Nieuwe keuken

12-07-2018 11:14 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
We willen een nieuwe keuken. Bestaan er keukenzaken die alles doen? Dus slopen, leidingen verleggen, stucen, nieuwe keuken plaatsen, enz.
Mijn man is niet handig, en heeft het ook te druk, en we hebben geen zin om voor elke klus een apart mannetje te zoeken.
Dus toen dachten we, we zeggen: dit is onze huidige keuken, deze nieuwe keuken willen we, succes ermee.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Jazeker, genoeg keukenzaken die dit doen. Ga naar een lokale zelfstandige keukenzaak. Niet een van de Mandemakersgroep.
Alle reacties Link kopieren
Nee, mandemakersgroep doen we zeker niet.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Voor grote projecten werken veel aannemers wel samen met keukenspeciaal zaken maar anders om komt volgens mij nooit voor.

Dus mijn tip ga op zoek na een goede aannemer kijk wanneer die tijd heeft en ga dan opzoek na een keuken die je wilt en zorg voor een installatie plan zodat de aannemer weet wat hij moet verbouwen.

Maar doe het niet anders om aangezien een goede aannemer gemiddeld 6 maanden wachttijd heeft en keuken levering gaat meestal sneller gaat.

Ik ga er voor het gemak wel vanuit dat je ongeveer weet wat je wilt.
Alle reacties Link kopieren
Jazeker komt het andersom voor, heb dat al diverse keren gezien. Keukenzaken doen echt meer dan alleen keuken plaatsen. Een keukenzaak kan dit dus prima afhandelen. Hetzij met eigen personeel, hetzij met inhuurkrachten.
Alle reacties Link kopieren
Veel keukenwinkels die montage aanbieden - al dan niet 'gratis' - doen dit via een externe partij zoals klusbedrijven en zzp'ers. Als koper is de keukenwinkel natuurlijk degene met wie je juridisch alleen te maken hebt, maar de daadwerkelijke plaatsing en afwerking plus maken van afspraken e.d. is wel super belangrijk.
Boogschutter10 schreef:
12-07-2018 11:38
Veel keukenwinkels die montage aanbieden - al dan niet 'gratis' - doen dit via een externe partij zoals klusbedrijven en zzp'ers. Als koper is de keukenwinkel natuurlijk degene met wie je juridisch alleen te maken hebt, maar de daadwerkelijke plaatsing en afwerking plus maken van afspraken e.d. is wel super belangrijk.

TO wil veel meer dan alleen montage. Voor stucen en leidingen verleggen moesten wij andere bedrijven inschakelen. We hadden hier bedrijven voor, dus dat was het probleem niet.

Eén aanspreekpunt kan een voor- en een nadeel zijn. Het voordeel is dat de keukenzaak alles regelt, maar als er iets misgaat is de keukenzaak je aanspreekpunt en zit er dus tussen (of zij willen er niet tussen zitten en dan word je van het kastje naar de muur gestuurd). Bovendien maakt de keukenzaak de keuze voor de klusbedrijven en dat moet maar net jouw keuze zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben dus echt geen zin om zelf overal personeel voor te zoeken.
Bij de vorige keuken wel gedaan, aparte man voor de leidingen, mannetje om te stucadoren, toen kwam de keuken, toen moesten we weer een tegelzetter zoeken etc. Zo geen zin in.
We moeten dus idd maar eens gaan praten met een lokale keukenzaak.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Een keukenwinkel legt geen leidingen en gaat niet stucen. Wel hebben sommige bedrijven contacten met aannemers. Een aannemer is degene die alles doet zeg maar.
Ik zou dus gewoon een aannemer in dienst nemen en een keuken uitzoeken. Helaas zijn die met een lampje te zoeken en is het hartstikke duur. Wil je echt duizenden euro's meer uitgeven dan nodig? Alleen maar omdat "druk en geen zin" lux hoor.
Alle reacties Link kopieren
Geld is gek genoeg geen issue.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
12-07-2018 11:57
Wij hebben dus echt geen zin om zelf overal personeel voor te zoeken.
Bij de vorige keuken wel gedaan, aparte man voor de leidingen, mannetje om te stucadoren, toen kwam de keuken, toen moesten we weer een tegelzetter zoeken etc. Zo geen zin in.
We moeten dus idd maar eens gaan praten met een lokale keukenzaak.

Dat kan dus prima via de keukenzaak geregeld worden. IS wel fijn dat zij zelf de mensen aansturen die leidingen verleggen e.d.. Bij mijn schoonmoeder heeft de keukenzaak bijvoorbeeld alles gesloopt, leidingen verlegd, nieuw plafond geplaatst, gestuct, geschilderd e.d.. Zo kan ik nog meer ervaringen delen. Uiteraard huurt de keukenzaak mensen in voor het uitvoeren van die werkzaamheden. Je hebt dan een aanspreekpunt die alle werkzaamheden inplant. Informeer gewoon eens bij de lokale keukenzaak.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Dahlia74. Zijn inderdaad ook genoeg alleenstaanden die er geen kaas van gegeten hebben, en alles willen uitbesteden.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik lees altijd heel veel weerstand tegen de mandemakers groep.
Wij hebben voor beide woningen een keuken gekocht bij een mandemakers winkel en dat is goed bevallen. Je moet goed voorbereid zijn en op de hoogte van de prijzen. Dit kan je doen door het apparatuur apart te berekenen, het blad, en de kasten eventueel. Vraag een offerte aan bij een online inbouw store en je weet wat de prijzen zijn. Ga daarmee naar een mandemakerswinkel en je weet wat de marge is.

Je moet er met een doel heen gaan en weten waar je over praat en dan kan je echt wel voor een goede prijs een keuken aanschaffen.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
12-07-2018 11:57
Wij hebben dus echt geen zin om zelf overal personeel voor te zoeken.
Bij de vorige keuken wel gedaan, aparte man voor de leidingen, mannetje om te stucadoren, toen kwam de keuken, toen moesten we weer een tegelzetter zoeken etc. Zo geen zin in.
We moeten dus idd maar eens gaan praten met een lokale keukenzaak.
Er zijn natuurlijk ook mannetjes die dit allemaal kunnen hè. Ik ben met zo'n exemplaar getrouwd en die doet dus regelmatig dit soort klussen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben onze keuken door Ikea laten plaatsen, incl. leidingen verleggen, stopcontacten aanleggen, stucen etc. Hele proces liep soepel, heel tevreden mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil gewoon naar een keukenzaak met vaste prijzen. Bij Mandemakers heb je altijd het gevoel dat je opgelicht wordt. Ze weigeren een offerte te maken (kost teveel tijd). Boeven zijn het.,
ik geef mn bek ook maar een douw

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven