Buren hele dag radio aan

04-07-2018 09:29 221 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken.
Onze buren hebben de hele dag de radio aanstaan, buiten. Niet hard, maar hard genoeg om te horen wat er in de reclame is en wat het nieuws van de dag is.

Wij hebben kinderen en die maken natuurlijk ook geluid.

Toch lukt het me niet om me af te sluiten voor die radio. Elk moment van de dag is ie er, alle dagen.

We wonen er net, dus willen niet meteen stampij maken. En ik vraag me ook af of we er überhaupt 'recht' op hebben om er iets van te zeggen, aangezien er ook uit onze tuin regelmatig geluiden komen. Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
Je zeurt... Het is overdag en je zegt zelf al dat het niet hard is.. Je woont in een woonwijk.. daar hoor je, zeker met mooi weer, van alles..

Ik erger me groen en geel aan de loeiende wasmachine van de buren.. Je kan jezelf niet meer verstaan als dat ding staat te centrifugeren .. Maar ja.. zij horen mijn honden spelen in de tuin (wat soms gepaard gaat met even een harde blaf)

Kortom.. leef en laten leven zolang het niet keihard is en bij nacht en ontij
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
04-07-2018 09:31
Het is overdag
Het is de hele dag, dus ook 's avonds. En het is er dus constant...
Serieus?
Stel je niet zo aan zeg.
Ik zou sowieso geen stampij maken als het niet te hard is, ook niet als je er langer zou wonen. Mijn buurvrouwen hebben allebei nogal een kloterig stemgeluid en praten vaak met elkaar, het is niet anders.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er ook gek van worden, maar denk niet dat je er wat van kan zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf ook vaak de radio aan, wel radio 1, dus weinig muziek. Misschien vragen of 'ie wat zachter mag? Het lijkt me dat 'ie best hard staat als jij het kan horen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ja, rete irritant. Hier ook, uit allerlei tuinen maar ook binnen. Nee, je kunt er niets van zeggen want het zijn gewone leefgeluiden.
Alle reacties Link kopieren
Tja als je geen last wilt hebben van buren moet je "hutje op de heide" gaan wonen
Alle reacties Link kopieren
vivaratje schreef:
04-07-2018 09:35
Tja als je geen last wilt hebben van buren moet je "hutje op de heide" gaan wonen
Probeer daar maar eens een bouwkavel te vinden. Ik heb het geprobeerd!
Belle73 schreef:
04-07-2018 09:34
Ik heb zelf ook vaak de radio aan, wel radio 1, dus weinig muziek. Misschien vragen of 'ie wat zachter mag? Het lijkt me dat 'ie best hard staat als jij het kan horen.

Mwoah, zie de foto hieronder; vrij doorsnee Nederlandse setting volgens mij. Dan hoor je alles uit de tuin van je buren hoor met normaal volume:

Afbeelding
Ik vrees dat dat bij gewone leefgeluiden hoort. Waarschijnlijk stoppen ze ermee als het weer slechter weer wordt.
Alle reacties Link kopieren
probeer er aan te wennen, je wil vooral niet, dat je buren als tegenreactie jouw kinderen stil willen leggen.

Wij hadden ooit een buurvrouw, die ons melding maakte van al het leefgeluid dat ze hoorde. En dat ging zover als: de kat miauwde, tot 'ik hoorde jullie koken'.
We probeerden ons enorm aan te passen, geen schoenen meer aan in huis etc. Het heeft de verhouding met buuf enorm op scherp gesteld.
Je kan gewoon een keer met ze in gesprek gaan. Misschien hebben ze niet door dat je er last van hebt en willen ze je graag tegemoet komen.

Ik kan me trouwens voorstellen dat het niet leuk is om 24/7 verplicht naar iemands radio te moeten luisteren. Waarom zetten ze het niet binnen?
Denk niet dat je er echt iets aan kunt doen.... maar snap wel dat het knap irritant kan zijn!
Alle reacties Link kopieren
Hm, oké jullie zijn redelijk eensgezind. Had ik niet verwacht eerlijk gezegd. Maar misschien komt het ook doordat je het niet meemaakt ofzo... Het is er gewoon de hele tijd (van vroeg tot laat), constant en duidelijk.

Ik ga het inderdaad nog even afwachten en anders vragen of het misschien een tikje zachter kan.

Persoonlijk vind ik het heel vervelend als anderen last van mij (+ gezin) hebben, dus dat probeer ik zoveel mogelijk te voorkomen.

Andere vraag dan: Stel jouw buren ervaren last van jou, zou je dat dan willen weten of moeten ze zich gewoon niet met je bemoeien...?
Iekx schreef:
04-07-2018 09:40
Andere vraag dan: Stel jouw buren ervaren last van jou, zou je dat dan willen weten of moeten ze zich gewoon niet met je bemoeien...?
Echte overlast zou ik willen weten. Maar ik vraag me af of dit echte overlast is.
Jij hebt kinderen, en ik kan me zo voorstellen dat die meer overlast veroorzaken dan een monotone radio. Dit zeg ik uit ervaring, want ik heb ze zelf ook.
Alle reacties Link kopieren
Als het niet te hard staat valt het onder gewone leefgeluiden die je als buren nu eenmaal van elkaar hoort en te verdragen hebt.

Niettemin, kun je natuurlijk best eens op een vriendelijke manier met ze in gesprek gaan. Bv. zou het al schelen als de radio niet de hele dag non stop aanstond maar ook af en toe een poosje uit is? Zodat het meer weg heeft van kinderen of honden die af en toe in de tuin geluid maken en je ook af en toe een paar uur stilte hebt? Daar staan ze misschien best open voor.

Ik zou zelf in ieder geval in het belang van goede burenverhoudingen best willen proberen (binnen redelijke grenzen) iets aan te passen als bleek dat mijn buren er last van hadden.

Stampij maken, zoals je zelf zegt, lijkt me overigens in alle gevallen een slecht idee. Maar de buren erover aanspreken hoeft toch ook helemaal niet direct stampij maken te betekenen?

Zo niet, dan is er denk ik weinig aan te doen. Ja, vrijstaand in the middle of nowhere gaan wonen...
Alle reacties Link kopieren
Iekx schreef:
04-07-2018 09:40


Andere vraag dan: Stel jouw buren ervaren last van jou, zou je dat dan willen weten of moeten ze zich gewoon niet met je bemoeien...?
gewoon leefgeluid wil ik niet weten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het willen weten, want als ik er wat aan kan doen, dan doe ik het met liefde. Maar mijn wasmachine bijvoorbeeld, daar kan ik weinig aan doen, behalve dat ding niet heel vroeg of heel laat aanzetten.

Ik snap heel goed dat je je ergert aan je buren. Ik heb dat zelf ook, in vrij extreme mate, maar hoe meer je je er op focust, hoe erger het gaat worden.
Alle reacties Link kopieren
Hm ik hoor hier de hele middag en de avond de zuipende poolse benedenburen buiten zitten met bijbehoren lawaai. Plus daarbij blaffende honden waarvan ik trouwens wel melding heb gedaan.
Plus nog andere buurt bewoner die erbij zitten die ook veel meer alcohol drinken dan goed voor ze is.
Ik begrijp je iritaties heel goed hoor!
En zou zeker vragen aan de buren of de radio wat zachter kan.

Als de buren last van mij hebben zou ik dat zeker willen weten. Maar het moet wel redelijk blijven.
anoniem_180388 wijzigde dit bericht op 04-07-2018 10:01
1.33% gewijzigd
Overigens zou ik niet meteen gaan klagen als je er net woont. Kijk het eens een tijdje aan.
Ik vind dat je überhaupt geen radio hoort aan te zetten buiten als je in een rijtjeshuis woont, maar ik zal wel raar zijn.
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
04-07-2018 09:49
Hm ik hoor hier de hele middag en de avond de zuipende benedenburen buiten zitten met bijbehoren lawaai. Plus daarbij blaffende honden waarvan ik trouwens wel melding heb gedaan.
Plus nog andere buurt bewoner die erbij zitten die ook meer alcohol drinken dan goed voor ze is.
Ik begrijp je iritaties heel goed hoor!
En zou zeker vragen aan de buren of de radio wat zachter kan.

Als de buren last van mij hebben zou ik dat zeker willen weten. Maar het moet wel redelijk blijven.
Ugh vreselijk.

TO, ik begrijp je heel goed. Ik kan zelf weinig hebben van buren. Ook gewone leefgeluiden kan ik helemaal gek van worden, maar ik weet dat dit mijn probleem is, niet die van de buren.
Alle reacties Link kopieren
Dit zou ik niet willen weten en weinig mee doen.


ik heb vaak tijdens het koken de muziek lekker aan, raampje open voor frisse lucht.
Als de buurvrouw buiten zit switch ik van gangster rap naar mijn favo 80's muziek.

Daar kan ze van genieten, maar ik ga niet mijn muziek uitzetten voor een ander.

Leefgeluiden zijn nooit een issue voor mijn buurvrouw gelukkig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven