Waspinator

18-07-2018 09:21 27 berichten
Gisteren toen wij buiten aan het eten waren hadden we voor de eerste keer dit jaar weer last van wespen. Ik dacht het is weer tijd om een aantal wespenvangers op te hangen. Nu werkt dit op zich wel redelijk maar met een wespenvanger lok je natuurlijk de wespen.
Nu las ik op internet over de waspinator. De waspinator verjaagd de wespen in plaats van ze te lokken. Een wesp is territoriaal en denkt bij het zien van de waspinator dat hij in vijandig gebied is en gaat weg. De waspinator is een nagebootst wespennest.
Nu vroeg ik me af of er iemand is die ervaring heeft met de waspinator en of het echt werkt. Alvast bedankt voor de reacties.
Ik had het ook gezien, en ik heb precies dezelfde vraag. Werkt zoiets?
Want het is wel een goede en milieuvriendelijke manier om wespen weg te houden.
Maar ik zou graag weten of het werkt voor ik zo'n ding aanschaf.

Dit is het dus voor diegene die niet weten wat het is: https://www.bol.com/nl/p/waspinator-the ... 046510960/

Ik volg.
Hier is iemand die veel van wespen af weet, misschien kan zij helpen.
Ik ben haar naam kwijt.
Ik heb er ook eens naar gekeken en reviews gelezen en de meeste waren negatief.

Ik ben zelf allergisch en heb het niet aangeschaft. Ik zou als er veel wespen zijn eerder kijken of er ergens een nest zit en de verdelger bellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze jaren geleden bij een restaurant gezien. Daar hadden ze er toen best veel hangen, verspreid over de bomen van het terras. Hoe zit dat dan? Heb je er meerdere van nodig, of is één voldoende? Ben ook benieuwd.
Oakes schreef:
18-07-2018 09:40
Ik heb ze jaren geleden bij een restaurant gezien. Daar hadden ze er toen best veel hangen, verspreid over de bomen van het terras. Hoe zit dat dan? Heb je er meerdere van nodig, of is één voldoende? Ben ook benieuwd.
Dat ligt er maar net aan hoe groot je tuin is. Ik dacht gelezen te hebben dat het in een straal van 6 meter werkt.
Alle reacties Link kopieren
Googlend kwam ik dit tegen

Duurzame middeltjes
Er zijn zat duurzame en goedkope middeltjes die wel werken:
een halve citroen met een kruidnagel erin;
rook van een vuurtje of wierrook;
lavendelolie;
pepermuntolie;
bewegende lucht door een ventilator;
Waspinator of Wazzzpaway.


https://dier-en-natuur.infonu.nl/insect ... paway.html
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
18-07-2018 09:43
Dat ligt er maar net aan hoe groot je tuin is. Ik dacht gelezen te hebben dat het in een straal van 6 meter werkt.
OK, thx!
Alle reacties Link kopieren
Een wespenexpert gister bij Jinek zei dat kruidnagels en geurtjes slechts heel kort werken. Dat het niet zoveel nut had.
Als je een wesp doodslaat, gelijk opruimen en de tafel schoonmaken. Het gif uit de angel komt nl. op de tafel, waardoor andere wespen agressief worden.
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
18-07-2018 10:10

Als je een wesp doodslaat, gelijk opruimen en de tafel schoonmaken. Het gif uit de angel komt nl. op de tafel, waardoor andere wespen agressief worden.

8-.
Madeliefjees: Wat helpt dan volgens die expert?
Alle reacties Link kopieren
Interessant! Ik ben even het internet over gegaan naar ervaringen gezocht. Ik reageer slecht op wespensteken. Ik heb er weken last van. Daarom ga ik het toch proberen.
Ik heb er toch maar 1 besteld om het uit te proberen. Morgen heb ik hem in huis en ik laat jullie nog weten of het werkt of niet.
Alle reacties Link kopieren
Leuk, Blondie, ik kijk uit naar de update.
Alle reacties Link kopieren
Ja, Blondie, ik ben ook wel benieuwd.
Weet iemand of zo'n waspinator meerdere seizoenen te gebruiken is ?
Wat ermee gebeurt wanneer het ding nat wordt, in de (nu denkbeeldige) regen, bijvoorbeeld ?
nounou
Ik heb ooit gehoord dat een opgeblazen papieren zak ongeveer het zelfde effect heeft en dat zal wel goedkoper zijn dan de waspinator.

Het schijnt dat er heel veel wespen verwacht worden in augustus, maar het is ook zo dat wespen zeer veel andere insecten eten (zelfs muggen) dus zeer nuttig werk doen.
Ik heb vanmiddag een open flesje cola op tafel gezet en nergens last van gehad. Vanavond buiten gegeten. 1 wesp gezien maar die was zo weer weg. Met verzendkosten erbij heb ik er 15,40 voor betaald. Dat ding kan jaren mee zo te zien. Ik hoop dat het zo blijft. Voor nu ben ik blij.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem ook binnen. Nog niet kunnen testen want er zijn hier momenteel geen wespen. Het ziet er wel goed uit. Het lijkt echt op een nest.
Je kunt hem al gerust op hangen hoor. Ik heb gelezen dat het eigenlijk het beste is als je hem in het voorjaar al op hangt.
Even een update. Vanaf vrijdag elke avond buiten gegeten en nergens last van gehad.
Alle reacties Link kopieren
Da's goed nieuws, Blondie!
Ze zijn pas over een paar weken op volle kracht en op zoek naar eten.
Ik zit al weken met drinken buiten en heb ook geen last. Nog niet.


Kreeg als tip van de huisarts om naast koffie te branden ( stinkt als de hel maar werkt) om kruidnagelolie in mijn tuin te sprenkelen. Dat vinden ze echt smerig. Kan nu ook al dan zoeken ze andere vliegroutes. :-D


Ook op kleding bij uitjes met veel kans op wespen ( festival en pretparken ect) druppelen.
Dus ga maar eens proberen, flesje kost paar euro en mengen met muntolie of lavendel vinden ze ook niet lekker en stinkt minder. ;)
Alle reacties Link kopieren
Hij hangt hier terwijl we aan het kamperen zijn onder de luifel. Er zijn nog niet heel veel wespen maar de wespen die komen blijven niet. Ze vliegen wat rond en gaan weer door. Ik durf nog niet te zeggen dat het echt helpt maar voor nu ben ik positief. Ik heb er wel een ballon in gedaan om te zorgen dat hij zijn vorm behoudt.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet persoonlijk dat wierrook goed werkt, maargoed kan me voorstellen dat je dat niet de hele dag wil branden...

Hier nog een lijstje met huismiddelen die schijnen te helpen
https://www.ongediertebestrijden.com/we ... ad-wespen/
anoniem_377681 wijzigde dit bericht op 18-10-2018 17:10
Reden: typfout
22.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij waren van de zomer op Hof van Saksen en daar hingen ze op het terras van de snackbar, werkte goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven