Ligbad Praxis

17-06-2018 19:52 10 berichten
Gisteren tijdens het douchen van de kinderen zag ik ineens een scheur in de douchebak zitten. Oudere badkamer van de vorige bewoners nog.
Vandaag hebben we de douchebak verwijderd, douchen kunnen we tijdelijk ergens anders. Onder de douchebak is alles netjes doorgetegelt en nu willen we eigenlijk een bad plaatsen.

Zouden morgenochtend een douchebak halen om te plaatsen maar nu ben ik dus op zoek naar een ligbad die niet duur is (willen hier niet heel lang meer blijven wonen), niet te groot i.v.m. redelijk kleine badkamer (max. 140cm lang) en meteen meenemen. Dat laatste is dus vooral het probleem.. overal is het bestellen.

Bij Praxis zijn de ligbaden van Allibert en die worden ook door hun thuisbezorgd. Nu kom ik nooit bij de Praxis en vraag me af of ze daar wel ligbaden hebben die we meteen mee kunnen nemen? Of zijn goedkope baden alleen online verkrijgbaar ;-)

Anders zetten we er alsnog een douchebak in, maar een bad is toch ook wel erg lekker...
Alle reacties Link kopieren
Ga end aan douchen in bad? Want dat lijkt me nogal onhandig. En als je eenmaal een bad hebt sta je toch veel vaker onder de douche dan dat je in bad zit.
Bel morgen even rond tot je een zaak heeft die je kan helpen. Succes.
De kinderen willen graag een bad. Man lijkt het ook wel fijn en mij maakt het niet uit, ik douche dan gewoon staand in bad ja, lijkt me niet heel anders dan in een douchebak.

Bellen ga ik zeker doen morgen, man heeft nu een paar vrije dagen dus dan is het ideaal om aan te pakken.
Alle reacties Link kopieren
Hornbach
Niet geschoten is altijd mis
Voor ons was douchen in de badkuip een reden om een huis niet te bezichtigen, ondanks dat we beide wel van een bad op z'n tijd houden. Misschien iets om rekening mee te houden, omdat je aangeeft hier niet lang meer te willen wonen. Hangt denk ik af van de categorie huizen waar je in zit, en hoe groot de vraag is die je verwacht.
De huizen hier zijn in trek als starterswoningen en staan over het algemeen niet langer dan 2 maanden te koop. De nieuwe bewoners zullen hoogstwaarschijnlijk zowel de keuken als de badkamer gaan vernieuwen, tegen de tijd dat we gaan verhuizen zijn die op een leeftijd dat dat zeker nodig gaat zijn.
Alle reacties Link kopieren
Een ligbad van 140 cm zal ik niet doen. Voor kinderen is het leuk, voor een volwassene vind ik het te kort. Let ook op de diepte van het bad. Bij een bad van 140 cm zou ik voor een dieper bad kiezen voor meer plezier. Nadeel is wel de hogere instap. Laat je man eens proef liggen.
Dahlia74 schreef:
17-06-2018 20:10
Een ligbad van 140 cm zal ik niet doen. Voor kinderen is het leuk, voor een volwassene vind ik het te kort. Let ook op de diepte van het bad. Laat je man eens proef liggen.
Dit, in een bad van 1.40 lig je als volwassenen niet lekker. En je ligt half boven water en dat is dus koud. Wij hadden in ons vorige huis een bad van 1.80 en dan goed diep. Heerlijk was dat!
Douchen in bad is overigens wel anders dan in een douchebak. Je sta-oppervlak is veel kleiner. Douchebak is 90x90 en in je bad is het in de breedte smaller. En je moet altijd over de rand van je bad om eruit te gaan. Ik vind dat na het badderen al niet prettig, maar na het douchen met de shampoo en cremespoeling op de bodem van je badkuip vind ik het doodeng. Je moet het dus goed uitspoelen om niet je nek te breken.
Hm ja dat is ook wel weer zo. Het zou vooral voor de kinderen lekker zijn waarschijnlijk. Maar als het meer nadelen heeft dan voordelen is een douchebak misschien toch prettiger..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven