Kat van de buren....

17-06-2018 10:43 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Hier zijn ongetwijfeld al topics over geweest, maar zoek toch ervaringen en/of tips.

Sinds een paar maanden plast, poept en volgens mij ook slaapt de kat van de buren in onze tuin.
Koffiedik, gaas voor openingen in de schutting, chloor, tuinslang. Van alles geprobeerd, had m net flink geraakt met een straal koud water dus heb goede hoop. Maar toch..
Heb de buren er (nog) niet over aangesproken, maar van wat ik op internet lees is een buitenkat binnen houden geen optie ( wat ik van buitenkatten vind laat ik maar even in het midden😉)

Wie heeft hier nog andere tips voor??
Alle reacties Link kopieren
In ieder geval geen chloor meer gebruiken. Katten vinden dat aantrekkelijk.
Je kunt kattenschrik korrels proberen,
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben anti klimstrips van de Praxis boven op de schuur en de schuttingen geplakt.
Is de kat er s nachts? Dan zou je de buren kunnen vragen om de kat s nachts binnen te houden, en vragen of ze een kattenbak neerzetten thuis. Sinds onze poes een kattenbak heeft, doet ze het nooit meer buiten.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Naar een flat verhuizen. Zonder balkon want dat wordt hier ondergepoept door meeuwen en duiven.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
En geen kattenschrik korrels! Die meuren zo erg, dat je zelf ook niet meer buiten wilt zitten :-D
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Vragenn of de buren hun tuin zodanig afrasteren dat hun kat nergens anders heen kan.
Maar dat zal ongetwijfeld niet gebeuren want dat is zielig voor Poekie en hij poept en piest en slaapt écht altijd thuis :sarcastic:

Andere optie: jij plaatst schrikdraad op/bij de schutting, of van die rollende buizen zodat de katten niet meer in jouw tuin kunnen komen.
Kijk op internet voor de mogelijkheden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Slordig van die buren, niet iedereen is katten liefhebber immers.

Met wat kraanwater gooien lijkt mij het beste, mits de kat wel normaal weg kan lopen en dus niet in paniek raakt oid

En aan de buren vragen of hun kat door de buurt loopt
Je kunt altijd nog een baksteen naar zn kop gooien.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee. We zijn al een poos bezig om onze kat in de tuin te houden en hebben al een hoop geïnstalleerd (schrikdraad, net en pinnetjes op de schutting). Toch vindt ze steeds weer een manier om eruit te komen 🤔😣
Als katten-'eigenaar' zou ik 't heel fijn vinden als mijn buren met mij kwamen praten over het probleem dat mijn kat veroorzaakt, zodat we samen een oplossing kunnen bedenken. Waarschijnlijk zijn de buren niet op de hoogte van wat de kat allemaal uitspookt, maar weten ze wel het beste waar kat van schrikt/niet van houdt. Dus, praat met hen.
Heb je echt chloor gebruikt? Wat ontzettend dom... slecht voor de planten en het bodemleven en katten worden er juist door aangetrokken. Die geur is nog heel lang te ruiken voor die beesten, dus je zult nog lang de kat en wellicht meerdere in je tuin hebben.

De waterslang er op werkt uiteindelijk prima, dat of een hond, of verhuizen naar een flat waar huisdieren verboden zijn.
Alle reacties Link kopieren
Een emmer water erover doet voor de meeste beesten wonderen. Ik ben zelf ook katteneigenaar maar vind het niet erg als poes zeiknat thuis komt. Eigen schuld.

Andere remedie is zelf een kat nemen, die mept alle andere katten de tuin wel uit. Maar kan me zo voorstellen dat dat geen oplossing voor jou is.

En praat met je buren. Zij kunnen helpen of iig meebetalen aan een kattenschrikmiddel. Of de kat binnen houden.
Alle reacties Link kopieren
Als praten niet werkt, kattenpoep over het hek terug gooien ;-)
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben zelf een kat, maar ze is al oud. Die jaagt andere katten niet meer weg helaas. Gevraagd aan de buren om hun kat een belletje om te doen, hoor ik hem tenminste als hij binnen komt. Is geen gehoor aan gegeven.....
Wij gooien ook met water, hebben alles met gaas afgezet en anti klim strips. En soms zit hij dan toch nog binnen
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
17-06-2018 10:46
Wij hebben anti klimstrips van de Praxis boven op de schuur en de schuttingen geplakt.
Is de kat er s nachts? Dan zou je de buren kunnen vragen om de kat s nachts binnen te houden, en vragen of ze een kattenbak neerzetten thuis. Sinds onze poes een kattenbak heeft, doet ze het nooit meer buiten.
Dat zijn toch van die dingen met punten?
Klimmen ze dan echt niet meer (dus zien ze het) of doen ze zich pijn als ze het toch proberen?
Die dingen zien er link uit vind ik altijd.
Ik kan me voorstellen dat je geen katten in de tuin wilt, maar katten verwonden lijkt me ook niet de bedoeling.
Alle reacties Link kopieren
Een belletje is voor de kat een hel. Hoe zou jij het vinden om de hele dag met een belletje om je nek te lopen? Daarbij zijn er veel katten die zichzelf aanleren om zo te lopen dat het belletje niet hoorbaar is.

Ik zou inderdaad met de buren gaan praten. Wij zitten nu op de camping en daar lopen de katten ook buiten. Gelukkig nooit ver en doen ze hun behoefte op de bak. Buren aan de ene kant hebben zelf ook een kat, andere kant niet, maar daar komen ze niet. Aan de overkant komt eentje er wel en die dochter vindt het geweldig. Verder heb ik ook gezegd tegen mensen dat als ze er last van hebben, wegjagen. Binnenhouden kan ik hier echt niet, zeker eentje niet, die wordt gek als ze heel de dag binnen zit.
Alle reacties Link kopieren
Piratesse schreef:
17-06-2018 10:56
Als katten-'eigenaar' zou ik 't heel fijn vinden als mijn buren met mij kwamen praten over het probleem dat mijn kat veroorzaakt, zodat we samen een oplossing kunnen bedenken. Waarschijnlijk zijn de buren niet op de hoogte van wat de kat allemaal uitspookt, maar weten ze wel het beste waar kat van schrikt/niet van houdt. Dus, praat met hen.
Dit dus. Katten zijn bijvoorbeeld niet te vergelijken met honden en je kunt ze écht gewoon niet altijd binnen houden (beide dieren heb ik in huis). Ik kan goed begrijpen dat mensen geen katten in hun tuin willen hebben maar wanneer je weet van wie de kat is: ga in gesprek met de eigenaar. Wij hebben er hier zelf voor gezorgd dat de kat niet buiten onze eigen tuin kan komen. Dit omdat we weten dat er mensen zijn die liever geen katten in de tuin hebben. Prima toch?
Alle reacties Link kopieren
S0LEIL schreef:
17-06-2018 11:13
Dat zijn toch van die dingen met punten?
Klimmen ze dan echt niet meer (dus zien ze het) of doen ze zich pijn als ze het toch proberen?
Die dingen zien er link uit vind ik altijd.
Ik kan me voorstellen dat je geen katten in de tuin wilt, maar katten verwonden lijkt me ook niet de bedoeling.
Zodra ze hun pootje erop zetten doet dat pijn ja. Verwonden niet hoor, ze zijn van plastic. Ook handig voor inbrekers.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
De buurvrouw van mijn ouders heeft een apparaatje in de tuin hangen dat een hoge toon verspreid, voorons niet hoorbaar maar wel voor katten en sindsdien heeft ze geen last meer van katten in de tuin, mijn ouders trouwens ook niet.

Ik wil dat apparaat, er zit sinds kort ook iedere keer een kat in mijn tuin, nog niet kunnen ontdekken welke het is maar hij/zij loopt met vieze poten over mijn tuinkussens en piest en schijt in de tuin.
Alle reacties Link kopieren
Wauw wat een reacties! Dankjulliewel

Wbt chloor, dat heb ik op de muur en deur vd schuur gebruikt, want hij piest daar momenteel alles onder
Maar niet meer doen dus want daar zijn ze dol op... Weer wat geleerd :-)
Op zn poep plek (naast onze achterdeur..) hen ik zwarte peper gestrooid. Geen keutel meer gevonden. Bij zn plas plek hielp het niet
Ik zal ze idd binnenkort even vragen of ze zich er bewust van zijn.
Water dus vanochtend gebruikt

Hij kwam hier al vaker door de tuin, maar deed nooit zijn behoefte hier.

Over een hond zijn we aan het nadenken, maar dat heeft niets met deze kattenoverlast te maken. Dat plan lag er al

Nogmaals bedankt voor de goede en snelle reacties
Alle reacties Link kopieren
c_estelle schreef:
17-06-2018 11:23
De buurvrouw van mijn ouders heeft een apparaatje in de tuin hangen dat een hoge toon verspreid, voorons niet hoorbaar maar wel voor katten en sindsdien heeft ze geen last meer van katten in de tuin, mijn ouders trouwens ook niet.

Ik wil dat apparaat, er zit sinds kort ook iedere keer een kat in mijn tuin, nog niet kunnen ontdekken welke het is maar hij/zij loopt met vieze poten over mijn tuinkussens en piest en schijt in de tuin.
Wel echt superk*t als je buren hebt met een hond. Die zit dan ook heel de dag naar dat gekmakende gepiep te luisteren..

On topic; TO een hond zou oprecht goed kunnen helpen. Wij wonen in een zeer kattenrijke buurt maar hebben 2 honden. Nog nooit een kat gezien hier, ik zei laatst zelfs doodleuk tegen de buren dat er zo weinig katten hier wonen. Blijkt dat wij ze gewoon nooit zien vanwege onze 2 helden op sokken :rofl:
phloxx wijzigde dit bericht op 17-06-2018 11:35
19.41% gewijzigd
-
Alle reacties Link kopieren
Of neem zelf een kat. Sindsdat ik katten heb, komt de kat van de buren niet meer binnen :lol:
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
Alle reacties Link kopieren
Zak aardappelen bij de deur, 1 x raken is voldoende ;)
c_estelle schreef:
17-06-2018 11:23
De buurvrouw van mijn ouders heeft een apparaatje in de tuin hangen dat een hoge toon verspreid, voorons niet hoorbaar maar wel voor katten en sindsdien heeft ze geen last meer van katten in de tuin, mijn ouders trouwens ook niet.

Ik wil dat apparaat, er zit sinds kort ook iedere keer een kat in mijn tuin, nog niet kunnen ontdekken welke het is maar hij/zij loopt met vieze poten over mijn tuinkussens en piest en schijt in de tuin.
Er zijn mensen die dat geluid dus wel kunnen horen. Vaak kinderen en jonge mensen. Ik heb ook een breed gehoor en hoor dat soort frequenties. Heel naar.
Wat een ellende he, katten van anderen die voor jou een hardnekkig probleem blijken. Begrijp dat eerlijk gezegd niet. Je kiest voor een dier en laat het dier buiten lopen met als gevolg dat het vaak anderen irriteert. Anderen die niet kiezen voor dat dier.
Ik zou zelf best genegen zijn een kat in huis te halen, voor mezelf. Echter aangezien je niet bij voorbaat zeker weet dat het beestje binnenshuis kan/wil leven ga ik het risico niet nemen. Ik zou namelijk echt enkel en alleen een kat willen die in huis vertoeft.

Dat apparaat met hoge geluid....dat is een prima optie.
De buren aanspreken ook. Hoewel de vraag is....wat kunnen ze doen? Kat is een buitenkat. Kun je niet zomaar ineens binnenhouden. Maar wie weet, misschien zijn ze meedenkend en is er een oplossing.
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 17-06-2018 11:39
0.39% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven