Spijt van je hond?

08-07-2018 20:28 205 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alles in kannen en kruiken, begint mijn vriend ineens te twijfelen over een hondje. Hij hoort allemaal verhalen van mensen die spijt hebben van hun/een hond. De pup zou eigenlijk deze week komen. (Wij hebben vroeger een hond gehad thuis, maar toen was ik kind). Ik ken zelf die mensen helemaal niet - met spijt. Maar mensen om ons heen blijkbaar wel. We hebben een latrelatie, de hond zou bij mij komen wonen. De kinderen kijken er erg naar uit.

Mijn vraag dus: Heb jij spijt van je hond?
Of niet echt spijt maar momenten waarop het wel erg onhandig is, een soort van spijt?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Bij twijfel niet doen!!!
Als jij geen twijfel hebt, maar alleen je lat-relatie, en de kids kijken er al naar uit en jijzelf ook, dan zou ik het gewoon doen!

Wij hebben ons hele leven al honden om ons heen en natuurlijk geeft het wel een praktische bezwaren, maar het is ook een heel leuke aanvulling op het gezin.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders hadden ook een hond genomen toen ik kind was, ik vond het fantastisch. Mijn moeder zei altijd dat ze nooit een hond zou nemen, maar ze zou hem voor geen goud meer wegdoen (inmiddels is hij al 10).

In het begin was het best wel een gedoe als hij niet zindelijk is, je moet hem vaak uitlaten. Kan nog niet zulke lange afstanden afleggen. Je moet van een hond houden en er tijd voor hebben.

Dus voldoende tijd om hem fatsoenlijk uit te laten en te verzorgen anders kan je er beter niet aan beginnen. Je moet ook rekening houden dat als je op vakantie gaat je een oppas hebt of hem ergens heen kan brengen.

Aangezien de hond bij jou gaat wonen is het meest belangrijke: wat vind jij ervan?
Alle reacties Link kopieren
ik heb al bijna 12 jaar een mechelse herder en hij blijft nog altijd mijn trouwe maatje heeft me door moeilijke tijden heen gesleept net als deze tijde en dan pas ik ook nog eens op de hond van mijn vrienin :) altijd al een grote dieren lief hebber geweest
De asiels zitten vol met honden van spijthebbers. Een pup moet je opvoeden, mee op cursus. Heb je er opvang voor als je op vakantie gaat? En kun je m kwijt als je spontaan een weekend weg wil?
Alle reacties Link kopieren
Totaal geen spijt hier. Maar ik had me wel verkeken op hoe veel werk een puppy is. Wilde dat iemand tegen me had gezegd dat het allemaal maar tijdelijk was, dan was ik die puppyfase een stuk relaxter doorgekomen.
Het leven gaat niet over bier en bitterballen.
Ik heb vanmiddag nog gedreigd om haar in te ruilen voor een poedel, want die verharen tenminste niet :mrgreen:
Zonder gekheid: dat meen ik natuurlijk niet. Ik heb nooit een moment spijt gehad en ik ken ook niemand die spijt heeft/had. Toch is het een feit dat de asielen vol zitten. Maar heeft je vriend niet gewoon koudwatervrees? Hebben jullie de beslissing weloverwogen genomen? Een hond is erg leuk en gezellig, maar zeker aan een pup zit veel werk. Als je dat allemaal in overweging hebt genomen en er tijd in kunt en wilt steken, en het daar van te voren samen goed over hebt gehad, dan zou ik zeggen praat er nog eens goed over. Verhalen van anderen heb je weinig aan; het gaat erom wat jullie zelf willen.
Een puppy is leuk en schattig, maar niet zindelijk en een hond gaat tussen de 6 en 16 jaar mee. Heb je al zo ver in de toekomst gekeken?
Heb je er tijd voor om de eerste tijd tot 8 keer per dag met de hond buiten te lopen, net zolang tot het z'n behoefte heeft gedaan?
Heb je vakantieopvang? Of opvang tijdens eventuele calamiteiten?
Ik heb nog nooit een seconde spijt gehad van mijn hond.
Hij is mijn trouwe maatje.


En ja een hond kost tijd en energie.
Fatsoenlijke wandelingen maken, laten spelen etc. etc.
Dit moet je wel allemaal waar kunnen maken, anders niet aan beginnen.
Je kan niet zomaar hele dagen op pad gaan zonder dat een ander je hond uitlaat.

Als jij dit allemaal waar kan maken dan kan je de pup laten komen.
Kan je dat niet, neem hem dan ook niet.
Zo sneu en triest als de hond toch weer weg wordt gedaan.
anoniem_372410 wijzigde dit bericht op 08-07-2018 20:45
47.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
08-07-2018 20:30
Bij twijfel niet doen!!!
Ik twijfel niet hoor 😉. Maar mijn vriend wel en ondanks dat we niet samenwonen vind ik wel dat ik er rekening mee moet houden.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Geen spijt van een hond.
Maar of ik het op deze manier nog eens zou doen? Dat durf ik niet te zeggen. Ik heb nu een 3 jarige zwerver geadopteerd, wilde geen pup. Inmiddels is ze 6. Dus al 3 jaar bij me. En het was een hoop werk.

Een hond is sowieso een hoop werk.
Maar ik heb toendertijd gesteld dat mijn scharrel/relatie geen zeggenschap had over mijn wens. Mijn huidige relatie wist hier van en heeft toen eerst de hond versierd en daarna mij pas. We zijn nog steeds gelukkig
Alle reacties Link kopieren
Ik ken (wel meer) mensen die geen spijt hebben maar waarvan ik vind dat ze beter nooit een hond hadden kunnen nemen.

Beestje zit de hele dag thuis, wordt niet voldoende uitgelaten (ja, 5 minuutjes om het perkje voor de deur), niet goed opgevoed etc.
Als de mensen wel thuis zijn moet de hond de hele tijd in zijn mand liggen anders loopt ie in de weg en wordt hij afgesnauwd. Gewoon sneu voor het beestje.

Een hond is gewoon echt veel werk. Een extra “kind”. Ik vind honden erg leuk maar zou er denk ik nooit eentje nemen. Het wordt al gauw een blok aan het been en dat verdient een huisdier niet.

Maar goed, ik neem aan dat je daar goed over hebt nagedacht en dat je er 100% voor gaat.
Nee, geen spijt. Ik ken niemand met spijt van zijn hond.
Alle reacties Link kopieren
Puppy blues komt veel voor, maar daar kom je ook weer overheen. Enkele weken geen slaap tijdens zindelijkheidstraining, je loopt ze de hele dag achter de kont, verslinden je energie door niet te willen wandelen en ze hebben de weerstand van een goudvis. Een pup is inderdaad veel werk maar, enorm cliche, je krijgt er echt veel voor terug. Ik heb er 1 van iets door het jaar heen. Hij is als pupje ziek geweest, wat een werk en stress maar ondanks dat nooit meer terug willen brengen/ weg willen doen.

Het is een ontzettende clown, en dat bleek goed tijdens zijn pubertijd. Maar nog steeds heeft hij dan ontzettend lieve/leuke/trotse momentjes. Tuurlijk denk je wel eens 'plak hem achter het behang' als hij puberaal is. Maar dan kijken ze je aan met die lieve kraaloogjes, die kijken je dwars door je ziel heen. Nee ik moet er echt niet aan denken dat hij er niet is.

Spreek het uit naar de fokker toe, alles waar je je zorgen over maakt. De fokker kan je vaak helpen, en zorg dat je blijft lezen over alle fases waar je pup in komt. Eventueel ga op forums lezen, dan komt het allemaal wel goed!
suzyqfive schreef:
08-07-2018 20:41
Ik twijfel niet hoor 😉. Maar mijn vriend wel en ondanks dat we niet samenwonen vind ik wel dat ik er rekening mee moet houden.
Wrom? Jouw huis, jouw hond.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
08-07-2018 20:36
De asiels zitten vol met honden van spijthebbers. Een pup moet je opvoeden, mee op cursus. Heb je er opvang voor als je op vakantie gaat? En kun je m kwijt als je spontaan een weekend weg wil?
Met kinderen is spontaan een weekendje weg niet echt mogelijk ;) . Ik heb co-ouderschap, mijn vriend zijn kinderen volledig. En voor die twee weken per jaar is altijd wel een oplossing, het liefst gaat ze gewoon mee. Dit jaar gaan we sowieso niet weg in de vakantie.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken niemand die zegt spijt te hebben van zijn hond. Maar dat zegt misschien meer over dat het toch wel een taboe is om toe te geven. Ik ken wél mensen die bijvoorbeeld zeggen : 'na deze komt er geen hond meer.'
Zelf heb Ik ook een hond. Geen spijt van. Al moet ik wel eerlijk toegeven dat ik eigenlijk liever een ander soort hond wilde, maar man en zoon wilden deze. En hij is een geweldige hond, maar de kriebels blijven toch wel een beetje. Ik wil eigenlijk een tweede, maar man wil niet. Dat begrijp ik ook, want onze hond is bang voor de meeste andere honden. Dat krijgen we er maar niet uit.

Bij twijfel niet doen, maar aangezien de hond bij jou komt wonen; als jíj niet twijfelt, doen!
Alle reacties Link kopieren
Vriend is bang van honden.. behalve die op het werk. Toch heb ik een hond genomen en nu, is hij straal verliefd op hondekind :D Van een pup zou ik misschien spijt krijgen. Is een hoooop werk, soms (nou ja best vaak) ellende als in stukgebeten schoenen en meubilair. En de poepjes en plasjes die je onvermijdelijk hier en daar zult tegenkomen. Volwassen honden.. geweldig. En ja héél soms denk ik wel eens, zonder hond zou makkelijk zijn. Maar ook omdat het na jaren zonder hond weer ff wennen is en deze nog niet zomaar mee kan.

TO waarom niet eerst een tijdelijke opvang proberen? Dan heb je een maand of wat een hond die het hard nodig heeft om in een normaal gezin te wonen en je kan eens zien of de kinderen wel helpen met uitlaten (als ze oud genoeg zijn) ed.
suzyqfive schreef:
08-07-2018 20:41
Ik twijfel niet hoor 😉. Maar mijn vriend wel en ondanks dat we niet samenwonen vind ik wel dat ik er rekening mee moet houden.
De hond komt komende week al? Jammer dan voor hem, had ie er maar eerder mee moeten komen. Je overweegt toch niet serieus om het af te blazen?
anoniem_355341 wijzigde dit bericht op 08-07-2018 20:50
0.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
08-07-2018 20:40
Een puppy is leuk en schattig, maar niet zindelijk en een hond gaat tussen de 6 en 16 jaar mee. Heb je al zo ver in de toekomst gekeken?
Heb je er tijd voor om de eerste tijd tot 8 keer per dag met de hond buiten te lopen, net zolang tot het z'n behoefte heeft gedaan?
Heb je vakantieopvang? Of opvang tijdens eventuele calamiteiten?
Uiteraard heb ik gekeken naar de leeftijd. Mijn jongste kind is 6 dus die gaat ook nog wel even mee in het gezin :-D. We hebben altijd katten gehad, de oudste werd 21, de meeste beestjes kwamen uit het asiel en vaak ook een langzitter (om ze nog een fijne oude dag te kunnen bezorgen). Alleen een kat neem je niet makkelijk mee heen en weer en de meeste honden wel.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
08-07-2018 20:50
Uiteraard heb ik gekeken naar de leeftijd. Mijn jongste kind is 6 dus die gaat ook nog wel even mee in het gezin :-D. We hebben altijd katten gehad, de oudste werd 21, de meeste beestjes kwamen uit het asiel en vaak ook een langzitter (om ze nog een fijne oude dag te kunnen bezorgen). Alleen een kat neem je niet makkelijk mee heen en weer en de meeste honden wel.
Suus, ik speel advocaat van de duivel. Ik heb sinds een maand een kitten, maar als je in mijn hart kijkt, komt er zo een hond bij. Geen pup, maar ik droom van zo'n grote lobbes, dus ik snap het wel. :)
Ik wens je wijsheid en wie niet in je huis woont, heeft geen zeggenschap.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
08-07-2018 20:48
Vriend is bang van honden.. behalve die op het werk. Toch heb ik een hond genomen en nu, is hij straal verliefd op hondekind :D Van een pup zou ik misschien spijt krijgen. Is een hoooop werk, soms (nou ja best vaak) ellende als in stukgebeten schoenen en meubilair. En de poepjes en plasjes die je onvermijdelijk hier en daar zult tegenkomen. Volwassen honden.. geweldig. En ja héél soms denk ik wel eens, zonder hond zou makkelijk zijn. Maar ook omdat het na jaren zonder hond weer ff wennen is en deze nog niet zomaar mee kan.

TO waarom niet eerst een tijdelijke opvang proberen? Dan heb je een maand of wat een hond die het hard nodig heeft om in een normaal gezin te wonen en je kan eens zien of de kinderen wel helpen met uitlaten (als ze oud genoeg zijn) ed.
Oh, de illusie dat de kinderen de hond uitlaten heb ik niet hoor. Ja, vast in het begin als het nog nieuw en leuk is. Maar ik ga er vanuit dat ik diegene ben die de hond uitlaat.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben er twee. Heerlijk, en nooit spijt van gehad.
Maar het beperkt je wel. Dat is gewoon zo.
Wij hebben een fijne hondenoppas en het is nooit een probleem geweest.
Ik denk dat het wel te vergelijken is met kleine kinderen; dan kun je ook niet zomaar opeens een weekend weg (tenzij je de honden gezellig meeneemt naar een huisje ofzo!). En die heb je al :)
-
Goed dat je erover nadenkt, dat zou iedereen moeten doen!
Ik heb alleen spijt als ik 's avonds laat nog met hem moet gaan lopen in de stromende regen/sneeuw/kou maar een paar seconden. Ik woon ook alleen dus moet het echt altijd minstens 3x p.d. zelf doen. Hij gaat overal mee naartoe behalve de tandarts of boodschappen doen al had het van mij gemogen scheelt een extra wandeling :)

Een pup is echt net zoveel werk als een baby maar als je het eerste jaar doorkomt kan je daarna lezen en schrijven met je hond. Dat is echt leuk aan honden en als kind was mijn hond ook mijn beste vriend.
Als je weet hoeveel tijd hij van je gaat vragen het eerste jaar -het is nu zomer, dat is wel fijn met zindelijk maken- en dan nog denkt nou én? Het is toch ook hartstikke leuk zou ik zeggen: doen!!
Neem aan dat je weet wat je doet en geen Ierse Wolfshond op een app. 12 hoog gaat houden al zou het nog kunnen als er een lift is en je een paar uur p.d. met hem gaat lopen of fietsen.

Gebrek aan beweging is echt funest ook in de winter moet je eruit; daar gaat het heel vaak fout.. Laat je nog weten wat je doet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven