Nieuwe woonplaats omg Den Bosch - Utrecht

19-06-2018 12:31 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voorlopig blijven wij nog even zitten, maar over zo'n 1.5 jaar willen wij graag gaan verhuizen.
We willen weg uit Utrecht (stad) zelf.
De wens is Den Bosch/Vught, maar vriend werkt de komende 8 jaar nog op de Uithof.
A2 is een hel qua files, zelfs met werktijden van vriend (07.00-19.00u). Dus we zoeken nu een locatie.
Wat we willen:
- Budget tot 450.000
- Ruime tuin (min 70m2) (hierom willen we weg uit Utrecht, dit is alleen maar te vinden in de slechtere of onbetaalbare wijken)
- Mag een stad of een wat groter dorp zijn
- Geen kerkelijke omgeving, dus gewoon een open supermarkt op zondag en evt wat open winkels
- Geschikt voor kinderen
- Liefst tussen Den Bosch en Utrecht, maar omgeving Utrecht is ook oke. Gekeken naar De Bilt/Bilthoven, maar daar lijkt niks te koop te komen. We kijken nu uit naar bijv Amersfoort.
- En dus een fatsoenlijke route naar de Uithof.

Wie heeft de perfecte tip?
-
Alle reacties Link kopieren
Is OV een optie? Oftewel in een van de stadjes waar de stoptrein tussen Den Bosch en Utrecht stopt?
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Zeist? Maarn? Den Dolder? Ik zou ook lekker door blijven zoeken in de Bilt en Bilthoven, het zijn fijne plaatsen met perfecte afstand tot de Uithof. Lekker groen ook.
Alle reacties Link kopieren
Lastig hoor. De Uithof is van alle kanten dikke file tegenwoordig. Van de A2 A12 A27 A28. Komt door het UMC, WKZ, Máxima centrum nu ook, Universiteit HBO, militair hospitaal etc. Dus welke keuze je ook maakt, per auto is dit zo lastig te doen.

Dan zou ik gewoon kiezen waar het mooiste huis met tuin staat en waar OV goed geregeld is. Culemborg wellicht?
Alle reacties Link kopieren
thee_leutje101 schreef:
19-06-2018 12:41
Zeist? Maarn? Den Dolder? Ik zou ook lekker door blijven zoeken in de Bilt en Bilthoven, het zijn fijne plaatsen met perfecte afstand tot de Uithof. Lekker groen ook.
Daar vind je voor dat budget niet wat TO zoekt
Alle reacties Link kopieren
Because schreef:
19-06-2018 12:44
Lastig hoor. De Uithof is van alle kanten dikke file tegenwoordig. Van de A2 A12 A27 A28. Komt door het UMC, WKZ, Máxima centrum nu ook, Universiteit HBO, militair hospitaal etc. Dus welke keuze je ook maakt, per auto is dit zo lastig te doen.

Dan zou ik gewoon kiezen waar het mooiste huis met tuin staat en waar OV goed geregeld is. Culemborg wellicht?
Ik zat ook te denken de omgeving, Culemborg, Geldermalsen, Tiel. Hebben allemaal ook een treinstation.
Alle reacties Link kopieren
Zeist, Bunnik, Odijk, Houten Ijseltein, Nieuwegein, Lopik
Alle reacties Link kopieren
Because schreef:
19-06-2018 12:44
Daar vind je voor dat budget niet wat TO zoekt
Jawel hoor. Niet heel veel, maar er staan/stonden echt wel huizen te koop binnen dat budget, mét een tuin. Tenzij je vrijstaand wilt natuurlijk, dat is niet te betalen in deze regio.
Alle reacties Link kopieren
ik persoonlijk richting den Bosch gaan via de trein/ tram verbinding was ik in mijn stage periode iets meer dan een uur onderweg na de uithof en dat gaat je met de auto nu echt niet meer lukken.

Of om Utrecht zoeken maar echt tussen in zou ik niet doen. Het geloof speelt daar in meer of mindere maten nog wel een rol.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn uitgeweken naar Amersfoort. Er gaan spitsbussen naar de Uithof en er zijn er ook veel die op de racefiets/e-bike gaan (20 km). Wij vonden het leuk om in een stad te blijven wonen en het bevalt ons enorm goed. De files zijn wel echt een minpunt, daarom mijd ik de auto liever.
Alle reacties Link kopieren
Because schreef:
19-06-2018 12:44
Daar vind je voor dat budget niet wat TO zoekt
Jawel hoor, we hebben al wat prachtige huizen gezien in mooie wijken in Zeist :)
Maar Zeist zelf sprak ons helaas niet zo aan, t centrum is best leuk maar we zijn er nu een aantal keer geweest en er lijken vooral oudere mensen te wonen.
We hoeven niet vrijstaand, de wijk is voor ons belangrijker dan een hoekhuis/2 onder 1 kap.
-
Alle reacties Link kopieren
Whoopsadaisies schreef:
19-06-2018 12:39
Is OV een optie? Oftewel in een van de stadjes waar de stoptrein tussen Den Bosch en Utrecht stopt?
OV liever niet, omdat we dat al een jaar gedaan hebben en er echt eeeeelke keer gedoe was tussen DB en Utrecht. Bovendien is de Uithof zo ver van het station, dat je zelfs met de tram die over een paar jaar komt, er nog best een tijdje over doet.
Voorkeur heeft dan dus auto, of fiets/brommer.
-
Alle reacties Link kopieren
Zwartvlekje schreef:
19-06-2018 12:49
Ik zat ook te denken de omgeving, Culemborg, Geldermalsen, Tiel. Hebben allemaal ook een treinstation.
Ik ben in die regio nog nooit geweest. Hoe is het daar qua sfeer?
-
Alle reacties Link kopieren
Zaltbommel. Dichtbij de A2 en het heeft een treinstation.

https://www.funda.nl/koop/zaltbommel/hu ... straat-64/

https://www.funda.nl/koop/zaltbommel/hu ... straat-32/

https://www.funda.nl/koop/zaltbommel/hu ... straat-42/

https://www.funda.nl/koop/zaltbommel/hu ... aat-19-21/
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
19-06-2018 13:41
Ik ben in die regio nog nooit geweest. Hoe is het daar qua sfeer?
Het is er erg gezellig en landelijk, een heel mooi gebied om te wonen. Vooral Geldermalsen is erg mooi. Dat is dat wel weer een erg kleine plaats en je hebt kans dat je om die reden wel beperkte winkelopeningstijden hebt. Tegelijk heb je wel de meeste trein opties in Geldermalsen. Tiel is groter en heeft een mooi oud centrum maar iets verder buiten het centrum kun je ook wel mooie grote woningen vinden. Mijn ervaringen met Tiel zijn dat je echt de combinatie hebt van een (kleine)stad met de bijbehorende voorzieningen en toch een dorpsgevoel. Ik denk dat het je moet liggen en ik kan me ook voorstellen dat het toch wat te klein is als je Utrecht gewend bent. Net als overal zijn er wel kerkgenootschappen maar zeker Tiel is geen gelovige plaats in de zin dat je er op aan zult worden gekeken als je niet kerkelijk bent, heel veel mensen zijn niet kerkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Een collega van me kijkt nu naar (nieuwbouw) woningen in Soesterberg. Daar wordt nu veel gebouwd schijnt. Het ligt aan de A28 maar er schijnt ook een parallelweg te zijn, een provinciale weg waar het stukken minder druk is.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Oakes schreef:
19-06-2018 13:43
Zaltbommel. Dichtbij de A2 en het heeft een treinstation.
En winkels dicht op zondag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven