Herenfauteuil jaren 60/70 kleur

15-07-2018 10:42 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze week heb ik een super goede vondst gedaan, een prachtige herenfauteuil uit de jaren 60 die veel liefde en aandacht nodig heeft. Hij is qua model en kleur vergelijkbaar (die van mij is iets groener) met deze stoel. Afbeelding
Nu is de stof zo versleten en verkleurd dat er echt een nieuwe stof op moet. Ik twijfel alleen tussen een kleur die lijkt op het origineel of een grijs beige. Het voordeel van het grijs beige is dat deze makkelijker in elk interieur past, het nadeel is dat het dan zo snel een standaard stoel lijkt wat dan weer hardstikke zonde is.

Wat zouden jullie doen?

Welke kleur voor de stoel?

Totaal aantal stemmen: 28

Origineel groen (96%)
Grijs beige (4%)
Als het een mooie standaard stoel lijkt? Wat is er dan precies zonde? Ik zou de kleur doen die het beste bij mij interieur past. Dat zou dan ook rood ofzo kunnen zijn.
Och, mooie stoel zeg! Waar heb je die gevonden?

Ik zou gaan voor een kleur die bij de stoel past, dus echt een retro kleurtje. En daarna pas kijken welke daarvan bij je inrichting past.
Alle reacties Link kopieren
Grijs beige lijkt mij heel erg saai. Nu hou ik ook niet zo van groenig, maar als het bij jouw interieur past zou ik die kleur doen.

Of iets totaal anders. Oranje ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Origineel houden
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef:
15-07-2018 10:51
Origineel houden
Ja
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
15-07-2018 10:45
Och, mooie stoel zeg! Waar heb je die gevonden?
Bij de plaatselijke kringloop. Was volgens mij ook een echte toevalstreffer want het prijskaartje zat er nog niet eens op. Die van mij wordt hopelijk net zo mooi als die op de foto.
Alle reacties Link kopieren
Koffielepel schreef:
15-07-2018 11:11
Bij de plaatselijke kringloop. Was volgens mij ook een echte toevalstreffer want het prijskaartje zat er nog niet eens op. Die van mij wordt hopelijk net zo mooi als die op de foto.
Bofkont! Vind het een hele mooie stoel.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik zou persoonlijk kiezen voor een mooie print, dan heb je echt een statement meubelstuk.
Deze stoelen zitten fantastisch!! Neem voor de bekleding dezelfde soort stof die zo typerend jaren zestig of zeventig zijn. Wat dikker en ruwer. Qua kleur zelfde als de kleur op de foto.
Alle reacties Link kopieren
Bij zo'n stoel moet je de originele kleur proberen te vinden. Of, als je die niet kunt vinden, een andere kleur die bij die tijd past.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt op een IKEA stoel :biggrin:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
15-07-2018 12:40
Lijkt op een IKEA stoel :biggrin:

Afbeelding
Dat is dus precies wat ik zonde zou vinden wanneer ik er een neutrale stof op zou doen :cry:
Alle reacties Link kopieren
Koffielepel schreef:
15-07-2018 12:50
Dat is dus precies wat ik zonde zou vinden wanneer ik er een neutrale stof op zou doen :cry:

Die IKEA stoel is in meerdere kleuren te krijgen, die IKEA stoel kunnen mensen ook opnieuw laten stofferen in een meer vintage kleur, het ontwerp van die IKEA stoel is juist gebaseerd op een vintage stoel. Dus waarom je dan moet huilen... :huh:
Alle reacties Link kopieren
Als groen niet in je interieur past:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven