Vloerkleed in de wasmachine?

18-06-2018 13:59 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit vloerkleed van Ikea: https://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/70283675/

Het is maar een klein kleed, dus qua afmeting zou het wel in de wasmachine passen.

Zouden jullie het aandurven?
Er staat duidelijk bij dat het niet wasbaar is. Niet doen dus.
Alle reacties Link kopieren
voor dat bedrag nam ik geen risico met mijn (dure)wasmachine en kocht een nieuw kleed
Dat wordt sopje maken en schrobben.
Alle reacties Link kopieren
Als er geen vlekken op zitten, zou ik het zeker niet doen.
Eventueel een mild sopje maken en in een teil water (of ligbad) reinigen.
Alle reacties Link kopieren
Je kan toch wel lezen TO? er staat heel duidelijk niet wasbaar, niet drogen etc etc.
Alle reacties Link kopieren
Een kleed van 130 cm moet je in rare bochten vouwen in de wasmachine, ik zou het niet proberen. Misschien in een ligbad laten weken en met de hand wassen ?
Als het mislukt moet je het kleed wegdoen.
nounou
Ah ja, ik heb wel eens zoiets gewassen. Die was groen, overigens, en ik had er in mijn jeugdige overmoed ook handdoeken bij gedaan. Alles kon weg. Het kleed was niet meer in vorm te krijgen en die onderkant was helemaal korrelig geworden. Dat zat ook nog wel een tijdje in de wasmachine.
Mijn advies: koop gewoon elke 1,5 jaar een nieuw en schoon exemplaar.
Alle reacties Link kopieren
Onderhoudsinstructies
Niet wasbaar.
Niet bleken.
Niet drogen in de droogtrommel.
Niet strijken.
Niet chemisch reinigen.
Het vloerkleed stofzuigen en regelmatig draaien.
Droge vlekken; direct verwijderen door voorzichtig naar het midden van de vlek te schrapen.
Natte vlekken; niet wrijven. Absorberen met keukenpapier, deppen met een vochtig wit doekje en een mild schoonmaakmiddel.
Professionele tapijtreiniging indien nodig.
Gebruik altijd het platte mondstuk, nooit een roterende borstel, als je het vloerkleed stofzuigt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Doen jullie dan altijd alles exact wat op de labels staat ?
Dus bepaalde jasjes of tops naar de stomerij ?
Ik niet hoor, ik probeer het op 30 graden fijne was, en als het mislukt, jammer.

De wasmachine eraan opofferen is natuurlijk niet slim, maar waarom niet geprobeerd in een teil/ligbad ?
nounou
Alle reacties Link kopieren
Niet doen.
Ik heb ooit mijn vloerkleed chemisch laten reinigen.Sindsien brokkelt de onderkant af:(
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
18-06-2018 14:18
Doen jullie dan altijd alles exact wat op de labels staat ?
Dus bepaalde jasjes of tops naar de stomerij ?
Ik niet hoor, ik probeer het op 30 graden fijne was, en als het mislukt, jammer.

De wasmachine eraan opofferen is natuurlijk niet slim, maar waarom niet geprobeerd in een teil/ligbad ?
een jasje met enorme vlek, zou ik in de wasmachine proberen (liever: naar de stomerij)
Maar een vloerkleed (van nog geen drie tientjes) kan mijn wasmachine slopen. Daar neem ik geen risico mee
Alle reacties Link kopieren
ik heb wel eens een vloerkleed in de tuin gelegd: tuinslang op de vlek.
Hielp niks trouwens. Alsnog nieuw kleed gekocht
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
18-06-2018 14:18
Doen jullie dan altijd alles exact wat op de labels staat ?
Dus bepaalde jasjes of tops naar de stomerij ?
Ik niet hoor, ik probeer het op 30 graden fijne was, en als het mislukt, jammer.

De wasmachine eraan opofferen is natuurlijk niet slim, maar waarom niet geprobeerd in een teil/ligbad ?
Ik kijk naar het materiaal en maak aan de hand daarvan mijn keuze.
Dit kleed is gemaakt van polypropeen en latex, dat komt mijn wasmachine niet in.
Alle reacties Link kopieren
Duidelijk, ik ga het niet proberen. En het is ook inderdaad geen enorm bedrag, daarom ga ik binnenkort gewoon een nieuwe kopen. Het is mij m’n dure wasmachine niet waard.

Bedankt voor jullie advies!
Is net als sportschoenen. Daar kan je wasmachine ernstige schade door oplopen.
Er is wel spray om het op te frissen. Kleding die naar zweet ruikt.
Uitkloppen en buiten ophangen als het niet regent.
Alle reacties Link kopieren
Ik huur 2x per jaar een meubelreiniger, met een soort van zeep je kleed/bankstel/wat dan ook insoppen en met een soort van stofzuiger het er weer uit zuigen. Ben de naam er even van kwijt, het is geen stoomreiniger in elk geval.
zazamaenade schreef:
18-06-2018 14:18
Doen jullie dan altijd alles exact wat op de labels staat ?
Dus bepaalde jasjes of tops naar de stomerij ?
Ik niet hoor, ik probeer het op 30 graden fijne was, en als het mislukt, jammer.

De wasmachine eraan opofferen is natuurlijk niet slim, maar waarom niet geprobeerd in een teil/ligbad ?
Nee. Maar dan mag ik ook niet zeiken als vervolgens mijn kleed of wasmachine kapot is. Als je dat risico niet wilt lopen.... lekker het labeltje volgen.
Kleed is nog geen 3 tientjes zag ik :)
Inderdaad een nieuwe kopen, voor nog geen 5 euro sturen ze hem nog op ook. Met de bus ernaartoe is duurder in mijn geval en scheelt veel gedoe!
Alle reacties Link kopieren
Ik volg ook niet altijd de instructies, maar ik zou het in dit geval toch ook niet in de wasmachine steken. Desnoods wat met de hand proberen uitwassen...
Alle reacties Link kopieren
Lenn12345 schreef:
19-06-2018 01:31
Kleed is nog geen 3 tientjes zag ik :)
Inderdaad een nieuwe kopen, voor nog geen 5 euro sturen ze hem nog op ook. Met de bus ernaartoe is duurder in mijn geval en scheelt veel gedoe!
Over 3 weken ben ik in de buurt van een Ikea, dan ga ik een nieuw kleed kopen :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven