Goede en sociale wijken in Geldrop

16-07-2018 14:12 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey, we willen een huis kopen in Geldrop.

Wat zijn goede wijken? Welke wijken hebben sociale woningen, appartementen?
Of welke wijken moet je gewoon vermijden?

Een rusitig en kindervrindelijke omegeving is belangrijk. Scholen is nu minder van belang.
Volksbuurten en buurten met sociale woningen zou ik zeker al vermijden.

Gewoon door wat wijken rijden op verschillende tijdstippen en kijken wat je goed bevalt.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
16-07-2018 14:16
Volksbuurten en buurten met sociale woningen zou ik zeker al vermijden.

Gewoon door wat wijken rijden op verschillende tijdstippen en kijken wat je goed bevalt.
Nou, dan kun je heel Geldrop wel overslaan.
Annelleke schreef:
16-07-2018 14:29
Nou, dan kun je heel Geldrop wel overslaan.

Ik ken Geldrop verder niet.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je in Geldrop gaan wonen?
Waarom niet eerst huren en dan beslissen?
Ik heb er stage gelopen, wat een gribus. Vooral de wijk Coevering vermijden.

Maarten Trompstraat is... deprimerend.

Volgens mij is er ook een wijk waar de straten namen hebben uit Lord of the Rings, maar dat is weer het andere uiterste (volgens mij heel duur).
anoniem_369836 wijzigde dit bericht op 16-07-2018 15:48
1.32% gewijzigd
dolfje schreef:
16-07-2018 14:40
Waarom wil je in Geldrop gaan wonen?
Dat vraag ik me ook af ;-D
Alle reacties Link kopieren
We woonen al in Eindhoven, Geldrop ligt gunstiger qua werk etc.

Huren in de regio is gewoon een drama, dat is geen optie als je de regio beetje kent.

Met advies zelf door wijken rijden ben ik helaas niet wijzer gewoorden.

Als iemand de wijken kan noemen dan hoor ik graag.
Alle reacties Link kopieren
Nou nou, zo vreselijk is het hier ook weer niet.

Geldrop is groot genoeg om zelf allerlei voorzieningen te hebben (ziekenhuis, winkels, scholen, treinstation, restaurants) en Eindhoven is dichtbij. Als je de andere kant op fietst, zit je midden in het bos of op de hei. Ik snap de aantrekkingskracht van Geldrop wel 😃
De wijk met “the Lord of the Rings-namen” is niet per se duur, maar wel erg gewild. Huizen zijn hier erg snel verkocht en halen Funda vaak niet eens.
Verder is Zesgehuchten, Bronzenwei, Beneden Beekloop, Skandia en een deel van de Wielenwaal goed om te wonen. De Coevering en Braakhuizen zijn (voor het grootste deel) geen aanraders. Denk aan sociale huurflats omringd door zwerfvuil, huizen waar altijd de rolluiken dichtblijven en waar camera’s aanhangen enzo.

Wil je per se nu meteen gelijk kopen? Als je Geldrop nog helemaal niet kent is een tijdje huren misschien een beter idee? En waarom eigenlijk Geldrop? Rond Eindhoven zijn veel meer leuke woonplaatsen te vinden.
Jumanji schreef:
16-07-2018 16:50


Met advies zelf door wijken rijden ben ik helaas niet wijzer gewoorden.

juist met dit warme weer vanaf de middag en 's avonds zie je vaak genoeg en weet je welke buurten je moet mijden. Hangjongeren en harde muziek vanuit de achtertuinen....
Alle reacties Link kopieren
In welk deel van Eindhoven woon je nu, of welke wijken van Eindhoven zijn voor jou aantrekkelijk? Dan kan ik een vergelijkbare wijk in Geldrop noemen.

Begrijp uit je laatste post dat je dichterbij werk wilt gaan wonen, in welke richting moet ik denken want zoals gezegd zijn er meerdere leuke woonplaatsen rond Eindhoven.
Alle reacties Link kopieren
Beneden Beekloop is leuk, blijf weg uit de Coevering, De Kievit en Braakhuizen is ook niet alles en vooral: koop niet in de omgeving van de Ter Borghstraat.
Eigenlijk vind ik het grootste deel van Geldrop vrij treurig...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven