Kat en naam

12-07-2018 17:18 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe zorg je dat een kat naar zijn naam luistert ?

Wij hebben sindskort een kat van 2 jaar oud.
Hij luisterde totaal niet naar de naam die hij al had.

Iemand tips ?
Alle reacties Link kopieren
Je snapt denk ik niet helemaal hoe katten werken....
Internagelaktisch
Katten luisteren alleen naar rammelende blikjes waar voer in zit.
Wat was de naam dan? Het gaat niet zozeer om wát je zegt maar hóe je het zegt, ze reageren op klanken.
Katten doen alleen dingen die ze zelf willen, dus zorg dat er iets positiefs aan de naam verbonden zit. Bijvoorbeeld de naam zeggen en lokken met een snoepje. En als hij dat dan geleerd heeft heb je kans dat hij ook echt komt. Of niet, als hij het druk heeft.
Alle reacties Link kopieren
Heel erg consequent belonen als hij toch luistert.... katten zijn nu eenmaal eigenwijze dan honden maar ze zijn te trainen, maar je moet wel heel heel heel veel geduld hebben!

Wat ik heb gedaan met mijn katten is bijvoorbeeld, als ze de slaapkamer uit moeten, ze zachtjes naar de deur duwen (deur is alleen open als ik slaap, want verder staat het raam zo ver open dat ze klem kunnen raken). Na een maand of 3 hoefde ik alleen nog maar te roepen en ze kwamen.... maar als je ze ook maar 1x hun zin geeft kun je opnieuw beginnen....
anoniem_348263 wijzigde dit bericht op 12-07-2018 17:29
5.62% gewijzigd
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Alle reacties Link kopieren
:HA: sorry, ik schoot in de lach. Wij hebben een kat die supergoed naar haar naam luistert en eentje die totaal niet luistert. Doorgaans luisteren katten niet zo goed en doen ze wat ze zelf willen, volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Katten en mannen hebben een zeer selectief gehoor wist je dat niet? Voor katten heb ik weleens gehoord dat een naam met een “ie” klank het beste werkt. De onze heet Diva :) En verder idd lief schattig en hoog praten....
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
pijnboompitje25 wijzigde dit bericht op 12-07-2018 17:29
73.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hahahahahahahhaha hij luistert niet!!!.
Ik denk dat er maar zeer weinig katten luisteren naar hun naam, jij luistert naar hun namelijk (kat hier rammelt net zolang en oorverdovend met zijn ijzeren bakje tot hij zijn brokken krijgt....)
Alle reacties Link kopieren
Mijn katten luisterde altijd naar hun naam, niet geheel oneens met Maaique een kat zal ook luisteren naar namen met dezelfde klemtonen. Zoals Puma zal ook luisteren naar Lala. Ik denk dat het een beetje aan de aard van de kat ligt, een kat zal alleen komen als je roept als het ook iets kan krijgen. Een hele aanhankelijke kat, zoals ik heb, luistert dan sneller naar zijn naam, omdat het weet dat het aandacht krijgt. Een kat die meer op zichzelf is, zal waarschijnlijk wel weten dat je hem roept, maar komt gewoon niet.

Hoe je het leert? Ik weet het niet, ik ben zo'n persoon die tegen haar katten praat. Zal dus wel aan veel herhaling liggen.
Alle reacties Link kopieren
De mijne luistert wel naar haar naam. Bijna altijd krijg ik een miauwtje terug als ik haar naam roep. En soms negeert ze me compleet. Sja... katten...
Ze luisteren überhaupt niet
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een poes die erg goed luistert. Als we ze s avonds roepen als ze buiten is, komt ze altijd gelijk naar huis.
Aan de andere kant luisteren we ook erg goed naar haar. Als ze voor me komt zitten en omhoog kijkt, is haar bakje leeg. Staat ze bij de deur, wil ze eruit.
1 mauw en ze mag weer naar binnen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Maaique schreef:
12-07-2018 17:24
Je snapt denk ik niet helemaal hoe katten werken....
Nee idd...is mijn 1ste kat.
Alle reacties Link kopieren
Het zit niet in elke kat. Onze oude kat die al is overleden reageerde niet. Het mannetje luistert wel, maar alleen als mijn vriend hem roept en de dame kent haar naam ook wel, maar komt niet naar je toegerend. Ze kijkt wel op om te zien of het misschien gaan om snoepjes.
Alle reacties Link kopieren
Katten zijn Oost Indisch doof.

Over het algemeen helpt roepen met aan het einde de toon omhoog zoals je de buur roept in een volkswijk: buuúúf!! Zacht prr prr lukt soms of met zacht voer zwaaien. Succes is zelden gegarandeerd.
viva-amber wijzigde dit bericht op 12-07-2018 18:02
8.20% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Een kat die luisterde? Alleen wanneer het in het voordeel can de kat is, bijvoorbeeld wanneer het etenstijd is.

Luisteren omdat de kat naar binnen moet komen maar hee buiten te leuk, dat gaat echt niet werken.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Probeer kuuuuuuuutkat eens? En dan op een lieve toon.
Welkom in Kattenland.

Waar jij het personeel bent en hebt te luisteren en zij Oost-Indisch doof zijn of toch doen alsof.
Alle reacties Link kopieren
Onze katten luisteren... Half. De kittens komen aanrennen als je ze roept, de oudere poes boeit het niet veel ;-D Ze reageert wel op het fluitje van m'n vader.

Onze oude kat kwam aanrennen als je ''eten'' riep. :cat:
Alle reacties Link kopieren
niet :proud:

Die van luistert alleen naar haar naam als ze daar zin in heeft.
De meeste katten doen alleen iets als ze daar zin in hebben, daarom zijn ze ook zo leuk :cat:
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Katten kunnen prima naar hun naam (eigenlijk meer jouw stem) leren luisteren als ze daar zelf belang bij hebben.

Ik kan een buurtkat met mijn stem vele straten in mijn buurt achter mij aan laten lopen omdat.........

er aan het eind van de straat een huis staat (mijn huis dus) waar hij iets lekkers krijgt :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Mijn katten luisteren niet naar hun naam, wel naar een soort van fluitje.
Op het moment dat ik dat doe komen ze naar huis, ze zijn ook eigenlijk bijna altijd op hoorafstand.
Bijna want toen er een Krols was kon ik roepen wat ik wou maar riepen haar rammelende eierstokken harder.
Alle reacties Link kopieren
Mijn beide katten luisteren allebei naar hun naam. De ene vertelt sowieso hele verhalen en komt nog harder aan rennen dan anders als ik de andere kat roep (zo jaloers als een kat) De andere komt altijd, maar wel op zijn tempo en dat kan nogal traag zijn. Behalve als ik hem bijvoorbeeld kwijt ben en hem roep; hij hoort dan waarschijnlijk aan mijn stem dat ik het meen en komt meteen aan rennen.

Hoe ze het hebben geleerd? Geen idee.. ze veel bij hun naam noemen denk ik en hopen dat ze jou net zo leuk vinden, als jij hun vindt ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven