Vriend behandeld kat slecht, wat kan ik doen?

12-07-2018 23:18 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal

Ik maak mij een beetje zorgen om hoe een vriend van mij zijn kat behandeld. Hij straft deze kat vaker met een pets, of nog erger het beestje geen water geven. Het gaat eigenlijk altijd om dingen waar de kat niets aan kan doen of waar hij zelfs zelf schuldig aan is.

Zo maakt hij wel de kattenbak één keer in de week schoon, maar schept tussentijds niet, waardoor het dus vol met kattendrollen zit. Toen de kat in huis geplast had heeft hij het beestje met zijn kop door de pis geduwd (en nee niet op het moment dat hij de kat betrapten, zodra hij de plasvlek vond).

Hij strafte de kat toen het op zijn kamer plasten, terwijl hij zelf de deur van de slaapkamer dicht had en ik hem nog gezegd had dat als hij de deur niet open laat, de kat dus gaat plassen in de slaapkamer. Zijn wijze woorden: nee hoor dat doet hij niet.

Ook fokt hij de kat op door aan zijn staart te zitten (terwijl hij weet de het beest het niet fijn vind) of door met een soort harkhand op en neer te bewegen over zijn kop, hij weet dondergoed dat de kat dit niet leuk vind, dat vind hij juist het grappige eraan dat het daardoor panisch wordt. Met als gevolg op een gegeven moment een uithaal van de kat, die vervolgens een klap of stoot krijgt. Die vriend wordt dan ook echt kwaad en zegt dat het beest niet zo stom moet doen.

Als de kat volgens hem iets "stoms" heeft gedaan, straft hij het dus ook door het soms een dag lang geen water te geven. Hij is er daadwerkelijk van overtuigt dat die kat het verband kan leggen tussen beide gegevens. Hoe vaak ik en een andere vriend ook zeggen dat een kat dit niet begrijpt.

Ik en een andere vriend hebben hem heel vaak gewezen op zijn gedrag en ook uitgelegd waarom het straffen geen zin heeft. Mijn vraag: wat kan ik hier tegen doen? Ik kan wel contact opnemen met de dierenbescherming, maar wat dan? Dan komt de kat in een asiel en dat wil ik ook niet. Graag advies.
anoniem_372831 wijzigde dit bericht op 12-07-2018 23:21
0.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een lul!

Haal die kat daar weg is het enige wat ik kan bedenken
Waarom heeft hij een kat als hij dat beestje helemaal niet graag ziet?

Ik zou hem de keuze geven: De kat gaat mee met jou (desnoods zoek je er zelf een thuis voor) of je verwittigt de dierenbescherming.

Deze kat is 10 keer beter af in een asiel en nadien in een leuk gezin dan bij die "vriend".
anoniem_351483 wijzigde dit bericht op 12-07-2018 23:21
18.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zelf een adres zoeken voor die kat (wil je dat soms via dit topic bereiken...?) en daarna vriendschap beëindigen.
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Alle reacties Link kopieren
Ohja.... hij is trouwens van plan om nog een kitten erbij te nemen!
Alle reacties Link kopieren
Sorry hoor, maar ik spring bijna uit mijn vel bij het lezen hiervan! Wat een ontzettende lul, wat doet die kat bij hem? Haal het beestje daar onmiddellijk weg! Hoezo 'wil jij niet' dat het beestje in het asiel komt? Hij heeft daar (uitzicht op) een veel beter leven dan bij die ontzettende idiote klootzak van een vriend van je! Die zou voor de rest van zijn leven een huisdierenverbod moeten hebben! Een dier water onthouden, uitlokken, klappen geven... man man man! Bel onmiddellijk de dierenbescherming, haal die kat daar weg! NU!
Alle reacties Link kopieren
En dan nog een kitten erbij? Is die vriend van jou gestoord?
Alle reacties Link kopieren
delete post
anoniem_349750 wijzigde dit bericht op 12-07-2018 23:26
93.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ten eerste vraag ik me af hoe je bevriend kunt zijn met iemand die een dier mishandeld. Echt onbegrijpbaar.
Ten tweede snap ik niet dat je het al zo ver hebt laten komen dat deze incidenten zijn voorgevallen.

Bel 144 en geef hem aan als dierenmishandelaar en neem de kat mee.

Wat een onnozel figuur zeg.
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk? Het zou voor mij exit vriend zijn.
Autism is not a processing error. It’s a different operating system
Alle reacties Link kopieren
Wat een lul.
En dan ook nog een kitten erbij nemen
Yeah right
volgende keer als hij bij jou naast de bril plast hem er met zijn hoofd indrukken
christian88 wijzigde dit bericht op 12-07-2018 23:28
40.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Is het soms een Noorse boskat?
Die kruipen wel vaker door het hek in de vakantietijd.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Witchy schreef:
12-07-2018 23:26
Eerlijk? Het zou voor mij exit vriend zijn.
Eerst wel nog effe die katten (huidige kat + toekomstig kitten) in veiligheid brengen.
Alle reacties Link kopieren
glaasjeprik schreef:
12-07-2018 23:23
Sorry hoor, maar ik spring bijna uit mijn vel bij het lezen hiervan! Wat een ontzettende lul, wat doet die kat bij hem? Haal het beestje daar onmiddellijk weg! Hoezo 'wil jij niet' dat het beestje in het asiel komt? Hij heeft daar (uitzicht op) een veel beter leven dan bij die ontzettende idiote klootzak van een vriend van je! Die zou voor de rest van zijn leven een huisdierenverbod moeten hebben! Een dier water onthouden, uitlokken, klappen geven... man man man! Bel onmiddellijk de dierenbescherming, haal die kat daar weg! NU!
Dank je, scheelt mij weer typen. Volledig mee eens.
...
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand doe het werk met dierenbescherming? Moet ik bijvoorbeeld bewijzen inleveren? Lijkt mij wel zo logisch anders kun je iedereen wel aangeven. Als er eerst wordt gesproken met de hem dan denk ik wel dat hij alles zal toegeven, aangezien hij zelf echt niet inziet dat wat hij doet fout is.
Ik hoop zo dat dit weer een van de kinderen is die zich vervelen in de zomervakantie
Alle reacties Link kopieren
Bel ze gewoon, je hoort vanzelf hoe het in zijn werk gaat. Dit moet onmiddellijk worden gestopt.
Arme, arme kat :'(
...
Alle reacties Link kopieren
AbsolutelyFabulous schreef:
12-07-2018 23:31
Ik hoop zo dat dit weer een van de kinderen is die zich vervelen in de zomervakantie
Ik ben geen troll, maar dit bevestigd voor mij wel dat het echt idioot is wat hij doet.
Alle reacties Link kopieren
zal het ook behoorlijk stinken met de vieze bak, mijn moeder heeft 2 katten en schept zodra ze gepoept hebben alle drollen er uit, en verschoont de bak 2 x per week
Ga niet op de dierenbescherming wachten. Leid vriend af (laat die andere vriend hem mee naar cafe nemen ofzo). Pak kat en breng hem naar asiel. En zoek daarna leukere vrienden.
louisaflower schreef:
12-07-2018 23:33
Ik ben geen troll, maar dit bevestigd voor mij wel dat het echt idioot is wat hij doet.
Heel idioot ja. Echt hoor, ontvoer die kat en doe alsof je neus bloedt als vriend vraagt waar de kat is.
Wat een ontzettend verdrietig verhaal...

Moeilijk om mij voor te stellen dat ik bevriend ben met zo iemand, want het is iemand die zijn kat mishandeldt. Misschien uit onwetendheid, maar ik begrijp dat jij en vrienden hem er wel op wijzen maar dat hij ermee doorgaat.

Ik zou zijn kat meenemen. Ik zou zo’n beestje daar niet kunnen laten. Al is dat natuurlijk ingewikkeld, want het is zijn bezit. Maar dit beestje verdient zoveel beter.... vreselijk hoe mensen met dieren kunnen omgaan.

Ik vraag mij af of een melding maken zin heeft. Er is weinig bewijs als de kat er verder gezond uit ziet.
Maar arm beestje... als “straf” geen water krijgen.
En wat een vreemde vriend.
louisaflower schreef:
12-07-2018 23:33
Ik ben geen troll, maar dit bevestigd voor mij wel dat het echt idioot is wat hij doet.
Erger dan idioot, gewoon dierenmishandeling.
Alle reacties Link kopieren
Als de kat niet gechipt is ontvoer hem en breng hem hier maar naar toe hier krijgt die wel een warm huisje :cat:
Ik heb 2 keer katten weggehaald bij kutbaasjes. 1 x familie ingeschakeld (ouders van een huisgenoot die niet goed voor beest kon zorgen). En 1 x kat stiekem meegenomen. Laatste was bij halvegare kennis die lijkt op jouw vriend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven