Elektronisch slot achterdeur

19-06-2018 14:29 17 berichten
We overwegen een elektronisch slot op onze achterdeur.
Wie heeft hier ervaring mee en welke bevalt goed?

We willen er graag eentje die met een codepad te openen is of met een vingerafdruk. Niet eentje die enkel met een app geopend kan worden.
Ik heb er een met codepad en die ga ik er eerdaags vanaf slopen. Wat onhandig. We hebben alle deuren gelijksluitend met 1 sleutel en ik heb nog een cilinder over, dus die gaat daar dan in. Veel handiger (vind ik).
Wat zou het voordeel zijn van een elektrisch slot ?
Wij hebben ook een sleutel voor alle sloten beneden .
ShaunTheSheep schreef:
19-06-2018 14:43
Ik heb er een met codepad en die ga ik er eerdaags vanaf slopen. Wat onhandig. We hebben alle deuren gelijksluitend met 1 sleutel en ik heb nog een cilinder over, dus die gaat daar dan in. Veel handiger (vind ik).
Issie te koop? ;-)

Wat vind je er precies onhandig aan? Ik wil best vaak zonder sleutel op pad (kinderen van school halen en geen zakken) dus dan lijkt het me zo handig...
Simitçi schreef:
19-06-2018 14:50
Wat zou het voordeel zijn van een elektrisch slot ?
Wij hebben ook een sleutel voor alle sloten beneden .

Zonder sleutel weg kunnen. Wij hebben nu ook 1 sleutel voor alle beneden deuren.
Wij hadden ze op de achter en garagedeur. Totdat de batterijen ineens leeg waren, dat gaf dat ding ook niet aan toen... Maar toen konden we dus de garagedeur intrappen, viel toen allemaal ook nog niet mee.

Nooit weer een elektronisch slot, wat een ellende.
Boheme schreef:
19-06-2018 14:57
Wij hadden ze op de achter en garagedeur. Totdat de batterijen ineens leeg waren, dat gaf dat ding ook niet aan toen... Maar toen konden we dus de garagedeur intrappen, viel toen allemaal ook nog niet mee.

Nooit weer een elektronisch slot, wat een ellende.
En voor dat de batterijen leeg waren? Beviel het toen wel goed?
Ik wil het slot alleen op mijn achterdeur dus de voordeur blijft altijd toegankelijk met een sleutel.
sinaasappelpap schreef:
19-06-2018 14:53
Issie te koop? ;-)

Wat vind je er precies onhandig aan? Ik wil best vaak zonder sleutel op pad (kinderen van school halen en geen zakken) dus dan lijkt het me zo handig...
Daarvoor heb ik een keycord.
sinaasappelpap schreef:
19-06-2018 15:04
En voor dat de batterijen leeg waren? Beviel het toen wel goed?
Ik wil het slot alleen op mijn achterdeur dus de voordeur blijft altijd toegankelijk met een sleutel.
Nee ook niet. Deur viel moeilijk in het slot. Dan moesten we echt met onze deur slaan om in het slot te laten vallen. We hebben ons huis met dat ding gekocht. Vervangen met een normaal slot bleef er steeds bij. Maar toen we in onze eigen garage moesten inbreken waren we er helemaal klaar mee. Nooit weer.

Ik zou het nooit iemand aanraden.
Alle reacties Link kopieren
Plaats een sleutelkluis. De Puck KeySafe draait bij openen automatisch de code terug naar 0000 zodat hij nooit open blijft staan.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Het lijken mij zeer storingsgevoelige dingen....maar dat vind ik van alle domotica....

Geen idee wat zoiets kost trouwens
Die van ons is nog beetje ouderwets en 'analoog' dus geen storingen of lege batterijen, maar toch is het een stom ding. Ik ga zelf nooit zonder sleutel op pad. We hebben maar 1 sleutel voor alle deuren en die zit aan de ring van de autosleutel en de ring van de fietssleutel, dus altijd bij me. Ik heb veel sneller de deur open met een sleutel, dan dat gehannes met een code en schuifje. Als je echt zonder sleutel op pad wil, zou ik eerder voor een sleutelkluisje gaan. Ook handiger voor (vakantie)oppas, thuiszorg, mantelzorg etc.
Alle reacties Link kopieren
sinaasappelpap schreef:
19-06-2018 14:53
Issie te koop? ;-)

Wat vind je er precies onhandig aan? Ik wil best vaak zonder sleutel op pad (kinderen van school halen en geen zakken) dus dan lijkt het me zo handig...
Heel handig. En dan heb je een sneetje in je vinger of wat en dan doetie ut niet. Codes vind ik ook niks. En geen zakken? Gewoon zo'n koord om je nek. Of je neemt toch gewoon een klein tasje mee. Ook handig voor een zakdoekje en wat geld.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt ze tegenwoordig ook met bluetooth, die springen open als je met je telefoon aan komt lopen. Dat lijkt mij juist superhandig! Uiteraard zijn die sloten ook met een sleutel te openen, dat zal toch wel standaard een backup voorziening zijn?
Alle reacties Link kopieren
FrisFruit schreef:
01-07-2018 09:39
Je hebt ze tegenwoordig ook met bluetooth, die springen open als je met je telefoon aan komt lopen. Dat lijkt mij juist superhandig! Uiteraard zijn die sloten ook met een sleutel te openen, dat zal toch wel standaard een backup voorziening zijn?



Auto's hebben al vele jaren keyless entry (& Go), dus zou het iig mogelijk moeten zijn om dat ook met huizen te doen. Ik heb de indruk dat het nog heel weinig wordt toegepast in woningen?
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef:
01-07-2018 14:30



Auto's hebben al vele jaren keyless entry (& Go), dus zou het iig mogelijk moeten zijn om dat ook met huizen te doen. Ik heb de indruk dat het nog heel weinig wordt toegepast in woningen?
Ik had dat laatst bij een huurauto, en vond dat dus helemaal niet fijn. Als ik in de buurt kwam, ging hij automatisch van het slot. Zou niet blij zijn als mijn huis ook automatisch ‘open’ ging als ik in de buurt ben.
Alle reacties Link kopieren
Is dat niet gevaarlijk met brand? Straks werkt het systeem niet meer en kan je alleen langs die kant het huis uit...
Slaat misschien nergens op, maar dat was het eerste waar ik aan dacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven