Kat loopt mank. Spoed of niet?

17-06-2018 01:45 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenacht

Mn kat kwam net binnen.
Ze loopt mank. Dit is recent ontstaan want eerder op de avond was er nog niks aan de hand. Ze belast het pootje minimaal (met lopen komt ze er wel op terecht maar met zitten houdt ze het wet van de grond). Ik mag het niet onderzoeken dan gaat ze grommen en blazen. Ze bloedt niet. Het pootje lijkt wel wat scheef te staan.

Bij de richtlijnen op internet wanneer iets spoed is of niet, lees ik dat je bij een aanrijding bijv. Altijd moet bellen ivm evt interne verwondingen.
M.b.t. een gebroken pootje is het ook zaak dat de kat snel (Maar neem niet aan snachts?) gezien moet worden.

Punt is dat ik en niet weet hoe ze aan haar verwonding komt (aanrijding kan, maar dat weet ik dus niet) en ook niet of het gebroken is. Mijn plan is om morgenochtend de dienstdoende dierenarts wel even te bellen. Voor nu heb ik het kattenluikje dicht, haat iets lekkers gegeven en een kattenbak neergezet. Dit omdat ik niet wil dat ze buiten door haar verwonding in de problemen komt.

Denken jullie dat het spoednummer bellen (morgenochtend) om te overleggen een goed idee is of overdrijf ik? Of moet ik toch snachts bellen omdat ze mogelijk is aangereden? er nog iets anders wat ik voor de nacht kan / moet doen ?

Dank alvast !
Alle reacties Link kopieren
Ik zou morgen bellen. Vaak komen ze 9/10 niet naar huis als ze aangereden zijn. Dan zie je dat wel dat ze hellemaal de weg kwijt zijn. schreeuwen.... heb je een foto of filmpje hoe de situatie nu is ?
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor je reactie :-)
Ze lijkt niet heel verdwaasd idd. Wist de weg naar mn slaapkamer nog te vinden en heeft wat gegeten ook.
Als de kat in veel pijn verkeert nu bellen want ze kan je niet om een aspirientje komen vragen,

anders gewoon morgenochtend naar de arts mee
Alle reacties Link kopieren
Mijn_naam schreef:
17-06-2018 02:03
Als de kat in veel pijn verkeert nu bellen want ze kan je niet om een aspirientje komen vragen,

anders gewoon morgenochtend naar de arts mee
Tja die is dus lastig
Ik mag er niet aankomen idd dus in dat opzicht heeft ze pijn. Anderzijds ligt ze nu in de bureaustoel en lijkt ze een ok houding gevonden te hebben...
Yellow002 schreef:
17-06-2018 02:05
Tja die is dus lastig
Ik mag er niet aankomen idd dus in dat opzicht heeft ze pijn. Anderzijds ligt ze nu in de bureaustoel en lijkt ze een ok houding gevonden te hebben...
Beetje pijn is normaal en te verwachten

Maar onverdraagbare pijn, het uitschreeuwen, constant onrustig of proberen te bewegen dan weer zitten dan weer bewegen etc. Daar heb ik het over en dat kan niet.

Maar ik denk niet dat daar hier sprake van is.
Alle reacties Link kopieren
Mijn_naam schreef:
17-06-2018 02:09
Beetje pijn is normaal en te verwachten

Maar onverdraagbare pijn, het uitschreeuwen, constant onrustig of proberen te bewegen dan weer zitten dan weer bewegen etc. Daar heb ik het over en dat kan niet.

Maar ik denk niet dat daar hier sprake van is.
Tnx.
Ik zal straks nog even bij dr kijken of ze in slaap is gevallen.... blazen / grommen doet ze als ik probeer te onderzoeken maar niet als ze mank aan het lopen was.

Maar morgen bellen naar het spoednummer is niet overdreven dus? Geen één dierenkliniek hier is echt open maar volgens mij is er dan een dierenarts bereikbaar.
Yellow002 schreef:
17-06-2018 02:13
Tnx.
Ik zal straks nog even bij dr kijken of ze in slaap is gevallen.... blazen / grommen doet ze als ik probeer te onderzoeken maar niet als ze mank aan het lopen was.

Maar morgen bellen naar het spoednummer is niet overdreven dus? Geen één dierenkliniek hier is echt open maar volgens mij is er dan een dierenarts bereikbaar.
Ja in de ochtend zeker doen.
Alle reacties Link kopieren
Tnx! Fijn dat jullie wakker zijn en de moeite namen te reageren :-)
Yellow002 schreef:
17-06-2018 02:17
Tnx! Fijn dat jullie wakker zijn en de moeite namen te reageren :-)
Het is hier 18.19 uur :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Mijn_naam schreef:
17-06-2018 02:19
Het is hier 18.19 uur :biggrin:
O. Ja dat kan ook natuurlijk :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Yellow002 schreef:
17-06-2018 02:17
Tnx! Fijn dat jullie wakker zijn en de moeite namen te reageren :-)
fijn dat je zo goed voor je beestje zorgt
Alle reacties Link kopieren
Morgenochtend sowieso spoed nummer bellen. Ben zelf paraveterinair dierenartsassistent en als iemand mij belt met dit verhaal is het altijd direct komen.

Zelf was ik nu al onderweg geweest naar spoed kliniek. Als de poot gebroken is, is het belangrijk om daar zo snel mogelijk naar te laten kijken. Kans op beter/sneller herstel is dan veel meer aanwezig. Ook weet je niet of er zenuwen of pezen knel zitten.

Katten laten overigens moeilijk pijn zien, veel gaan gewoon slapen. Als ze langdurig pijn hebben zeggen mensen ook vaak ja hij sliep zoveel de laatste tijd. Zegt dus niet heel veel dat ie gaat slapen.
Mijn kat leek een gebroken poot te hebben. Maar het was een hersenbloeding. Ik hen gebeld net nadat de kliniek eigenlijk dicht was. Ik mocht meteen komen. Ik wist ook niet zo goed wat te doen. Er was helaas niks meer aan te doen. Behalve een nacht pijn voorkomen. 😢


Ik hoop dat je kat de nacht goed is doorgekomen. Ik zou zo wel gaan bellen.
Alle reacties Link kopieren
Aniflow schreef:
17-06-2018 02:46
Morgenochtend sowieso spoed nummer bellen. Ben zelf paraveterinair dierenartsassistent en als iemand mij belt met dit verhaal is het altijd direct komen.

Zelf was ik nu al onderweg geweest naar spoed kliniek. Als de poot gebroken is, is het belangrijk om daar zo snel mogelijk naar te laten kijken. Kans op beter/sneller herstel is dan veel meer aanwezig. Ook weet je niet of er zenuwen of pezen knel zitten.

Katten laten overigens moeilijk pijn zien, veel gaan gewoon slapen. Als ze langdurig pijn hebben zeggen mensen ook vaak ja hij sliep zoveel de laatste tijd. Zegt dus niet heel veel dat ie gaat slapen.
Dankjewel voor je reactie.
Ik ga zo bellen. Helaas ben ik zelf dusdanig ziek dat ik afhankelijk ben van of iemand me met haar brengt (of taxi als niemand kan). Ik mag nl niet rijden en geef zelf continu over dus OV is geen optie. Maar komt goed, als ze me laten komen met haar dan ga ik vandaag :-)
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
17-06-2018 07:20
Mijn kat leek een gebroken poot te hebben. Maar het was een hersenbloeding. Ik hen gebeld net nadat de kliniek eigenlijk dicht was. Ik mocht meteen komen. Ik wist ook niet zo goed wat te doen. Er was helaas niks meer aan te doen. Behalve een nacht pijn voorkomen. 😢


Ik hoop dat je kat de nacht goed is doorgekomen. Ik zou zo wel gaan bellen.
Ach wat naar en verdrietig :(
Ik ga bellen zo.
Ach gossie :cat:

Hopelijk valt het mee en komt het snel goed met poes.
Succes!
Alle reacties Link kopieren
Sterkte met je kat en met jezelf!
Alle reacties Link kopieren
Ze mag om 9 uur voor onderzoek komen en ik heb iemand die ons wil brengen ♡
Ze gaat iig onderzocht worden en pijnstilling krijgen.

Nu haar nog in reismand zien te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
17-06-2018 02:32
fijn dat je zo goed voor je beestje zorgt
Ah lief ♡

Ik kan het niet aanzien als ze pijn heeft
Alle reacties Link kopieren
Naar de dierenarts. Als het gebroken is moet het namelijk meteen gezet worden. De botdelen moeten goed aansluiten. Later kan dat niet meer en moet de poot geamputeerd worden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Update: ik wilde haar in haar reismand doen om naar de dierenarts te gaan. Loopt mevrouw fluitend (naja niet letterlijk ;-) )weg. Op 4 poten. Alsof er niks gebeurd is. Als ik vannacht niet doorhad dat ze mank liep had ik dus niks geweten Uberhaubt.

In overleg met de dierenarts gaan we nu dus toch niet heen. Waarschijnlijk heeft ze iets in dr pootje gekregen en heeft ze dit er zelf uit gehaald.

Ik zal de komende dagen extra op haar letten. Dank voor het meedenken iedereen. :cat:
Hopelijk valt het mee TO! Manke poot zou ik inderdaad even aangekeken hebben, maar dat poot scheef staat lijkt me wel reden tot zorg (dierenarts dus).
Oh alles doet het weer? Fijn!
Alle reacties Link kopieren
Uvita schreef:
17-06-2018 08:41
Oh alles doet het weer? Fijn!
Ja bizar he.
Maar ik ben blij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven