Zegeltjes plakken: hoe?

20-06-2018 12:21 53 berichten
Gewoon even een onzin topic maar ik ben ff benieuwd wie in team snorriemorrie zitten en wie in team vriendin.

We sparen beide zegeltjes van de AH. Ik plak ze in door eraan te likken, zij vindt dat vies, omdat er volgens haar allemaal mensen aan die zegeltjes zitten (hoe dan? Ze zitten opgerold op een rol!) dus zij gebruikt een sponsje (wat een gedoe, denk ik dan, maargoed ;) )

Dus ik was ff benieuwd: hoe plakken jullie zegels?

Ik bevochtig de zegels:

Totaal aantal stemmen: 73

met mijn tong (63%)
met een sponsje (7%)
anders, maar zeker niet met tong (5%)
ik spaar geen zegels (25%)
Alle reacties Link kopieren
meestal heb ik de koopzegels in een doosje verzameld, en als het doosje uitpuilt ga ik bij de trash-tv plakken. En ja dan een doekje of sponsje in een bakje, want anders krijgt de tong wel erg veel te verduren. Losse zegeltjes van een aktie of zo, als het er niet zo veel zijn, lik ik wel een keer aan
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik spaar nu geen zegels, maar mijn ouders spaarde vroeger van alle winkels wel zegels. Die gingen dan in een blikken trommeltje en eens in de zoveel tijd, voor een vakantie of Sinterklaas, werd die op tafel omgekiept, gesorteerd en dmv een nat sponsje op een schoteltje opgeplakt.

Jeugdsentiment :P
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Hier zijn het zelfklevende zegeltjes ;-D

Niet-zelfklevende postzegels doe ik met een sponsje, want ik vind het gevoel van lijm+papier op mijn tong vreselijk.

Nooit bij stilgestaan dat anderen al aan die zegels hebben gezeten maar bedankt voor de extra dwangneurose :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 5 minuten geleden nog gelikt. :-D
Sponsje vind ik ook veel te veel gedoe.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
Haha, geinig. Ik heb gestemd op 'ik spaar geen zegels'. Niet geheel de waarheid want ik heb wel AH zegels gespaard voor de wijnglazen en koelers, afgelopen maanden. Maar daar hoefde je niet aan te likken, dat waren stickers.

Als het veel zegels zouden zijn dan zou ik een sponsje gebruiken, bij een incidentele gewoon likken.
Ik heb van mijn leven nog nooit een zegel gespaard, mijn ouders deden dit ook nooit en ik ken ook niemand die ze wel spaart (waarvoor eigenlijk?).

Maar postzegels en enveloppen likte ik vroeger voor de plakstripa wel.
Ik laat kind likken.
Alle reacties Link kopieren
LizBakker schreef:
20-06-2018 12:32
Ik heb van mijn leven nog nooit een zegel gespaard, mijn ouders deden dit ook nooit en ik ken ook niemand die ze wel spaart (waarvoor eigenlijk?).
spaarzegels hebben het hoogste rendement!
kan geen spaarrekening of belegging tegen op.
Je bent dief van je eigen portemonnee als je ze niet spaart
Alle reacties Link kopieren
ik lik trouwens
(vind het altijd vooral viezig voor het kassameisje dat door het boekje heen bladert, pagina's vol opgedroogd spuug)
Alle reacties Link kopieren
Likken.
Tenzij het er echt een heleboel zijn, dan zou ik er een sponsje bij pakken.

Liefst zo'n echte natuurlijk: Afbeelding
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Haha, nooit over nagedacht dat anderen eraan zitten. Ik lik ook. Behalve als heel erg veel zijn, dan gebruik een sponsje. Probeer het bij te houden en dat lukt wel aardig. Hoogste rendement inderdaad! En omdat het 'met de boodschappen mee' gaat, merk ik het ook niet in mijn uitgaven.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
20-06-2018 12:41
Likken.
Tenzij het er echt een heleboel zijn, dan zou ik er een sponsje bij pakken.

Liefst zo'n echte natuurlijk: Afbeelding
Nu wil ik ook zo'n sponsje natuurlijk....
Alle reacties Link kopieren
Ik spaar geen zegels maar ik heb toch voor 'met mijn tong' gestemd. Wat een onzin zeg, dat anderen daar aan zitten. Ze zitten toch op een rol inderdaad!
The owls are not what they seem
Alle reacties Link kopieren
LizBakker schreef:
20-06-2018 12:32
Ik heb van mijn leven nog nooit een zegel gespaard, mijn ouders deden dit ook nooit en ik ken ook niemand die ze wel spaart (waarvoor eigenlijk?).

Maar postzegels en enveloppen likte ik vroeger voor de plakstripa wel.
Nou omdat je bij koopzegels 4% rente hebt? Krijg je op de bank niet.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
20-06-2018 12:36
spaarzegels hebben het hoogste rendement!
kan geen spaarrekening of belegging tegen op.
Je bent dief van je eigen portemonnee als je ze niet spaart
Ik heb me er nog nooit in verdiept en nu ben ik benieuwd :biggrin:
Leg uit! Hoe werkt dit?
Alle reacties Link kopieren
Ik spaar nu glazenzegels van de Jumbo. 1 kaart = 2 glazen + 4,99 euro.
1 glas kost in de winkel 6 euro.
Maar dat zijn stickers.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik lik ze ook gewoon met mijn tong. Hou het aardig bij, dus zijn het geen grote hoeveelheden.

Ik heb alleen nog geen idee wat ik nou met mijn volle boekjes ga doen. Sparen jullie voor speciale dingen, of gewoon voor extra geld. 'T tikt toch aardig aan zo in mijn la...
Alle reacties Link kopieren
jufank schreef:
20-06-2018 12:51
Ik heb me er nog nooit in verdiept en nu ben ik benieuwd :biggrin:
Leg uit! Hoe werkt dit?
Bij de jumbo: kan je bij elke euro 1 zegel van 10 cent kopen. Bij 250 zegels is t boekje vol, krijg je 26 euro.
ik geef mn bek ook maar een douw
Likken, voor een of enkele zegels. Maar vroeger toen ik nog grote hoeveelheden zegeltjes spaarde gebruikte ik wel een sponsje.
Madeliefjees schreef:
20-06-2018 12:52
Ik spaar nu glazenzegels van de Jumbo. 1 kaart = 2 glazen + 4,99 euro.
1 glas kost in de winkel 6 euro.
Maar dat zijn stickers.
De meeste mensen kopen die glazen omdat ze goedkoop zijn en niet omdat ze ze nodig hebben. Als je dat niet doet bespaar je dus 4.99 per glas!
Madeliefjees schreef:
20-06-2018 12:50
Nou omdat je bij koopzegels 4% rente hebt? Krijg je op de bank niet.
Bij de plus zelfs 50%
Je koopt bij iedere euro een zegel van 2ct en als je boekje vol is lever je ze in voor €6,- je hebt dan €4,- betaald.
sleutelhuis schreef:
20-06-2018 12:59
Bij de plus zelfs 50%
Je koopt bij iedere euro een zegel van 2ct en als je boekje vol is lever je ze in voor €6,- je hebt dan €4,- betaald.
Krijg je dan 6 euro handje contantje? Of zoek je iets uit voor 6 euro?
Alle reacties Link kopieren
Ik lik, omdat ik de lijm zo lekker vind. Het liefst enveloppen, die zijn wat zoeter dan de standaard supermarktzegeltjes. Ik voel me wel echt een weirdo, nu. :$
Madeliefjees schreef:
20-06-2018 12:53
Bij de jumbo: kan je bij elke euro 1 zegel van 10 cent kopen. Bij 250 zegels is t boekje vol, krijg je 26 euro.
Dus je verdient er een euro mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven