Relatie gaat niet goed.

16-07-2018 13:36 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi mensen,

Helaas gaat het niet goed met mij relatie. Ik heb heel veel twijfels en deze zijn of ik nog wel genoeg van hem hou etc. En stel je voor dat het uitgaat waar ga ik heen met onze dochter en de hond. Moet wel toegeven dat ik na mij zwangerschap een depressie heb gekregen en daar nog last van heb. En hierdoor ook de twijfels denk ik. Ben soms heel erg bang voor de toekomst. Kan het wel met een vriendin er over hebben maar mijn ouders zullen dit niet begrijpen helaas


Ik praat er wel over met mij vriend.vind zelf dat je altijd eerlijk moet zijn hoe je voelt. Ben er heel verdrietig om het is niet niks.
Kunnen jullie mij advies geven?

Groetjes Beer
Alle reacties Link kopieren
Advies geven gaat makkelijker als je concreter bent over wat er niet goed gaat.
Alle reacties Link kopieren
Heb je hulp voor je depressie? Leg daar neer wat je hier schrijft. Heb je geen hulp voor de depressie ga dan nu naar de huisarts.

Je bent bang voor de toekomst, ben je minder bang voor de toekomst zonder deze relatie?
Alle reacties Link kopieren
Of je nog genoeg van hem houdt.. Ja, dat weet alleen jij. Zoek hulp voor je depressie, vertel hem hoe jij je voelt (doe je al, goed!) en praten praten praten.

En wat is er dan dat niet goed gaat? En waarom twijfel of je van hem houdt? Dat komt ergens vandaan: een gevoel, is er iets gebeurd of hoe zit het precies?
Alle reacties Link kopieren
Zo lang je nog in een depressie zit, dan zou ik geen drastische stappen nemen.

Scheiden gaat niet opeens je problemen oplossen.

Hoe je nog wel (voldoende) van jezelf? Begin daar eens mee.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Het is afhankelijk van wat de oorzaak van je twijfels is? Ik vind je OP niet heel duidelijk... waarom zouden je ouders dit niet accepteren?
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom zou jij je kind en de hond mee moeten nemen dan?
jij wilt toch weg?
En je denkt echt dat scheiden en je kind hierin meetrekken de oplossing is?
En waarom is het altijd maar vanzelfsprekend dat kind en dier met moeder mee gaat?
Vaders zijn minder? Die kunnen niet goed voor hun eigen kind zorgen? Kan jij dat wel dan met een depressie denk je?

En waarom is scheiden überhaupt een oplossing? Waarom is vechten voor je relatie en voor je kind en werken aan je depressie niet de oplossing? Lijkt mij wel!
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud is je dochter?
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
16-07-2018 13:48
Zo lang je nog in een depressie zit, dan zou ik geen drastische stappen nemen.

Scheiden gaat niet opeens je problemen oplossen.

Hoe je nog wel (voldoende) van jezelf? Begin daar eens mee.
Eens met dit.
En laat je ook eens lichamelijk onderzoeken. Soms is je lichaam van slag na een bevalling en dat kan invloed hebben op bijvoorbeeld je schildklier of je vitaminewaarden. Dat kan ook psychische klachten veroorzaken.
Alle reacties Link kopieren
Hoi.

Krijg al hulp voor mijn pnd gelukkig. En wat ik begreep van mijn gyngaloog/verpleegkundige hoort twijfels bij mij ziekte beeld. Excuus dat misschien onduidelijk ben. Ik ben nog niet de oude inderdaad.
Ik ben heel erg gevoelloos geworden door mijn ziekte. En ook voor mijn vriend helaas daardoor de twijfels. En dat is de reden dat ik hier schrijf eigenlijk.

Zijn er misschien mensen die dit kennen?

Groetjes Beer
Daarom is een scheiding absoluut niet de oplossing!

Werk, samen met je vriend, aan je situatie en praat over de twijfels, maar een scheiding gaat je problemen niet oplossen maar juist verergeren!
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter is 11 maanden nu.
Alle reacties Link kopieren
Misschien heeft het zin om na te denken over wat je belangrijk vind in een relatie, hoe moet de ander zijn en doen, welk gevoel wil je erbij hebben?
En dan kun je hem langs die lat leggen, voldoet hij aan het overgrote deel dan word het misschien tijd voor het oefenen in het waarderen daarvan?

Voldoet hij niet dan kun je daar nog een zinnig gesprek over voeren, dat lijkt me beter dan de vaagheid van twijfels die op onduidelijke gevoelens gebaseerd zijn.

ik zou in ieder geval geen drastische beslissingen baseren op puur je emoties als die in algemene zin onbetrouwbaar zijn momenteel...
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een pre natale depressie. En ik wil je op het hart drukken, neem geen levensveranderende beslissingen terwijl je depressie nog actief is.


Ik wil op dit moment het liefste weglopen van alles. Van mijn dochter, mijn vriend met wie ik 11 jaar samen ben, ons huis waar we nu een half jaar wonen en waar we zo blij mee zijn. Alles voelt te moeilijk en te zwaar. Ik wil gewoon alleen zijn en met rust gelaten worden.

Maar.... ik ahd dit ook toen ik zwanger was van mijn dochter. En ik weet nog hoe ik na de bevalling terug keek op de depressie en me realiseerde dat het niet mijn dochter, mijn vriend en mijn leven waren waar ik van af wilde. Ik wilde af van de zwaarte en donkerte in mijn hoofd. Maar daar kan je niet voor weg lopen, dat neem je overal mee.

Dus bespreek dit met je therapeut, bedenk waarom je van je man bent gaan houden, kijk wat voor goede vader hij is en besluit dat je hier pas over een half jaar weer een keer over na gaat denken.

En heel veel sterkte. Het is niet leuk om depressief te zijn. Dikke knuffel!
Alle reacties Link kopieren
Kaaaatje

Dank je voor je lieve berichtje. Had je nog een Prive mail gestuurd.
Soms is het zo kut he dan weet je niet wat je moet doen.

Groetjes Beer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven