Welke pannenset

18-06-2018 19:53 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben op dit moment een ratjetoe aan pannen. Sommigen zijn oud, sommigen zijn een beetje beschadigd of werken niet fijn. Bovendien past de boel net niet lekker in elkaar in de kast.

Tijd voor een nieuwe pannenset! Maar welke is nou echt fijn? Man wil het liefst keramische pannen. Ik wil in elk geval kunststof handvatten. En het liefst glazen deksels. Maar er is zoveel keus en de prijzen verschillen ook enorm. Ik ben benieuwd naar ervaringen! :)
Ikea. prima spul!
Alle reacties Link kopieren
Waar kook je op? Gas, elektrisch, keramisch of inductie scheelt nogal.
Alle reacties Link kopieren
Inductie. Dat maakt inderdaad wel uit :P .
Alle reacties Link kopieren
Ik kook nu ook op inductie en heb nieuwe pannen met metalen handgrepen die toch niet heet worden. Had ik niet verwacht, dat dat kon. Dus misschien kun je die eis laten vallen? Dan heb je meer keus. Ze hebben geen glazen deksels dus ik ga het merk/type niet opzoeken.
.
Ik heb pannen van BK. Gewoon een set en werkt prima.
Wij hebben spring pannen zien er na ruim tien jaar nog uit als nieuw .
https://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-sp ... gKhF_D_BwE
Alle reacties Link kopieren
Heb zelf een pannenset van BK, blue label. Is zo'n set van 4 pannen waarmee je goed uit de voeten kunt om te koken. Zijn wel eens in de reclame bij Marskramer en zo'n set kost dan rond de 200 euro. Enige nadeel is dat koekenpan / hapjespan niet inbegrepen is.
Alle reacties Link kopieren
Om te koken gebruik ik Teflon kookpannen die ik ooit ergens op de kop heb getikt. Omdat die door de kooktemperatuur van water nooit oververhit raken doe je daar twintig jaar mee.

Om te bakken een hapjespan met een witte keramische binnenlaag.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Wij koken ook op inductie, hebben dunne metalen grepen en voldoen al jaren prima.

We koken nu trouwens even een tijdje op gas en man wat worden die grepen heet.

Ik vind een goede koekenpan een stuk lastiger met inductie, maar inderdaad dan IKEA, goedkoop en gaan best een tijdje mee.
die ik wilde bestaat al...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven