Slimme kat

17-06-2018 17:16 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kat die behoorlijk slim is. Ik ben mijn hele leven al katten gewend maar dit heb ik nog niet eerder meegemaakt. Wij zeggen wel eens als grapje onze Einstein of Houdini. Mag ze ergens niet komen dan komt ze er toch , al kost het twee dagen om uit te vinden hoe. En snoepjes vindt ze hoe dan ook wel.
Als ik thuis ben wil ze ook graag bezig worden gehouden. Duidelijk geval van kat en personeel. Maar ik wil haar graag wat meer uitdagen alleen weet ik niet zo goed hoe.
Daarom mijn vraag. Heeft iemand tips? Misschien wel handig om nog te vermelden dat ze een qua ras verwant is aan de Siamees.
Een kat erbij? Dan kunnen ze elkaar bezig houden en vermaken.
Alle reacties Link kopieren
Was vergeten te vertellen dat ik 3 katten heb. Slapen en knuffelen doen ze met zijn allen maar andere dingen niet. De andere twee brengen hun dag het liefst slapend door.
is er geen hoogbegaafdheidsklasje?
Ik heb alleen een hond, maar misschien kun je eens kijken naar hersenwerk voor honden (google/youtube/websites). Daar staan allerlei trucjes om honden een tijd bezig te houden en uit te dagen, misschien werkt het voor jouw kat ook :).
Alle reacties Link kopieren
Geef haar een activity board of zo'n bal waar ze al spelend snoepjes uit moet peuteren. Houdt haar lekker bezig.
...
Alle reacties Link kopieren
https://howtocat.nl/spelen-kat-tips/
...
S-Meds schreef:
17-06-2018 17:30
is er geen hoogbegaafdheidsklasje?
Dan moet ze hem eerst laten testen denk ik. Anders kan elke poes naar zo’n klas natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Die van mij kunnen apporteren en pootje geven en vinden dat ook echt leuk om te doen. Hun brokjes krijgen ze in zo'n bezigheidsding, zodat ze wat meer afleiding hebben. Verder staat het hele huis vol klim/krabpalen, tunnels en allerlei speeltjes.
Alle reacties Link kopieren
Speeltjes voor intelligente katten?

http://www.zooplus.nl/shop/katten/speel ... m=cat_toys
The eyes are useless when the mind is blind.
Alle reacties Link kopieren
heb cornish rex, maar die speelt nog wel met catnip ball van de zooplus en met muisje met catnip.
Kan niet met hem spelen, want dan wordt andere kat jaloers en gooit het hele spel in de war . ;-)
Siamezen willen vaak graag samen spelen met baas.Mijn vorige kat was een siamees.
Die wilde dus dat ik mee ging doen met al die spelletjes op batterijen.Dus was geen succes.
Bekertje bekertje?
Alle reacties Link kopieren
:proud:
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven