Kat mee uit huis mag niet van vader

18-07-2018 10:53 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Mijn ouders zijn al 14 jaar gescheiden en kunnen goed met elkaar overweg. Ik heb tot mijn 18e een regeling aagehouden met dat ik de ene week bij mijn moeder ben, de andere week bij mijn vader. Voor mijn 16e verjaardag heb ik een kitten gekregen van mijn vader, met de duidelijke instructies dat het MIJN kat zou zijn en dat IK er voor moest zorgen. Ik geef haar eten, vlooien druppels, pillen, kam haar en verschoon de kattenbak. Elke week als ik bij mijn moeder was miste ik haar enorm en was het weer een enorme opluchting als ik haar weer kon zien. Nu ben ik uit huis gegaan, naar een boerderijtje dat van mijn moeder is, waar ik op mezelf ga wonen en ik wil mijn kat meenemen. Nu zegt mijn vader ineens dat het ZIJN kat is en dat ik haar onder geen beding mee mag nemen naar mijn nieuwe woning, waar veel meer ruimte is voor haar om te spelen. Mijn vader komt vaak laat thuis van werk en geeft haar weinig aandacht. Wat moet ik doen? Ik mis haar erg, maar mijn vader wil niet naar mij luisteren. Ik zit er aan te denken om haar mee te nemen als mijn vader niet thuis is, maar ben bang dat mijn relatie met mijn vader dan op het spel komt te staan, help!

Kat meenemen naar nieuwe huis of laten bij vader

Totaal aantal stemmen: 86

Laten bij vader (19%)
Meenemen naar nieuwe huis (81%)
Ik zou de kat meenemen. Maar ik ben dan ook geen voorbeeld dochter.
Wat is het beste voor de kat?
Alle reacties Link kopieren
Wat een rare vader. Ik zou haar gewoon meenemen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ok, dus je krijgt iets voor je verjaardag, maar mag dat niet zelf houden. Erg vreemd.
Kat meenemen natuurlijk. Ik zou wel even een gesprekje met je vader aangaan. Misschien vindt hij het gewoon moeilijk dat je niet meer bij hem woont straks? Geef hem een eigen kitten/asielkat cadeau.
Maar je vader kan toch ook om de kat geven?
Daar zit hij meer op schoot dan bij jou.
Alle reacties Link kopieren
Meenemen, als dat het beste is voor de kat. Maar niet sneaky, want daarmee ruïneer je inderdaad de relatie met je vader.
Alle reacties Link kopieren
Kat meenemen. Is zo te horen fijner voor dat beestje.
Ik zou inderdaad wel even willen horen van vader waarom hij ineens 180 graden gedraaid is. Wat zit daar achter?
The owls are not what they seem
Schaf gewoon een nieuwe kat aan.
Alle reacties Link kopieren
Kan jij de kosten voor de kat (eten, vlooienmiddel, dierenartsbezoek, inentingen) zelf dragen?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
18-07-2018 11:09
Schaf gewoon een nieuwe kat aan.
:roll:

Dit topic gaat over gehecht zijn aan die specifieke kat. Deze reactie slaat de plank dus nogal mis.
koffiehagedis wijzigde dit bericht op 18-07-2018 11:14
29.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad meenemen. Met name omdat de kat bij jou zo te lezen meer aandacht zal krijgen.

Al zou ik het toch echt niet sneaky doen.

Want waarom wil je vader hem niet meer meegeven? Is het omdat hij heel erg aan de kat gehecht is geraakt? Daar zou ik me wel iets bij voor kunnen stellen. :cat:
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
LAgirl82 schreef:
18-07-2018 10:59
Wat is het beste voor de kat?
Dit dus.

Misschien is de kat inmiddels enorm gehecht aan je vader en zijn huidige woning? Kat is meer bij je vader geweest dan bij jou tenslotte, dus ik zou serieus kijken of het voor de kat wel het beste is om met jou mee te verhuizen of toch niet.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
18-07-2018 11:09
Schaf gewoon een nieuwe kat aan.
Ik neem toch wel aan dat je deze reactie als grapje bedoelt RedBull... Hoewel dat waarschijnlijk niet het geval is.

Ik zou de kat ook meenemen. Het is toch jouw kat?
The eyes are useless when the mind is blind.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk moet er geen andere kat worden aangeschaft voor haar vader. Die is laat thuis en geeft de huidige kat al amper aandacht.
TO, de kat is van jou dus meenemen. Maar niet stiekem doen, probeer je vader ervan te overtuigen dat het de beste oplossing is voor de kat (voor jouw (!) kat). Misschien kan je moeder bemiddelen?
calamitycat wijzigde dit bericht op 18-07-2018 11:23
0.15% gewijzigd
...
Alle reacties Link kopieren
Staat de kat op jouw naam?
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
18-07-2018 11:17
Staat de kat op jouw naam?
Dit. Jouw naam, jouw kat. En wat kinderachtig van je vader zeg, als hij het zijn kat vindt moet je eens de rekeningen laten zien ;)
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk ka je vader ook gehecht zijn aan de kat. En goed voor de kat zorgen, ook al werkt hij veel. Want wanneer jij die week bij je moeder bent wordt de kat toch ook goed verzorgd?

Ik vermoed dat er meer meespeelt. Hoe vindt je vader het dat je naar het boerderijtje van je moeder gaat en het huis uit gaat?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Dit topic was er toch laatst ook al?
Lady*Voldemort schreef:
18-07-2018 11:30
Dit topic was er toch laatst ook al?
volgens mij ook, maar die ging op kamers.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
18-07-2018 11:30
Dit topic was er toch laatst ook al?
Dacht ik ook toen ik de topic titel zag, maar het is toch wel een iets anders situatie ;)

OT: ik zou bij je vader aangeven dat hij zélf heeft gezegd dat het jouw kat is, dat jij voor de kat zorgt, en dat jij de kat daarom meeneemt. Maar dat het hem uiteraard vrij staat om regelmatig langs te komen om even met de kat te knuffelen. Misschien ook een idee om hem een katje kado te doen? De asiels zitten momenteel overvol met gedumpte kittens en dat heeft je vader ook weer een maatje?
Pa hoopt gewoon dat TO nog vaak bij hem thuis komt als kat bij hem blijft.
Pa lijdt aan het lege-nest-syndroom.
Alle reacties Link kopieren
eh... hoeveel ouders zeggen dat niet bij aanschaf van huisdier? "Het is jouw kat/hond, jij moet hem verzorgen"? Dat is toch bedoeld om kind verantwoording te laten nemen? en om te voorkomen dat er eerst jaren wordt gezeurd om een dier en het kind het daarna laat afweten? Heb je ook altijd voer/medicijnen/vlooiendruppels betaald dan?

Ik denk dat vader gewoon erg gehecht is aan de kat inmiddels, hij zorgt al jaren in de week dat je er niet bent ook voor hem tenslotte.

Dus niet zomaar meenemen maar gewoon volwassen gesprek aangaan en luister naar elkaars argumenten, kies daarbij wat het beste is voor de kat.
Een kat hecht vooral aan het huis en omgeving. Laat de kat daar, ook al heb je 'gelijk'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven