Kosten nieuwbouwwoning huren

17-06-2018 15:29 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben via de sociale woningbouw een nieuwbouwwoning aangeboden gekregen. Het gaat om een eengezinswoning met een woonkamer van 22,2 m2 en drie slaapkamers van 13,5, 10,3 en 6 m2.

Nu vroeg ik mij af waar wij rekening mee moeten houden qua kosten? Er zal sowieso een vloer gelegd moeten worden. Ik heb alleen geen idee hoe ze de muren en achtertuin opleveren en wat daar aan gedaan moet worden? We hebben €7500 op de spaarrekening staan.

Hopelijk kan iemand met ervaring mij wat duidelijkheid geven :)
Alle reacties Link kopieren
Verwacht dat je inderdaad zelf een vloer moet leggen en dat de muren behangklaar wordt opgeleverd. Dus zelf behangen of stucen en verven. Ook gordijnen e.d. zullen er nog in moeten.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon sinds een half jaar ook in een nieuwbouw huurwoning.
De benedenverdieping was afgewerkt met prima wit behang, hoefde ik niks meer aan te doen. De bovenverdieping met bouwbehang wat dus nog wel geverfd moest worden. Verder overal vloeren gelegd. De trappen waren al wit gelakt dus daar heb ik alleen nog halve maantjes op aangebracht.De woning werd opgeleverd met een nieuwe keuken en badkamer, dus ook daar hoefde ik niks aan te doen.

Verder moest ik de tuin voorzien van schuttingen en heb ik zelf de beplanting gedaan en graszoden laten leggen. En natuurlijk de gebruikelijke dingen als verlichting en raambekleding.

Maar het zal per verhuurder ongetwijfeld verschillen in hoe het wordt opgeleverd. Dus dat zou ik even navragen.
isabella2016 wijzigde dit bericht op 17-06-2018 15:47
Reden: Typo
2.19% gewijzigd
Je spaarsaldo lijkt me ruim voldoende hiervoor.

Even ervan uitgaande dat je geen marmer op de vloer wil.
Alle reacties Link kopieren
Denk inderdaad ook aan schuttingen. Dat is voor rekening van huurders.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Uit hoeveel mensen bestaat je huishouden?

Wordt het opgeleverd met keuken en badkamer?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben samen met mijn man en ons zoontje van 3 maanden.
Het huis wordt opgeleverd met keuken en badkamer. Ook zit er in de voortuin een beukenhaag en de achtertuin een gaashekwerk en een berging :).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven