Moederpoes ruzie met Kater

16-07-2018 08:39 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Moederpoes(Kate) heeft 4 kittens gehad zijn 6weken en er leeft ook een kater(Dave) die al geholpen is.

Drinkfontein naast de raam waar men naar binnen kan en naar buiten.

Ik riep Dave naar binnen maar hij viel in de drinkfontein waaruit kate ook uit dronk.

Ze schokken van elkaar en waren aan het vechten.
Heb ze meteen uit elkaar gehaald want was best heftig.

Dag later kwam dave weer thuis en liep naar binnen maar kate was nog steeds boos en viel meteen mijn kater aan. Nu heeft dave 3 nagels kwijt en durft al 2 dagen niet naar binnen.

Heb de moederpoes en de kittens in een andere ruimte gezet. Kate is gestresst en dave is bang om naar binnen te komen. Maar roept mij wel om naar buiten te komen.

Wat kan ik doen om hem binnen te krijgen zonder angst en hoe kan ik kate tevreden houden om weer vriendjes te worden??
Zo’n stekker met verstuiver van feliway kopen?
Dat helpt voor geen meter als er wordt gevochten. Je moet ze nu apart houden tot de kittens weg zijn (nog minimaal 4 weken dus) en haar hormonen weer een beetje tot rust zijn gekomen. Daarna een langzame herintroductie. Castratie van de poes helpt ook zeker, ongecastreerde dieren zijn feller.
Alle reacties Link kopieren
Wat Izzy zegt.
Alle reacties Link kopieren
Izzy_ schreef:
16-07-2018 09:46
Dat helpt voor geen meter als er wordt gevochten. Je moet ze nu apart houden tot de kittens weg zijn (nog minimaal 4 weken dus) en haar hormonen weer een beetje tot rust zijn gekomen. Daarna een langzame herintroductie. Castratie van de poes helpt ook zeker, ongecastreerde dieren zijn feller.
Daar was ik al bang voor.
Dacht door de waterfoltein dat ze van elkaar geschrokken waren. Nu beschermd ze de kittens zeker. Alles opnieuw beginnen. Jammer heb ze met ze te doen. En ja poes gaat zeker geholpen worden nadat de kittens weg zijn.
Alle reacties Link kopieren
Had die kittens maar niet gekregen. Dan had je die problemen niet gehad. Het asiel kan al het aanbod al niet meer af.

Maar misschien heb je niet de gelegenheid gehad om haar te laten castreren. Zou ik straks toch maar snel laten doen.

Maar totdat die kittens weg zijn heb jij vrees ik een probleem. Feliway kan verzachten maar niet alles oplossen.
Alle reacties Link kopieren
Zijn geen nagels die dave kwijt is of is hij zijn tenen ook kwijt?
We should have each other with cream.
Wij hebben 2 katten die goed met elkaar kunnen. Paar weken geleden viel de ene in het water (ze zitten beiden aan een touw). De ander schrok daar zo van dat ze ook in gevecht raakten. Echt heel heftig. Toen ik ze uit elkaar heb gehaald gelijk apart gezet. Via contact met de dierenarts ben ik gewezen op een kattengedragstherapeut, met haar tips heb ik ze uiteindelijk na 3 weken weer goed bij elkaar gekregen. Eerst een paar dagen echt gescheiden houden en daarna heel voorzichtig, stapje voor stapje bij elkaar proberen. Als het nog niet goed lijkt, weer uit elkaar. Echt heel veel geduld heb je nodig. Ik werd er op een gegeven moment moedeloos van, maar na volhouden en met de tips is het gelukt, gelukkig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven