Aanbetaling loodgieter normaal?

16-06-2018 20:17 14 berichten
Wij hebben een afspraak gemaakt met een loodgieter.Nu vragen zij om een aanbetaling van de helft van het totaalbedrag. Ik heb een huurhuis, dus heb nooit zelf te maken met dit soort dingen. Is het normaal om een aanbetaling te vragen hiervoor?
anoniem_347227 wijzigde dit bericht op 03-02-2019 19:20
6.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mag je zo’n aanpassing wel aanbrengen in je huurhuis? Grote kans dat j het weer moet verwijderen als je verhuist.

Een aanbetaling is inderdaad normaal, de helft vind ik wel behoorlijk veel, maar de loodgieter gaat wel zo’n ding speciaal voor jou bestellen. Hij moet dus ook een beetje garantie hebben dat hij dat niet voor niks doet.
In een huurwoning? Is dat niet zonde van je geld?
Ik zou eerst maar eens de problemen met je man oplossen voordat je hierin investeert!
ik hoop dat je me laatste advies ter harte hebt genomen want die verwijder ik.

relaties/man-verliefd-op-buurvrouw-rela ... #p28641917

ik vind het maar heel vreemd allemaal!
ouwewijsneus schreef:
16-06-2018 20:27
Ik zou eerst maar eens de problemen met je man oplossen voordat je hierin investeert!
ik hoop dat je me laatste advies ter harte hebt genomen want die verwijder ik.

relaties/man-verliefd-op-buurvrouw-rela ... #p28641917

ik vind het maar heel vreemd allemaal!
Ouwe wijsneus, je lijkt wel een stalker joh!
anoniem_347227 wijzigde dit bericht op 03-02-2019 19:21
17.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou t niet doen. Ga naar een groot bedrijf, die vragen dat niet. Dan is t gewoon gelijk na afloop pinnen.
ik geef mn bek ook maar een douw
veensteker schreef:
16-06-2018 20:21
Mag je zo’n aanpassing wel aanbrengen in je huurhuis? Grote kans dat j het weer moet verwijderen als je verhuist.

Een aanbetaling is inderdaad normaal, de helft vind ik wel behoorlijk veel, maar de loodgieter gaat wel zo’n ding speciaal voor jou bestellen. Hij moet dus ook een beetje garantie hebben dat hij dat niet voor niks doet.
Ja de aanpassing is toegestaan. En waarschijnlijk, als de volgende huurder hem niet wil, moet hij inderdaad verwijderd worden. Maar voor nu is het het ons waard om boven een wc te hebben.

Niet bij stil gestaan inderdaad, dat hij dat ding natuurlijk moet bestellen. Logisch dan ook die aanbetaling.
Alle reacties Link kopieren
Nee. Maar ik begrijp wel waarom ze het doen. Het zijn ondingen. Je kan er alleen op plassen en dan moet je het papier of apart weggooien of van dat speciale nare papier gebruiken. Neem een toiletemmer, die maak je makkelijker schoon dat de sani. Weet je hoe dat ruikt als je die uit elkaar moet halen? En ja dat moet zomaar een paar keer per jaar.
Dus niet doen. Ik doe het voorlopig gewoon op de andere etage totdat ik een aansluiting kan doen op het riool . Echt te veel ongein die sani's
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit iets hoeven aan te betalen bij een loodgieter...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Nee, volgens mij niet. Vraag een offerte voor de hele reparatie en vertel meteen dat je niet van het bedrag af gaat wijken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Een aanbetaling, ze proberen het meestal wel want niet geschoten is altijd mis. Maar gewoon zeggen dat je daar niet mee akkoord gaat. Ook wil je inderdaad een vaste prijs voor deze opdracht en geen uurtje factuurtje met extra onverwachte materiaalkosten en andere grappen. Geen idee wat zoiets ongeveer moet kosten, maar het klinkt wel als iets in de categorie kosten die ik liever niet zou maken in een huurwoning.
Alle reacties Link kopieren
Aanbetaling voor dure spullen die de loodgieter, of welke klusjesman dan ook, voor jou moet aanschaffen is vrij normaal. Aanbetaling op alleen de manuren niet.

Maar ik zou me nog eens achter de oren krabben, gezien de reactie van Nina.
.
We hebben een vast bedrag afgesproken.
anoniem_347227 wijzigde dit bericht op 03-02-2019 19:21
73.33% gewijzigd
eckano schreef:
16-06-2018 21:26
Ik heb nog nooit iets hoeven aan te betalen bij een loodgieter...
Ik ook niet en dat zal ik ook nooit doen. Maar ik heb nog nooit bij een officieel bedrijf gehoord dat je vooraf moet betalen dit zal dan wel een beunhaas zijn,heeft hij wel goede referenties?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven