mysterieuze broodeters

19-06-2018 19:39 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
hopelijk kunnen jullie mij helpen met het vinden van onze mysterieuze broodeters. Ons brood ligt in een lade in het aanrecht. De kinderen lusten graag bolletjes, dus die hebben we meestal ook in huis.
Nu hebben we sinds een week rare gaten in de bollen, alsof iemand een hap eruit genomen heeft. Het plastic is ook altijd stuk, alsof het losgetrokken is. Het is altijd in de bodem van de zak, ongeacht hoe het in de lade ligt. En alleen de bollen, niet de boterhammen.
Ik kan geen keuteltjes oid vinden. En het lijkt wat te netjes voor muizen. Die hebben we wel eens gehad en die leken altijd te beginnen met wat het makkelijkst te bereiken was, niet keurig in de bodem.
De kinderen lijken het ook niet te zijn. Zij openen verpakkingen nog niet zelf en schamen zich er niet voor om iets uit de kast te pakken. Ze komen gewoon brengen wat ze willen eten zodat wij het kunnen openen. Ook eten dat ze op dat moment echt niet krijgen.
We hebben wel wat mieren gehad, maar er staan lokdoosjes in de keuken en ik zie ze niet in de lades.
Groot mysterie....
Het brood gaan we natuurlijk in een afgesloten bak bewaren vanaf nu. Maar ik ben toch nieuwsgierig naar wat het kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk tóch muizen
Bolletjeskabouters. Die komen oorspronkelijk uit Oostenrijk, maar omdat daar wat overbevolking heerst zijn ze aan het emigreren. Hele vervelende krengen zijn het, geen broodje is veilig en ze zijn erg moeilijk te vangen en gifbestendig.
Alle reacties Link kopieren
Woon je in een stad/dorp of in een buitengebied ?
nounou
Alle reacties Link kopieren
Ratten ? ;-D
nounou
Alle reacties Link kopieren
wij wonen in het centrum in een oud huis (1906). Het is wel muisdicht gemaakt door een bestrijder. Voor zover dat kan natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Bolletjesslikkers? Ik denk muizen. Muisdicht krijg je het nooit. Misschien een kat overwegen? Of een broodtrommel?
Alle reacties Link kopieren
Een slaapwandelend kind?
Muizen.
Alle reacties Link kopieren
Of je hebt een paartje steenmarters op zolder.
http://www.zoogdiervereniging.nl/de-ste ... rtes-foina
https://nos.nl/artikel/394184-de-steenm ... kt-op.html
nounou
Alle reacties Link kopieren
Ik denk toch muizen. Ik had wat zakken pasta in mijn kelder liggen. Op een dag zag ik dat er een gat in de zak geknaagd was. En de zak leek wat leger. Geen keuteltjes o.i.d. te zien.

Een week later trok ik de deur weer open en zag ik echt een hele muizenfamilie alle kanten oprennen... en 2 lege pastazakken.

Ik probeerde mijn kat nog de kelder in te krijgen... dat lukte helaas niet.

Ik zou maar eens een broodtrommel aanschaffen en kijken wat er gebeurt.
Ik gok ook op muizen. Heb ze eens helemaal door een brood heen zien eten. Nouja niet live, maar het resultaat ervan. Broodtrommel is een goed idee. En dus alles wat eetbaar is in afsluitbare dozen. Als het echt muizen zijn, kom je vast wel meer sporen tegen in je voorraadkasten.
Alle oude huizen hebben muizen. Je ziet ze niet, maar ze zijn er wel.

Gun ze gewoon een lekker bolletje, ze moeten immers vele mondjes voeden :winkie:
Alle reacties Link kopieren
Net alles leeg gehaald, lades uit het aanrecht en al het eten nagekeken. Drie muizenkeuteltjes gevonden, dus het zouden idd toch muizen kunnen zijn.
De buitendeur in de keuken staat met dit weer best vaak open, dus misschien komen ze daar wel vandaan.
Nu is alles schoon en al het eten is er weg. En er staat muizengif onder het aanrecht. Hopelijk is dit de oplossing. De vorige keer waren we te laat met reageren en hadden we zoveel muizen dat we even het huis uit gegaan zijn, zodat de bestrijders hun werk konden doen. Daarbij hebben we het huis zo muisonvriendelijk mogelijk gemaakt.
Maar met een dreumes en peuter in huis liggen er toch wel eens kruimels her en der. En in de keuken is het toch weer wat rommeliger geworden dan de bedoeling was. Goede les!
Alle reacties Link kopieren
Ik zelf woon in een huis van iets van 120 jaar oud en ik hoor ze hier tussen de muren en de plafonds rennen. Ik heb zelf geen dingen als brood in de kast liggen dus daar heeft het niet eens altijd iets mee te maken. Ik heb zelfs een kat, maar dat deert ze niet!
Brood in iets met een strakke deksel bewaren. Of het een muis is of een van je kinderen of de bolletjeshappert, helpt vast.
titatovertaart schreef:
19-06-2018 20:29
Net alles leeg gehaald, lades uit het aanrecht en al het eten nagekeken. Drie muizenkeuteltjes gevonden, dus het zouden idd toch muizen kunnen zijn.
De buitendeur in de keuken staat met dit weer best vaak open, dus misschien komen ze daar wel vandaan.
Nu is alles schoon en al het eten is er weg. En er staat muizengif onder het aanrecht. Hopelijk is dit de oplossing. De vorige keer waren we te laat met reageren en hadden we zoveel muizen dat we even het huis uit gegaan zijn, zodat de bestrijders hun werk konden doen. Daarbij hebben we het huis zo muisonvriendelijk mogelijk gemaakt.
Maar met een dreumes en peuter in huis liggen er toch wel eens kruimels her en der. En in de keuken is het toch weer wat rommeliger geworden dan de bedoeling was. Goede les!
Ze zitten gewoon in je huis hoor.
titatovertaart schreef:
19-06-2018 20:29
De buitendeur in de keuken staat met dit weer best vaak open, dus misschien komen ze daar wel vandaan.
Muizen hebben aan inimini gaatjes of kieren. Een open deur is handig, maar hoeft voor hen niet. Als er te snacken is, vinden ze altijd wel een manier om binnen te komen. Het gat waardoor een buis in de vloer of in het plafond verdwijnt, een kier bij een deur. Nogmaals, al je eten verpakken in afsluitbare potten en blikken is echt noodzakelijk als je muizen hebt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het voortaan in de vriezer leggen, brr
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven