warme lente


Door het warme,natte voorjaar is de
eerste generatie huissteekmuggen dit
jaar een maand eerder verschenen dan
normaal.Zelfs de tweede generatie komt
er al aan,ook veel eerder dan verwacht,
zeggen onderzoekers van de Wageningen
Universiteit.

Daardoor dreigt een pittige zomer voor
mensen die snel gestoken worden.Normaal
gesproken verschijnen de eerste muggen
eind juni.Muggen die overwinterd hebben
zijn al in april wakker geworden,en ook
ontwikkelen larven zich tot twee keer
zo snel als de temperatuur hoger is.

De onderzoekers verwachten deze zomer
een of twee extra generaties muggen.



PROTECTION
https://www.decathlon.nl/p/muggenwerend ... R-p-142745

Afbeelding
Afbeelding
Ja, ik was blij. Het zijn gewoon muggen en ik heb zo'n pet. Nog nooit gedragen, maar misschien toch gaan doen zo in de avonduren.
Scheelt jeuk en mensen die denken dat het schurft kan zijn. :-D

Jammer dat er maar één kleur van is. Past niet zo mooi bij. Maar wit is weer het bruidssluier idee.
Die man krijg je er - gelukkig - niet bij.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 13-06-2018 15:17
27.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Op een ander topic van een paar dagen terug was sprake van een vrij nieuw soort steekvlieg : de Blandford Fly : gezondheid/gebeten-door-vliegje/list_messages/412163
nounou
O, ik ga dus die pet zoeken. Ik heb er een. Maar ik vond ook een dode wesp naast mijn zitbank in de afgelopen week.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er nog!

Afbeelding
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
groenebroek schreef:
13-06-2018 14:40
Hier vliegen behalve 'normale muggen' ook veel neefjes rond.
Dat zijn kleinere muggen. Prikken ook en geven kleinere muggenbultjes. Jeuken wel net zo vervelend als de grotere muggenbulten.
zoiets moet het wel zijn ja. Het jeukt net zo erg maar de bultjes zijn kleiner.
Van gewone muggen (ik ben er al door gestoken) heb ik echt grotere bulten
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
er zijn verschillende groottes qua muggen die ook weer een ander soort bultje achterlaten.
Ik heb ook veel meer bultjes dan o
normaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven