Hoe doen single hondenbaasjes dit?

16-06-2018 13:58 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al mijn hele leven wil ik een hondje. In mijn pubertijd kwam er eindelijk een hond bij ons thuis, en geweldig dat ik het vond!
Ik ben me nu aan het oriënteren om zelf misschien ook een hond te nemen, maar ik vraag me af of dat verstandig is. Ik werk fulltime, eventueel kan ik 4dgn in de week gaan werken maar minder is geen optie omdat ik alleen ben en wel alle rekeningen moet betalen.
Voor een hond, en medische noodgevallen, heb ik wel geld. Alleen de tijd, hoe doen andere single hondenbaasjes dat? Hoe doe je het op werkdagen? Ik heb gekeken naar een uitlaatservice maar die laten de hond meestal maar 2/3u uit. Ik heb het liefst een service dat mijn hond ergens in de loop van de ochtend opgehaald wordt en halverwege de middag weer terug gebracht wordt. En in de tijd dat hij dus opgehaald is, met andere honden kan spelen in een grote speelweide. Lange wandelingen hoeven niet perse gemaakt te worden, ik neem (als ik een hond neem) een kleine hond die niet veel beweging (als in lange afstanden) nodig heeft. Denk aan een bulldog bijv.
Maar ik zit voornamelijk met de tijd dat de hond alleen gaat zijn, dat vind ik zo zielig. Daarom zie ik hem dus ook het liefst opgehaald worden halverwege de ochtend en terug gebracht worden halverwege de middag; dan heeft hij maar paar uurtjes alleen te overbruggen (en zal hij slapen van vermoeidheid na het spelen met anderen of na de ochtendwandeling met mij voor ik naar mn werk ga).
Helaas kan ik zon uitlaatservice/dagopvang niet vinden op Google.
Wie oh wie heeft een tip voor me en hoe doen jullie dit? Of hebben mensen die alleen zijn en fulltime werken gewoon geen hond? 😅
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee. In de VS hebben ze 'doggy daycare' oftewel een soort kinderdagverblijf voor honden. Volgens mij is dat wat je bedoelt maar ik weet niet of dat in Nederland ook bestaat.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon geen hond nemen punt. Ik snap dat je het leuk vind maar zo'n beestje heeft er echt niks aan.
Mijn zus is niet single maar op haar werkdagen gaat de hond naar mijn vader.
De mensen die ik ken die fulltime werken en 'n hond hebben, daar slaapt de hond het grootste deel van de dag. Een goed opgevoede en zindelijke hond kan makkelijk alleen thuisgelaten worden.
Alle reacties Link kopieren
Girl_Undiscovered schreef:
16-06-2018 14:02
Gewoon geen hond nemen punt. Ik snap dat je het leuk vind maar zo'n beestje heeft er echt niks aan.
Wat een flauwe reactie. Ook maar niet aan kinderen beginnen dan, als je fulltime werkt?
Alle reacties Link kopieren
Een daycare heb ik hier wel voorbij zien komen op Google en is idd een optie. Alleen de opvang die ik zag zagen er minder leuk uit dan wat ik in mijn hoofd heb met die speelweide. En de tijden moeten van de opvang maar net uitkomen (ik begin met werken om 7u en meestal is dat pas de tijd dat je de hond kan brengen).

De hond naar familie brengen is geen optie, mijn ouders werken beide nog en wonen ruim een uur rijden bij me vandaan 😅
Alle reacties Link kopieren
Haley schreef:
16-06-2018 14:01
Ik lees even mee. In de VS hebben ze 'doggy daycare' oftewel een soort kinderdagverblijf voor honden. Volgens mij is dat wat je bedoelt maar ik weet niet of dat in Nederland ook bestaat.
Ja hoor, hondencreche en hondenuitlaatservice bestaan hier ook.
Alle reacties Link kopieren
Op het hondenveld waar ik kom met mijn hond zijn er een paar hondeneigenaren die honden van andere opvangen tegen een kleine vergoeding. Die honden zijn inderdaad een dagdeel bij hun en gaan mee wandelen als de eigen hond toch uitgelaten moet worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk ook 4 dagen en heb een hond.
2 dagen gaat hij naar de dagopvang, 1 dag met uitlaatservice mee (hij is dan zo'n 3 uur van huis), en 1 dag kan hij mee.
Mijn ouders kunnen in noodgevallen oppassen, maar die wonen ook wat verder weg, dus niet voor standaard.
Ik heb wel gekozen voor een dagopvang zonder kennels, daar hou ik zelf niet zo van. Maar als je hond eraan gewend is, zou dat ook wel kunnen. ze komen dan geloof ik 2 a 3 x per dag op de speelweides.
Verder kost het wel heel veel vrije tijd. Als ik thuis kom, dan is mijn tijd ook wel echt voor de hond. Net als de weekenden.
Ik vind het heerlijk, maar het is wel een behoorlijke aanpassing.
Alle reacties Link kopieren
Een single vriend van mij heeft een "deeltijd-hond" met een andere single vriend. Ze zorgen allebei 3,5 dag per week voor de hond. De hond wisselt van huis.
Twee blije bazen en een blije hond. Misschien ook een optie voor jou?
anoniem_175736 wijzigde dit bericht op 17-06-2018 23:09
Reden: Spelfouten
6.03% gewijzigd
Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg...
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
16-06-2018 14:03
De mensen die ik ken die fulltime werken en 'n hond hebben, daar slaapt de hond het grootste deel van de dag. Een goed opgevoede en zindelijke hond kan makkelijk alleen thuisgelaten worden.
Nou ja zeg. Je gaat toch geen hond nemen of hem vervolgens hele dagen alleen thuis te laten. Ook al kan ie dat, dat doe je niet! Daar wordt ie echt niet gelukkig van.
Hier zie ik de uitlaat service regelmatig, echt lange wandelingen maken ze niet, ze maken een rondje door het park. En de honden rennen zelf vooral veel. Grote en kleine honden lopen mee, voordeel is dat je hondje doodmoe thuiskomt en dan de rest van de uren dat je er niet bent lekker slaapt. Anders loop je een x mee kijk je hoe het gaat.

Of je plaatst een advertentie op MP of weekblad/ supermarkt er zijn vast mensen die een hond leuk vinden maar er zelf niet een willen. Denk aan oudere mensen. Of mensen die zelf niet werken. Je kunt ook briefjes maken en verspreiden kijken wat er op je af komt.
Ik denk er ook over om hond te co-parenten met een vriendin.
En zelf heb ik via een hondenoppassite wel eens een oppashond 'geadopteerd', waar ik een dag in de week mee op pad ging. Een oudere heer had de hond ook een dagje.

Kan ie niet mee naar werk? Of een buurmeisje die met hem wil spelen als ze uit school is? Dat deed ik vroeger ook bij mijn buurhonden.

Overigens vind ik wel dat een hond nou ook heus wel eens gewoon een dag alleen thuis zou moeten kunnen zijn, bij het ene ras zal dat makkelijker gaan dan het andere. Maar 5 hele werkdagen weg is dan wel weer een beetje too much, wat mij betreft.
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor alle tips!
Idd ook een goede om te kijken of er iemand is die op kan passen. Alleen vind ik het wel lastig om daarop te vertrouwen, die persoon moet en goed zijn voor de hond en er alle dagen zijn die ik nodig heb om de hond niet alleen te laten zijn.
Maar het is zeker iets om eens in te kijken :)
Alle reacties Link kopieren
tigri schreef:
16-06-2018 14:27
Ik denk er ook over om hond te co-parenten met een vriendin.
En zelf heb ik via een hondenoppassite wel eens een oppashond 'geadopteerd', waar ik een dag in de week mee op pad ging. Een oudere heer had de hond ook een dagje.

Kan ie niet mee naar werk? Of een buurmeisje die met hem wil spelen als ze uit school is? Dat deed ik vroeger ook bij mijn buurhonden.

Overigens vind ik wel dat een hond nou ook heus wel eens gewoon een dag alleen thuis zou moeten kunnen zijn, bij het ene ras zal dat makkelijker gaan dan het andere. Maar 5 hele werkdagen weg is dan wel weer een beetje too much, wat mij betreft.
Naar mijn werk gaat hij helaas niet mee mogen.
En een buurmeisje of iemand heb ik niet, ik woon in een buurt met voornamelijk andere vrijgezellen of jonge stelletjes dus iedereen werkt overdag.
Maar een hond samen nemen met iemand is idd een goed idee, ik zal eens rondkijken in mijn omgeving of iemand toevallig hetzelfde idee heeft.
En een oppasservice is ook een mooi idee maar ik heb toch het liefst 1 adres voor mn hond. En het liefst een bedrijf wat kan aantonen dat ze trainingen ed hebben gevolgd, een wildvreemde vind ik wat lastiger te vertrouwen.

Maar ik ben blij met de ideeen die hier geuit worden, ik heb nu iig meer opties om me in te verdiepen 🙂
Alle reacties Link kopieren
Hond naar de hondencrèche. Of geen hond nemen. Ik zou bv. best een kat willen, maar ik doe het niet omdat het voor de kat niet leuk is.

Je hoeft niet altijd alles wat je wel leuk zou vinden ook echt te hebben.
(Zie mijn motto, al is een hond geen zooi natuurlijk ;-) )

Bied je aan als hondenoppas in de vakantie, of ga in een asiel werken, bv. Heb je ook contact met honden.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Een ouder echtpaar die overdag op de hond past?
ik geef mn bek ook maar een douw
Haley schreef:
16-06-2018 14:01
Ik lees even mee. In de VS hebben ze 'doggy daycare' oftewel een soort kinderdagverblijf voor honden. Volgens mij is dat wat je bedoelt maar ik weet niet of dat in Nederland ook bestaat.

Ja hoor, mijn hond gaat er ook twee dagen in de week heen.
Alle reacties Link kopieren
Er wordt wel geadverteerd:

https://www.marktplaats.nl/z.html?query ... distance=0

of deze:

https://www.doggo.nl/overzicht-hondenuitlaatservice/
Hier in de straat werd bij werkende mensen de hond door een buur opgehaald. Buur had jaren binnen gehad maar begon wegens ouderdom niet meer aan een jonge hond. Die man liet wel drie keer per week de hond voor een ander uit. Lange wandelingen in bos of op strand. Twee blije buren en een blijde hond.

Inmiddels zijn buur en hond dood helaas.
Alle reacties Link kopieren
Hier precies dezelfde werk/woonsituatie. Ik woon alleen en werk fulltime. Soms kan dat over 4 dagen, dan werk ik een dagje thuis. Mijn hondje breng ik 's ochtends naar de oppas en ik haal hem als ik terugkom van het werk weer op. Hondenuitlaatservice vond ik geen optie omdat ie dan te lang alleen is en dat vind ik zielig. In een speelweide met veel andere honden vond ik ook geen optie omdat mijn hond klein is en ze daar vaak alles bij elkaar stoppen (ben bij meerdere wezen kijken voordat ik definitief voor mijn hondje ging). Het gaat prima zo en mijn hondje is heel tevreden. Hij vindt het fantastisch bij de oppas :-D Als ik het niet zo had kunnen regelen, was ik er ook niet aan begonnen.
Ik ken hier ook meerdere mensen die als ze hun hond gaan uitlaten een hond meenemen van een werkende buur. Dat zou een mooie oplossing kunnen zijn. Gewoon eens een oproepje op bijvoorbeeld Facebook plaatsen misschien?
Bulldogs zijn honden met erg veel gezondheidsproblemen. Verdiep je er alsjeblieft goed in voordat je eraan begint.
Alle reacties Link kopieren
MrsWho schreef:
16-06-2018 17:41
Hier precies dezelfde werk/woonsituatie. Ik woon alleen en werk fulltime. Soms kan dat over 4 dagen, dan werk ik een dagje thuis. Mijn hondje breng ik 's ochtends naar de oppas en ik haal hem als ik terugkom van het werk weer op. Hondenuitlaatservice vond ik geen optie omdat ie dan te lang alleen is en dat vind ik zielig. In een speelweide met veel andere honden vond ik ook geen optie omdat mijn hond klein is en ze daar vaak alles bij elkaar stoppen (ben bij meerdere wezen kijken voordat ik definitief voor mijn hondje ging). Het gaat prima zo en mijn hondje is heel tevreden. Hij vindt het fantastisch bij de oppas :-D Als ik het niet zo had kunnen regelen, was ik er ook niet aan begonnen.
Waar vond je die speelweides, onder welke zoektermen op Google? Of misschien ligt het aan mijn omgeving, want ik kan hier in de buurt niets vinden. Ik kom alleen op uitlaatservices van een paar uurtjes uit idd.

En hoe is jouw hondenoppas? Is dat een bedrijf met erkende diploma’s/aantekeningen? Wel fijn dat het zo goed geregeld kan worden :)
Alle reacties Link kopieren
popita schreef:
16-06-2018 17:43
Ik ken hier ook meerdere mensen die als ze hun hond gaan uitlaten een hond meenemen van een werkende buur. Dat zou een mooie oplossing kunnen zijn. Gewoon eens een oproepje op bijvoorbeeld Facebook plaatsen misschien?
Bulldogs zijn honden met erg veel gezondheidsproblemen. Verdiep je er alsjeblieft goed in voordat je eraan begint.
Ja ik weet het idd, ik weet ook nog niet zeker dus of ik een bulldog neem maar iig zon formaat hond/gelijke behoefte aan energie wil ik dus (nouja het liefst wil ik een Duitse herder maar daar heb ik absoluut geen tijd voor).
Ik ken wel een aantal mensen met verschillende soorten Bulldogs, hele lieve beestjes zijn het maar ze kunnen idd veel ademhalingsklachten krijgen, oa.
En een buur die de hond voor me uitlaat zou een mooie oplossing zijn, als dat dan tenminste meerdere keren per dag kon (1x s ochtends en 1x s middags). Anders vind ik dat de hond nog teveel alleen zou zijn.
Maar helaas (nouja helaas, ik woon in een superleuke buurt) heb ik geen buren die overdag thuis zijn. Iedereen is hier jong en werkt fulltime

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven