MAUSUND Natuurlatexmatras van Ikea

16-07-2018 17:34 29 berichten
Hallo allen,

Heb mijn oog laten vallen op het matras uit de titel, de Mausund van natuurlatex.
Het is nog niet zolang op de markt en vraag me af of er al mensen zijn die dit matras hebben en wat de ervaringen zijn.
Ik ga vrijdag zelf wel eventjes kijken, liggen, hangen etc. , maar ben wel benieuwd of mijn enthousiasme terecht is.
Alle reacties Link kopieren
Latex is heel zwaar. En erger: het ventileert niet, dus als je het snel warm hebt of transpireert niet geschikt.

Er is wel een latex met gaatjes erin, dat schijnt stukken beter te ventileren. Ik vraag me af of iemand daar ervaring mee heeft, nu er toch een latex topic is... Dat heet Talalay.
.
Alle reacties Link kopieren
Talalay ik zweer erbij wordt gebruikt als topper maar een goede topper was de zoektocht naar ultieme slaapgenot
Alle reacties Link kopieren
slobberbone schreef:
17-07-2018 16:35
Talalay ik zweer erbij wordt gebruikt als topper maar een goede topper was de zoektocht naar ultieme slaapgenot
Hoe dik is de jouwe? Ik zoek er ook een als topper. Mijn nieuwe matras is net ff te hard.
En het ventileert dus echt goed?

(sorry cateau voor het kapen van je topic. Had gehoopt dat jij ook reacties had gehad. Maar hij is nu weer up, dus dat is dan het voordeel!)
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
17-07-2018 16:36
Hoe dik is de jouwe? Ik zoek er ook een als topper. Mijn nieuwe matras is net ff te hard.
En het ventileert dus echt goed?

(sorry cateau voor het kapen van je topic. Had gehoopt dat jij ook reacties had gehad. Maar hij is nu weer up, dus dat is dan het voordeel!)
Ventilatie is uitstekend ondanks de wollen zijdes. Deze is 8 cm maar gebruik ook een laag traagschuim hieronder en is mijn ogen de meest ideale slaapcomfort voor ons.

Deze heb ik 2 hands gekocht en gereinigd en koste slechts 15 euro waar een nieuwprijs op stond van 2200 euro o_o
Alle reacties Link kopieren
slobberbone schreef:
17-07-2018 18:22
Ventilatie is uitstekend ondanks de wollen zijdes. Deze is 8 cm maar gebruik ook een laag traagschuim hieronder en is mijn ogen de meest ideale slaapcomfort voor ons.

Deze heb ik 2 hands gekocht en gereinigd en koste slechts 15 euro waar een nieuwprijs op stond van 2200 euro o_o
Oh dat is wel slim. Hoe doe je dat, dat reinigen?
En doet dat traagschuim matras de ventilatie niet weer teniet? Ik heb een pocketvering, waar de topper op moet.
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
17-07-2018 19:23
Oh dat is wel slim. Hoe doe je dat, dat reinigen?
En doet dat traagschuim matras de ventilatie niet weer teniet? Ik heb een pocketvering, waar de topper op moet.
Met Tapijtreiniger met juiste schoonmaakmiddelen. Nee, zijn 2 losse toppers dit, matras is koudschuim en sg60 zeer stevig H5 dus voor voldoende inzakken zijn deze lagen noodzakelijk en slaapt heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
slobberbone schreef:
18-07-2018 13:48
Met Tapijtreiniger met juiste schoonmaakmiddelen. Nee, zijn 2 losse toppers dit, matras is koudschuim en sg60 zeer stevig H5 dus voor voldoende inzakken zijn deze lagen noodzakelijk en slaapt heerlijk.
Ik heb er een besteld! Erg getwijfeld tussen koudschuim topper (goedkoper!) en talalay, maar besloten voor het beste te gaan. Mijn matras zelf is nieuw en heel (té) stevig, dus de onderlaag zit wel goed. Ben benieuwd.

En up voor Cateautje!
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
19-07-2018 08:34
Ik heb er een besteld! Erg getwijfeld tussen koudschuim topper (goedkoper!) en talalay, maar besloten voor het beste te gaan. Mijn matras zelf is nieuw en heel (té) stevig, dus de onderlaag zit wel goed. Ben benieuwd.

En up voor Cateautje!
Koudschuim of talalay topper zit wereld van verschil in waar koudschuim veel steviger is wordt natuurlijk ook bepaald door sg van de topper.

Wat ik er fijn vindt is topper van talalay of traagschuim, schuimgel.

Koudschuim vindt ik voor matras het beste.
Alle reacties Link kopieren
slobberbone schreef:
19-07-2018 11:29
Koudschuim of talalay topper zit wereld van verschil in waar koudschuim veel steviger is wordt natuurlijk ook bepaald door sg van de topper.

Wat ik er fijn vindt is topper van talalay of traagschuim, schuimgel.

Koudschuim vindt ik voor matras het beste.
Ja ook daarom de Talalay. Is zachter, zegt men. Koudschuim kan ook zachter zijn, maar dat is dan eigenlijk eerder slapper dan zachter. Heb ik begrepen. Traagschuim is me te warm.
.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
16-07-2018 17:34
Hallo allen,

Heb mijn oog laten vallen op het matras uit de titel, de Mausund van natuurlatex.
Het is nog niet zolang op de markt en vraag me af of er al mensen zijn die dit matras hebben en wat de ervaringen zijn.
Ik ga vrijdag zelf wel eventjes kijken, liggen, hangen etc. , maar ben wel benieuwd of mijn enthousiasme terecht is.
De meeste volledige latex matrassen vindt ik te slap, en ook zijn vaak de schuimsoorten die IKEA gebruikt niet van de betere soorten. Deze matras vergelijken met andere matrassen? Ben wel benieuwd welke?
Nou, mijn latexmatras is gebracht.
Heb net een lattenbodem in elkaar gezet en ging haast onderuit en nog eentje te gaan.
Ik drink al mijn hele leven niet genoeg en dat wreekt zich met dit weer.
Het matras weegt 52 kilo en staat in de gang en die moet ik dus voordat ik ga slapen uitgepakt en op mijn bed krijgen en ik hoef er niet op te rekenen dat het vanavond wat koeler is.
Ik maak er dagwerk van, lekker op mijn gemak.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
20-07-2018 15:08
Nou, mijn latexmatras is gebracht.
Heb net een lattenbodem in elkaar gezet en ging haast onderuit en nog eentje te gaan.
Ik drink al mijn hele leven niet genoeg en dat wreekt zich met dit weer.
Het matras weegt 52 kilo en staat in de gang en die moet ik dus voordat ik ga slapen uitgepakt en op mijn bed krijgen en ik hoef er niet op te rekenen dat het vanavond wat koeler is.
Ik maak er dagwerk van, lekker op mijn gemak.
Ja dat moet een helse klus zijn! Sterkte. Gelukkig heb je dan wel een lekker bed om op uit te puffen.
Ik ben benieuwd waarom je voor latex hebt gekozen
.
Alle reacties Link kopieren
Ook nog vergeleken met de Hidrasund bv? Gewicht is ook niet alles hier ligt met topper totaal 85 kilo matras op bed. Als het maar lekker slaapt :-)
impala schreef:
20-07-2018 15:27
Ja dat moet een helse klus zijn! Sterkte. Gelukkig heb je dan wel een lekker bed om op uit te puffen.
Ik ben benieuwd waarom je voor latex hebt gekozen
Hij ligt nu en ligt heerlijk en heb inderdaad uit liggen puffen. Tjongejonge, stoeien met 52 kilo dood gewicht. Ik raad het niemand aan en zeker niet met dit weer.

Ik heb voor latex gekozen omdat dat het vriendelijkst is voor mijn ontstoken heupen. Latex geeft geen tegendruk.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
20-07-2018 16:19
Hij ligt nu en ligt heerlijk en heb inderdaad uit liggen puffen. Tjongejonge, stoeien met 52 kilo dood gewicht. Ik raad het niemand aan en zeker niet met dit weer.

Ik heb voor latex gekozen omdat dat het vriendelijkst is voor mijn ontstoken heupen. Latex geeft geen tegendruk.
Ja dat is zeker waar. Maar traagschuim ook niet volgens mij en dat hadden je heupen qua tillen vast fijner gevonden. Maar hij ligt, dat is het belangrijkste. Slaap lekker vanavond!
.
Alle reacties Link kopieren
Mijn topper zou vandaag komen, hele dag thuis geweest maar nada. Ik ging maar eens bellen en het wordt maandag zeggen ze.
Bestel nooit iets bij een bedrijf dat dpd als vervoerder inhuurt! Had de verkoper wel gecheckt, maar dpd niet. Nu wel en alleen maar vette klachten. Wat een k bedrijf.
.
impala schreef:
20-07-2018 16:21
Ja dat is zeker waar. Maar traagschuim ook niet volgens mij en dat hadden je heupen qua tillen vast fijner gevonden. Maar hij ligt, dat is het belangrijkste. Slaap lekker vanavond!
Ik heb een bank gehad met kussens van traagschuim en ik vond het verschrikkelijk. Binnen een jaar zakte ik er tot aan mijn heupen in weg en in de winter was het in de ochtend keihard. Dat is een spulletje dat ik nooit meer wil.

Dat lekker slapen zal wel lukken, dankjewel!!! :-D
Alle reacties Link kopieren
Was dat geen koudschuim? Volgens mij zit er nl zowat nooit traagschuim in banken. Dat het keihard wordt klopt dan weer wel, dus misschien heb ik het gewoon hartstikke mis.
.
Ik heb nu koudschuim in mijn bank en dat zit heerlijk en blijft ook goed, terwijl traagschuim zijn kwaliteiten heel snel verliest en heel ver doorzakt.
De bank met traagschuim was een bank van Ikea en daar werken ze veel mee tegenwoordig, vandaar ik ook geen bank van Ikea meer wil
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
20-07-2018 16:40
Ik heb nu koudschuim in mijn bank en dat zit heerlijk en blijft ook goed, terwijl traagschuim zijn kwaliteiten heel snel verliest en heel ver doorzakt.
De bank met traagschuim was een bank van Ikea en daar werken ze veel mee tegenwoordig, vandaar ik ook geen bank van Ikea meer wil
Ja die ikea banken zijn idd prut geworden. Letterlijk slappe hap. Geldt helaas voor heel veel bankstellen tegenwoordig.
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
20-07-2018 16:25
Mijn topper zou vandaag komen, hele dag thuis geweest maar nada. Ik ging maar eens bellen en het wordt maandag zeggen ze.
Bestel nooit iets bij een bedrijf dat dpd als vervoerder inhuurt! Had de verkoper wel gecheckt, maar dpd niet. Nu wel en alleen maar vette klachten. Wat een k bedrijf.
Welke topper is het geworden? Wat is het huidige matras en bedbodem?
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
20-07-2018 16:40
Ik heb nu koudschuim in mijn bank en dat zit heerlijk en blijft ook goed, terwijl traagschuim zijn kwaliteiten heel snel verliest en heel ver doorzakt.
De bank met traagschuim was een bank van Ikea en daar werken ze veel mee tegenwoordig, vandaar ik ook geen bank van Ikea meer wil
Hier nu ruim half jaar een IKEA bank en was 2e hands gekocht zgan voor minder dan de helft van de nieuwprijs voor dit geld koop je niets beters. O ja heeft ook afdekking met traagschuim maar is zeker niet zelfde als een goede topper. Kussens zijn los dus kan ze nog na jaren nog opvullen mocht dat nodig zijn.

Ik zou nooit een IKEA matras kopen want die zijn niet geschikt voor mensen boven de 100 kilo en zeer snel kuilvorming optreed.
impala schreef:
20-07-2018 16:44
Ja die ikea banken zijn idd prut geworden. Letterlijk slappe hap. Geldt helaas voor heel veel bankstellen tegenwoordig.
Een zeer zachte zit is hèt op dit moment. Ben op zoek geweest naar een leren bank, maar ik zakte in alle banken diep weg en met leer krijg je dan één grote verkreukelde toestand en zit je binnen de kortste keren weer met een oud ding in de kamer, dus dat heb ik niet gedaan.
Heb mijn huidige bank, na het lezen van de specificaties gekozen op internet en ik moet zeggen, het is een wereldkoop gebleken. Hoera voor Zitmaxx.
Alle reacties Link kopieren
@slobberbone
Een talalay van 6 cm (mijn bed is al zo
hoog en dikker talalay erg duur), eronder een nieuw dik pocketveer matras met koudschuimlaag en een lattenbodem met niet weinig latten maar ook geen hele dunne latjes. Niet beweegbaar.
Doel is alleen zachter liggen, met behoud van ventilatie.
Ik hou op zich van stevig maar dit matras bleek net ff te hard. Ik voel mijn heupbotjes. Werd ook verkocht als stevig (te stevig eigenlijk voor mijn gewicht), maar in de winkel leek het wel mee te vallen.
Ik ben zelf maar 64 kilo maar mijn vriend van 80 (kilo :)) ligt er meestal ook bij :-)
impala wijzigde dit bericht op 20-07-2018 17:02
19.80% gewijzigd
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven