Er ligt een pakket in je boom.....

17-07-2018 15:28 159 berichten
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2313606 ... in-de-boom

Heeft een pakketbezorger bij jou wel eens een pakket door het raam of in een boom gegooid toen je niet thuis was?

Ik kwam eens thuis en het pakket stond gewoon voor mijn deur op de stoep. Ik woon vrijstaand maar toch,men had zo het pakket mee kunnen nemen.Ik heb toen het bedrijf gebeld waar het pakket van was.Ze zijn toen van DHL overgestapt op Post.nl. Ik zal dus vast niet de eerste klacht daarover hebben doorgegeven.


Vertel jouw ervaringen,leuk of niet leuk :-D
Bij mij hebben ze inderdaad het pakket ook gewoon aan de voordeur gezet een keer. Een doodlopende straat, en een voordeur met een paar trapjes voor, maar toch. Er zat een nieuwe iPhone in, dus dat had goed fout kunnen gaan. Nu was ik eerlijk gezegd wel blij dat ik mijn iPhone toch die dag al had, en niet naar een ophaalpunt moest rijden later in de week.
Ik had jaren geleden eens kleding besteld en dat hebben ze eens door het open slaapkamerraam naar binnen gegooid. Ik wist niet wat ik zag toen ik in mijn slaapkamer kwam.
Bij ons liggen er regelmatig pakketjes in de tuin, garage, onder het konijnenhok.

Een andere koerier had laatst op het niet thuis briefje geschreven: “Als je niet thuis bent moet je ook geen pakketjes bestellen.” Daar was ik minder van gecharmeerd. Van de weeromstuit wel vergeten een klacht in te dienen.
Wel eens in de fietstas die voor de deur stond, wel creatief (met briefje in de bus dat ie in mijn fietstas zat)
Alle reacties Link kopieren
Hier hebben ze wel eens een pakje over het hek gegooid en ook wel eens wat in de schuur gelegd toen het hek open stond. In de schuur vond ik niet zo’n ramp, maar over het hek heb ik toen wel wat van gezegd. De bezorger weet niet wat er in het pakketje zit, en dat kan op die manier flink beschadigd raken.
Alle reacties Link kopieren
lilguinea schreef:
17-07-2018 15:32
Bij ons liggen er regelmatig pakketjes in de tuin, garage, onder het konijnenhok.

Een andere koerier had laatst op het niet thuis briefje geschreven: “Als je niet thuis bent moet je ook geen pakketjes bestellen.” Daar was ik minder van gecharmeerd. Van de weeromstuit wel vergeten een klacht in te dienen.

Wat onbeschoft zeg.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
17-07-2018 15:33
Hier hebben ze wel eens een pakje over het hek gegooid en ook wel eens wat in de schuur gelegd toen het hek open stond. In de schuur vond ik niet zo’n ramp, maar over het hek heb ik toen wel wat van gezegd. De bezorger weet niet wat er in het pakketje zit, en dat kan op die manier flink beschadigd raken.

Of ze gooien het zo hopla over de schutting de vijver in :proud:
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
17-07-2018 15:33
Wat onbeschoft zeg.
Ik vind het eerder onbeschoft om pakketjes te laten komen als je ze niet in ontvangst kunt nemen. Natuurlijk kan het altijd een keer gebeuren dat je er niet bent, maar als dat structureel is, laat ze dan gewoon op een verzamelpunt bezorgen en haal ze zelf op. De bezorger krijgt namelijk alleen betaald voor een afgeleverd pakketje en heeft dus dubbel werk als hij voor jou telkens twee keer moet rijden. En zoveel verdienen ze al niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een appartement en hier heeft meerdere malen een doos nespresso van 100€ voor de deur gestaan. Wel binnen maar wel in een hal waar iedereen uit het gebouw) en hun bezoek langs loopt. De buurman zette het als hij het zag bij hem binnen en belde s’avonds aan.
Tegenwoordig laat ik het bij Primera afleveren of in de avond als ik zeker weet dat we thuis zijn.
Ook regelmatig gehad dat de buurvrouw aanbelde dat er een pakje bij haar lag maar geen briefje in mijn brievenbus. Of een briefje zonder nummer waarop het dan wel lag. Kon ik de hele flat afgaan.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
17-07-2018 15:35
Of ze gooien het zo hopla over de schutting de vijver in :proud:
Is godzijdank nog niet gebeurd, maar ik heb idd een jacuzzi achter de schutting staan! :rofl:
Hier niets dan lof. De pakketbezorger wist dat mijn partner in wisselende diensten werkt dus als hij er in de ochtend niet was kwam in de middag weer. Hij wist bij wie bij voorkeur het pakket heen kon. Nu met pensioen en het hele dorp mist hem.
Vorig jaar, laptop besteld, was de hele dag thuis, behalve kind naar school brengen. KOm ik thuis, staat die oelewapper in de tuin, met mn pakketje te jongleren.
Ik zeg: heey daar zit een laptop in hoor, doe eens voorzichtig. Kreeg een lacherige reactie van hem. Maar de laptop was wel stuk.

Later een keer, kwam ie aan de deur met een pakketje. Zegt ie. Ja, is wel en grote doos he, voor wat er in zit.
Was het pakketje niet goed dicht geplakt en had ie maar even gekeken wat er precies inzat.
Bij familie van mij (vrijstaande woning) hebben ze een groot en duur pakket gewoon bij de voordeur gezet, iedereen had het mee kunnen nemen.
Alle reacties Link kopieren
Bij een opleidingscentrum waar ik vroeger werkte, werden de boeken via Selectvracht verstuurd. Wat een ongelofelijk K U T bedrijf was dat zeg. Pakketjes raakten om de haverklap kwijt, ze werden over de schutting gemikt in de stromende regen, tegen uitdrukkelijk verzoek in bij de buren van betreffende klant in bij de buren (waar een slepende ruzie mee was) afgeleverd enzovoort, enzovoort. Ik gok dat ik in de weken dat er nieuwe opleidingen begonnen zo'n uurtje of 5-6 per week kwijt was aan het oplossen van deze shit.

Bij mijn vorige werk een bezorger die zijn dag niet had en mijn nieuw bestelde merchandise (oke, het was heel veel, geef ik toe) onceremonieel naar binnen smeet (echt vanaf de drempel met een zwaai mijn winkelruimte in) met de snauw dat we wel eens konden komen helpen. Euh, dude, ik ben met een klant bezig. Ik kom eraan als ik dat heb afgehandeld. Kon een scheldkanonnade over me heen krijgen. Daar heb ik een klacht over ingediend, nooit meer wat van gehoord helaas.

Thuis nooit gezeur gehad gelukkig, ben wel een soort onofficieel Kiala-punt geworden voor de straat sinds ik niet meer werk. Maar ook dat lossen de bezorgers netjes op met een briefje bij de buren door de deur en zo.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Wij hebben een elektronisch hek rondom ons huis (gaat open met een code) en ze hebben wel eens pakketjes over het hek gegooid. Gelukkig waren die niet breekbaar.
Nummer*Zoveel schreef:
17-07-2018 15:36
Ik vind het eerder onbeschoft om pakketjes te laten komen als je ze niet in ontvangst kunt nemen. Natuurlijk kan het altijd een keer gebeuren dat je er niet bent, maar als dat structureel is, laat ze dan gewoon op een verzamelpunt bezorgen en haal ze zelf op. De bezorger krijgt namelijk alleen betaald voor een afgeleverd pakketje en heeft dus dubbel werk als hij voor jou telkens twee keer moet rijden. En zoveel verdienen ze al niet.
Hier ben ik het ook mee eens.

Sneu voor de bezorger overigens, maar om deze reden nam ik voor de buurvrouw geen pakketjes meer aan. Ze bestelde van alles, was nooit thuis en kwam het bij mij rustig een week later pas ophalen. De bezorger wist dat op een gegeven moment, dus gaf het dan direct bij het ophaalpunt af.
Wel eens een boek door de brievenbus gepropt gekregen.

Bij pakjes bezorgen kies ik tegenwoordig zo veel mogelijk voor de afhaaloptie.
Ik vind het erg vervelend als ze steeds de buren ermee opzadelen.
Geen weespakketjes, wel een melding bij track & trace op website bezorgdienst dat er was afgeleverd, maar hier geen pakket.
Bleek pakket geleverd aan buren met hetzelfde huisnummer in een andere straat in de wijk. Gelukkig was ervoor getekend (want ook hier: dure bestelling) en konden we daar een naam uit opmaken. Die naam stond in de telefoongids op internet. Nooit meer DHL.
anoniem_63dd656acb052 wijzigde dit bericht op 17-07-2018 15:43
0.52% gewijzigd
Hier prima pakketbezorgers, en er is altijd wel een buur thuis. Maar over dat thuis zijn: je weet toch niet altijd wanneer een pakketje komt? Ik heb vaak genoeg dat ik geen track en trace krijg, of dat een pakket toch weer vertraagd is..
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg ook regelmatig pakketjes voor buren aan de overkant van de straat in mijn brievenbus gepropt. Kan ik er weer heen wandelen want geen kaartje bij die mensen in de bus. Nu vind ik dat niet zo erg want kom er langs als ik boodschappen ga doen maar stel je voor dat ik een oneerlijk persoon was en het dus zou houden.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
17-07-2018 15:36
Ik vind het eerder onbeschoft om pakketjes te laten komen als je ze niet in ontvangst kunt nemen. Natuurlijk kan het altijd een keer gebeuren dat je er niet bent, maar als dat structureel is, laat ze dan gewoon op een verzamelpunt bezorgen en haal ze zelf op. De bezorger krijgt namelijk alleen betaald voor een afgeleverd pakketje en heeft dus dubbel werk als hij voor jou telkens twee keer moet rijden. En zoveel verdienen ze al niet.

Ik begrijp dat het heel vervelend is als mensen iets bestellen terwijl ze niet thuis zijn. MAARRRR... laatst had ik iets besteld en als leverdatum woensdag gekozen omdat ik dan thuis zou zijn. Vervolgens bleek de webshop vertraagd en stuurden ze het pakketje donderdag. Dan ben ik er niet en kan ik er ook niks aan doen. En dan vind ik zo'n reactie behoorlijk onbeschoft. En aangezien die bezorger niet weet waarom ik er niet ben, moet hij zich maar beschaafd gedragen of kan hij beter een andere baan kiezen.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
17-07-2018 15:39


Bij pakjes bezorgen kies ik tegenwoordig zo veel mogelijk voor de afhaaloptie.
Ik vind het erg vervelend als ze steeds de buren ermee opzadelen.
Ja dat vind ik nu ook. Bestel niet super veel online maar mijn buurvrouwen zijn al best oud.
Alle reacties Link kopieren
De bezorger heeft mijn pakketje eens meegegeven aan een goede vriendin die net langs mijn huis liep. Op het briefje 'meegegeven aan *naam*'... Gelukkig was ze echt een vriendin en geen willekeurige voorbijganger😄
Geen pakketje maar een tijdschrift, vroeger had ik een abonnement op de Yes, de jongen die die dingen bezorgde had een hekel aan mij (geen idee waarom, zijn vader deed eens een schaap na toen ik voorbij fietste, ik heb niet eens krullen) en flikkerde mijn tijdschrift altijd gewoon in de tuin, ook als het regende. Herhaaldelijk een klacht ingediend maar hij is nooit ontslagen. Uiteindelijk mijn abonnement maar opgezegd en losse nummers in de winkel gekocht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven