regenput - gebruik water

21-06-2018 11:46 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Ik en mijn vriend zijn aan het bouwen. We moeten een regenput zetten zoals hier verplicht is. Wij zijn aan het twijfelen om dit aan te sluiten op de toiletten. Dit omdat dit ecologisch is en goedkoop. Anderzijds hebben we al wel gehoord dat dit kan zorgen voor vuil water in de wc's en stank. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Alle reacties Link kopieren
Verplicht een regenput zetten?
Dat heb ik nog niet eerder gehoord.

Even bij je buren navragen wat die hebben gedaan en hoe dat bevalt?
Zou het hooguit gebruiken om je tuin water te geven, zeker niet in je toilet!
Ik zou het direct doen!
Iedere doorspoel beurt vind ik altijd zo zonde van het schone water. En het is vermoedelijk veel goedkoper in het gebruik.

Ik heb ooit is op een wc gezeten waar gebruik werd gemaakt van regenwater bij het doorspoelen, dat was een toilet bij museum beeld en geluid in Hilversum. Waarschijnlijk een toilet wat vaak schoongemaakt wordt ivm veelvuldig gebruik, maar ik vond het niet stinken en er hing een briefje op de deur dat de kleur van het wc water iets donkerder kon zijn omdat het regenwater was.

Ik denk dat een rondje googelen hierin misschien niet verkeerd is.
Zijn er meerdere mensen bij jou in de buurt die dit hebben?
Google leert mij dit:
https://regenwaterexpert.nl/regenwatersystemen-nadelen/
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een regenwater opvang bak van 3000 liter en een filter in de garage.
Daar spoeden wij de toiletten mee door en ik deed de was ermee en de was was altijd goed schoon en zacht
Het was in een wijk waar het verplicht was.
En ik woon daar niet meer maar ik spreek nog wel bewoners uit die buurt en het bevalt nog steeds heel goed
Kost vast meer dan dat 't oplevert. Drinkwater is hartstikke goedkoop.
Alle reacties Link kopieren
groenebroek schreef:
21-06-2018 11:50
Verplicht een regenput zetten?
Dat heb ik nog niet eerder gehoord.

Even bij je buren navragen wat die hebben gedaan en hoe dat bevalt?

TO is denk ik Vlaamse en hier is bij nieuwbouw een regenput inderdaad verplicht.

TO, bij een familielid staat het toilet al jaren op regenwater, nooit problemen mee gehad qua geur oid.

Alleen al om ethische redenen zou ik het doen: mensen gaan dood omdat ze geen drinkbaar water hebben en wij gebruiken het om onze kak en pies mee weg te spoelen. Ik vind dat bijna pervers.

In mijn vorig huis werkte ook de wasmachine op regenwater, was nog beter voor de machine ook vanwege minder kalk.

Vaatwas zou ik er dan weer niet op aansluiten.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons is het al minstens 15 jaar en de aanschaf was niet goedkoop maar verder heel fijn in gebruik totaal geen water verspilling.
En het was verplicht toen in die wijk en het was in Nederland
Wij hebben ook een regenput en deze is o.a. aangesloten op de toiletten. Nog nooit donker(der) water gehad en zeker ook geen stank. Misschien ligt het eraan wat voor filter je er in steekt?
Alle reacties Link kopieren
Het water is heel zacht en ook goed voor de vaatwasser de vaat glanst dan mooi.
Ik waste zelfs mijn haar er mee heel zacht voor het haar en mooi glanzen.

Ik heb het nu niet meer en dat vind ik jammer.
redbulletje schreef:
21-06-2018 12:31
Kost vast meer dan dat 't oplevert. Drinkwater is hartstikke goedkoop.
Och redbulletje, is het echt zo moeilijk om even verder te kijken dan je neus lang is?
Het gaat ook niet alleen om de kosten van water, maar je spoelt je drollen weg met schoon drinkwater. Het woord zegt het al, DRINKwater
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een regenwatertank en het stinkt niet
Alle reacties Link kopieren
Oh ik zou dat ook wel willen. Ik vang nu regenwater op waarmee ik de planten water geef, de ramen lap en de auto was bv maar toilet en wasmachine ed erop zetten werkt idd ook prima.
Heb alleen nu een huurhuis waar ik al snel weer uit ga, dus die investering ga ik hier niet doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven