Ikea bezorgdienst

12-07-2018 11:58 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ikea heeft een bezorgdienst maar is dit tot de deur of brengen ze het ook boven. Ik kan hier nl niks over vinden op de website.
Iemand hier die het weet .
Tot de eerste drempel.
Alle reacties Link kopieren
Ze brengen het (als het goed is) tot achter de voordeur.
Toen ik een paar jaar geleden spullen thuis liet bezorgen was er enorm gezeik over het feit dat ik op 7 hoog woon.
Ook al heb ik dat in de winkel aangegeven en er extra voor betaald.
Uiteindelijk hebben ze het naar boven gebracht maar bij de lift laten staan.
Ik mocht het verder fijn zelf naar mijn appartement sjouwen.

Wel een klacht over ingediend maar nooit meer wat van gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Tot de drempel. Heb ik al wat gezeik mee gehad.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij brachten ze alles tot in de woonkamer. Daar was meer plek dan in de gang ;-)
Alle reacties Link kopieren
O, en als ze met dit weer komen: een glas water aanbieden waarderen ze vast!
Alle reacties Link kopieren
Vroeger brachten ze het idd tot de voordeur. Sinds 2-3 jaar hebben ze een ander bezorgdienst en brengen ze het ook boven. Hebben ze vorig jaar bij mij wel gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
12-07-2018 12:03
Bij mij brachten ze alles tot in de woonkamer. Daar was meer plek dan in de gang ;-)
Ik denk ook dat het voor een groot deel ligt aan de bezorgers zelf.
De ene zal zich strikt aan de regels houden terwijl de ander wat makkelijker is.

Maar de trap op, zoals To vraagt, zullen ze nooit doen.
Alle reacties Link kopieren
Hier hebben ze een paar weken geleden alles op de eerste verdieping gebracht. Was geen enkel probleem.

Volgens de site:
Etagebezorging is geen probleem en inbegrepen in de prijs. We bezorgen tot en met de vierde verdieping als er geen lift aanwezig is.
Alle reacties Link kopieren
knijster1973 schreef:
12-07-2018 12:05
Vroeger brachten ze het idd tot de voordeur. Sinds 2-3 jaar hebben ze een ander bezorgdienst en brengen ze het ook boven. Hebben ze vorig jaar bij mij wel gedaan.
Beter!
Betaal je vast ook meer voor maar ik kan me zo voorstellen dat je dat er zomaar voor over hebt.
Wij werden gecharterd om de kast naar boven te brengen en in elkaar te zetten ( waar wij goed in zijn)
Alle reacties Link kopieren
EdnaM schreef:
12-07-2018 12:06
Hier hebben ze een paar weken geleden alles op de eerste verdieping gebracht. Was geen enkel probleem.

Volgens de site:
Etagebezorging is geen probleem en inbegrepen in de prijs. We bezorgen tot en met de vierde verdieping als er geen lift aanwezig is.
Etagebezorging geldt voor appartementen denk ik.
Niet voor een trap in huis.
Wat wij nog wel eens doen als we weten dat het te groot is, kijken of het op voorraad is en een busje huren voor een paar uur.
Bij ons ook in de woonkamer en de kledingkasten ging zelfs naar boven! Was echt een top service, maar ook makkelijke bezorgers en de kop koffie en stroopwafel daarna waardeerde ze enorm.
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben 2 maanden geleden keurig ons nieuwe bed in de slaapkamer gezet. Gewoon in een woonhuis op de 1e verdieping. Geen gezeur en snel en netjes gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Twee jaar geleden heb ik een paar kasten laten bezorgen tot op zolder (2e verdieping). Was toen geen probleem, je moest het wel bij het bestellen meteen aangeven.
O, wat een veranderingen daar zo te lezen.
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
12-07-2018 12:16
O, wat een veranderingen daar zo te lezen.
Denk dat ik niet de enige was die klachten had.

Top dat het nu zo geregeld is.
Mijn schoonmoeder heeft deze week van alles laten bezorgen en in elkaar zetten. Behalve dat er onderdelen missen en het daardoor wat vertraging op heeft gelopen herken ik mij totaal niet in alle bovenstaande negatieve ervaringen. Ze woont trouwens op de 18e.
Alle reacties Link kopieren
toeffie schreef:
12-07-2018 12:30
Mijn schoonmoeder heeft deze week van alles laten bezorgen en in elkaar zetten. Behalve dat er onderdelen missen en het daardoor wat vertraging op heeft gelopen herken ik mij totaal niet in alle bovenstaande negatieve ervaringen. Ze woont trouwens op de 18e.
Mijn ervaring is van ongeveer 5 jaar geleden.
Blijkbaar hebben ze sinds ene paar jaar een andere bezorgdienst.
Alle reacties Link kopieren
Heel verschillend dus. Blijkbaar maar net welke bezorgdiens
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorige maand een bed besteld. Ik woon 3 hoog zonder lift. Het bed hebben ze tot achter de voordeur bij mij bezorgd. Heel tevreden dus!
Alle reacties Link kopieren
Ik werk bij IKEA, de bezorgdienst waarmee wij werken in ons filiaal brengt het naar binnen en als het van tevoren is aangegeven ook naar boven. Naar boven brengen kost niets extra's.
Alle reacties Link kopieren
Je bent dus eigenlijk afhankelijk van met welke bezorgdienst Ikea
samen werkt? En dat is niet in elke provincie gelijk ?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of de andere bezorgdiensten dezelfde regels hanteren dus daar doe ik geen uitspraken over, mocht het anders zijn. De bezorgdienst de wij hebben rijdt voor Zwolle, Utrecht en Amersfoort

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven