Huis kopen/verkopen

19-07-2018 00:15 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op het forum gezocht, maar vind alleen wat losse topics die al wat ouder zijn.

Het lijkt me leuk om hier ervaringen te delen op het gebied van kopen en verkopen van een woning.

Ons huis komt binnenkort te koop en we hebben ook al een andere woning op het oog. Spannend en veel gedoe en geregel.
Komt ook nog bij kijken dat ik totaal geen geduld heb, dus om mijn relatie te redden zoek ik hier aanspraak :biggrin:
Ervaren als erg stressvole tijd :"-( had alles rond met veel gedoe en was het bijna klaar; had de steekproef mij te pakken. Moest zelfs loonstroken van 5 jaar terug inleveren (van bijbaantje) en mijn diploma etc.

Maaaaaaar.. geduld loont!!
Wat leuk, alvast veel plezier met je zoektocht! Wij gaan ook ons huis in de verkoop zetten en ik ben al druk zoekende naar een andere woning.
Wij hebben een huis op het oog. Hopelijk kunnen we volgende week terecht voor een bezichtiging, maar de makelaar is niet echt ondernemend.
Heb zelf al twee keer gebeld en hij zou me terugbellen, maar inmiddels zijn we weer een week verder.
Alle reacties Link kopieren
Ons huis is sinds vorige week helemaal af. Een nieuwbouwhuis is echt een heel landurig project waar je geduld aardig op de proef wordt gesteld, en laat dat nou net mijn zwakke punt zijn.
Ik wil dus ook niet meer verhuizen, het is een hoop gedoe, geregel en kost bakken met geld. Maar uiteindelijk is het natuurlijk een waardevolle investering tov huren.
Ben blij dat we de stap gemaakt hebben maar ook erg blij dat het nu klaar is na 2 jaar.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Wij als starters hebben net ons eerste huis gekocht.
Wat je al zei, een hoop geregel. Ik wordt er zelf ook helemaal gek van.

En wat ik nog het ergste vind, niemand komt zijn/haar afspraken na!
Probeer je de notaris/bank/makelaar/meubelboer te bereiken, beloven ze terug te bellen maar het gebeurd gewoon niet.

Hypotheek is nu zo goed als rond, morgen moeten we nog naar de notaris.
Krijgen 31 augustus de sleutel! :D
Alle reacties Link kopieren
Spannend!

Wij hebben een akkoord voor huis dat we willen kopen,of ja we hebben. Een prijs en de voorwaarden afgesproken.

Nu staat sinds vandaag mijn huis op Funda, maandag komen er al 3 bezichtigingen...

Vriend z'n huis staat 2,5 maand te koop, maar is nog niet verkocht...

We moeten minimaal 1 huis verkopen om dat andere huis te verkopen...

Spannend
Alle reacties Link kopieren
Oh leuk! Wij zijn in januari verhuisd vanuit de randstad naar een wat landelijker gelegen dorp en het bevalt ontzettend goed!

We hebben eerst ons nieuwe huis gekocht en daarna pas ons oude huis te koop gezet. Deze beslissing hebben we genomen na lang wikken en wegen, overleg met de makelaar betreft de verkoopbaarheid van onze oude woning en navragen bij familie of ze ons financieel zouden willen steunen wanneer ons oude huis echt niet op tijd verkocht zou raken (tegen alle inschattingen van de makelaar in).

Uiteindelijk bleek dat we het gelukkig goed aangepakt hadden, want we hebben het nieuwe huis gekocht, ons oude huis heeft 1,5week te koop gestaan via facebook en financieel zijn we er goed op vooruit gegaan uiteindelijk.

Op de papieren rompslomp na voor het regelen van de hypotheek etc zou ik het zo weer doen!
Alle reacties Link kopieren
Spannend Jablines, in welke regio zoeken jullie?

HaPu al wat gehoord van de makelaar?

Snoopylynn kan het me voorstellen. Daarom kiezen wij ook voor een bestaande woning. Al kopen wij er ook 1 waar we nog jaren werk aan hebben... jullie zijn voorlopig klaar.

Dierenvriend ik werd idd al gewaarschuwd, je begint nog maar net, het wordt nog veel erger met regelen.

Kimmy wat snel al zoveel bezichtigen! Populaire regio?

Fijn Ravenloos dat het zo snel ging. Wij gaan er ook veel op vooruit qua ruimte, en met deze rente betalen we maandelijks hetzelfde.

Woensdag komen ze foto's maken. Ik heb al een lijst ontvangen van de fotograaf met tips. Ben nu heel druk met het leegruimen. Alles bij opa en oma op zolder zetten.
En ook steeds funda in de gaten houden wat voor concurrentie er op de markt komt. Zo spannend!
Alle reacties Link kopieren
Hier reeds een nieuw huis gekocht en alles mbt financiën/notarissen en zo is als het goed is al ongeveer geregeld.
Huidige huis staat in de verkoop maar het "je huis is snel verkocht" en "je hebt maar 1 koper nodig" gevoel heb ik nog niet.
Vermoedelijk omdat ik een ouderwetse makelaar heb die liever de vraagprijs lekker hoog zet zodat er eventueel nog wat vanaf kan... en dat levert minder bezichtigingen op. Het overbieden is denk ik niet helemaal het ding van mijn makelaar.

Maar goed, we wachten af...... of liever.... we proberen verder te leven met ons leven nu.
Het zou alleen fijn zijn als het verkocht is en je niet alles weer opnieuw moet gaan lopen opruimen omdat je toch niet een te gevuld huis wilt presenteren. Maar ja, wanneer dat is......?
Alle reacties Link kopieren
Wanneer krijg je de sleutel van je nieuwe woning?
Hoe lang staat het huidige te koop? Is het nog te vroeg om de prijs te verlagen?
Alle reacties Link kopieren
poppie0022 schreef:
20-07-2018 15:59
Hier reeds een nieuw huis gekocht en alles mbt financiën/notarissen en zo is als het goed is al ongeveer geregeld.
Huidige huis staat in de verkoop maar het "je huis is snel verkocht" en "je hebt maar 1 koper nodig" gevoel heb ik nog niet.
Vermoedelijk omdat ik een ouderwetse makelaar heb die liever de vraagprijs lekker hoog zet zodat er eventueel nog wat vanaf kan... en dat levert minder bezichtigingen op. Het overbieden is denk ik niet helemaal het ding van mijn makelaar.

Maar goed, we wachten af...... of liever.... we proberen verder te leven met ons leven nu.
Het zou alleen fijn zijn als het verkocht is en je niet alles weer opnieuw moet gaan lopen opruimen omdat je toch niet een te gevuld huis wilt presenteren. Maar ja, wanneer dat is......?
Als je vindt dat de vraagprijs te hoog is, dan doe je er toch wat af?
Toen ik mijn appartement verkocht, zei mijn makelaar dat je beter een reele vraagprijs kunt hebben en wat minder ruimte om naar beneden te gaan dan een te hoge vraagprijs (omdat je dan inderdaad minder kijkers krijgt).
Hier even ons relaas, het leed wat huis kopen heet. Gisteren hebben we een huis gezien, en we zijn verliefd. Helaas is het een huis in zeer oude staat, gaskachels, oude bedrading enz enz. Een prachtige locatie, een geweldige tuin. 3.500 m2 grond, 1.000 m3 inhoud. Maar wat een bak werk. Een aannemer zou ervan schrikken, ik schrik nergens van, we hebben al eerder een opknapper gekocht maar misschien gaat dit boven onze pet.
@ TO wij zoeken nu in Brabant, maar ruim.

Ons huis hebben we nog niet te koop aangeboden, ik schrik van de tarieven. Wij hebben een zeer gewild huis (vrijstaand, nieuw op een mooie locatie) en ik twijfel om het zelf in de verkoop te zetten. Mooie foto's kan ik maken en die tekst laat ik wel doen door een bevriende tekstschrijver.

Alhoewel ik weet dat 90% via funda verkocht wordt wil ik toch een poging wagen. Wat vinden jullie daarvan? Dat zou ons zo € 9.500,- besparen..
Alle reacties Link kopieren
Misschien via zo'n internet makelaar? Die bieden meestal allerlei pakketten aan, met en zonder foto's bijvoorbeeld.
Ik vind de professionele foto's vaak wel mooier. Ik heb het zelf ook geprobeerd met een goede camera, maar de belichting is dan toch niet zo mooi.

Ik ben heel benieuwd naar jullie klushuis. Is wel gigantisch groot, gaaf! Zouden jullie alles zelf aanpakken of laten doen? Klinkt wel gaaf hoor. Link via pb?

Wij hebben een mondelinge overeenkomst. Denk dat we deze week het voorlopige koopcontract krijgen, hoe lang duurt dat meestal?
Trouwens ook een oud huis, we zijn er achter gekomen dat we echt op zoek zijn naar karakter, een huis met verrassingen. Dat hebben we nu echt gevonden.

Vrijdag stond er ineens een te koop bord in onze tuin. En al een preview op Facebook door de makelaar. Nog voor er foto's gemaakt zijn.
Nog een paar dagen de tijd voor de puntjes op de i, en de oma's komen nog helpen poetsen. Hoop zo dat het heel snel weg is.
dienbladvoldingetjes schreef:
22-07-2018 22:34
Misschien via zo'n internet makelaar? Die bieden meestal allerlei pakketten aan, met en zonder foto's bijvoorbeeld.
Ik vind de professionele foto's vaak wel mooier. Ik heb het zelf ook geprobeerd met een goede camera, maar de belichting is dan toch niet zo mooi.

Ik ben heel benieuwd naar jullie klushuis. Is wel gigantisch groot, gaaf! Zouden jullie alles zelf aanpakken of laten doen? Klinkt wel gaaf hoor. Link via pb?

Wij hebben een mondelinge overeenkomst. Denk dat we deze week het voorlopige koopcontract krijgen, hoe lang duurt dat meestal?
Trouwens ook een oud huis, we zijn er achter gekomen dat we echt op zoek zijn naar karakter, een huis met verrassingen. Dat hebben we nu echt gevonden.

Vrijdag stond er ineens een te koop bord in onze tuin. En al een preview op Facebook door de makelaar. Nog voor er foto's gemaakt zijn.
Nog een paar dagen de tijd voor de puntjes op de i, en de oma's komen nog helpen poetsen. Hoop zo dat het heel snel weg is.
ik ga je een linkje sturen!
nog geen idee hoe trouwens
en aangekomen? Ik ben benieuwd wat je ervan vindt!
Alle reacties Link kopieren
Waaaauw ik ben verliefd!!!!
Wat een giga huis, giga tuin, heel veel werk maar lijkt me echt een buitenkans.

Dan is dat van ons maar klein haha. Zal je een link sturen van onze nieuwe woning.
Vorig jaar een huis gekocht, daarvoor huurden we. Eigenlijk hoefde er helemaal niet veel geregeld te worden bij ons. Allebei een fulltime baan met vast contract en getrouwd in gemeenschap van goederen, dus dat maakte het wel makkelijk. Geen bouwdepot, hoeven niet extra te lenen oid.

2 gesprekken bij de bank waarbij ik van tevoren een hypotheekdossier online invulde. Die vroegen NHG aan, via de bank ook meteen alle nieuwe verzekeringen geregeld.
Voorlopig koopcontract ondertekend en teruggestuurd
Afspraak gemaakt bij de notaris voor de overdracht waar we onze gegevens naartoe konden mailen....

EIgenlijk hoefde er zo weinig te gebeuren dat ik een paar keer naar de bank heb gebeld of dat toch allemaal wel klopte.

Een weekje geschilderd in de avonduren, schoonmaken, verder hoefde er niet meteen iets te gebeuren. Lampen en gordijnen hadden we overgenomen (graties)
Bus gehuurd, familie uitgenodigd, in een halve dag waren we verhuisd!

Een week lang opruimen en klaar is kees....


Trouwens, mijn verhuis tip: Zet op de verhuisdozen wat er in zit, en naar welke kamer het moet. Dan weet iedereen die mee komt helpen (als je het met familie/vrienden doet), precies waar ze het neer moeten zetten en staat alles meteen in de juiste ruimte.
Dit hebben we ook met de meubels gedaan: Schilderstape erop en daarop schrijven waar we het wilde hebben.
Het kost iets meer voorbereidingstijd, maar de dag van de verhuis loopt lekker soepel.
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor de tips Lovako! Hoop dat het net als bij jullie zo voorspoedig gaat.
Alleen hebben we 3 kids, waarvan de jongste net 2. Dus iets lastiger om beiden in de avonden te klussen. Maar eerst maar eens ons huis kwijt zien te raken.

Goede tip ook van de dozen!
Alle reacties Link kopieren
Mijn huis is zo goed als verkocht, heerlijk.
Ook al waren er geen gekke dingen, het geeft toch stress: gaat het lang duren, is de prijs wel goed, enzovoort

verhuizen ga ik laten doen, te vaak gehoord dat mensen het zelf doen en op de dag van de verhuizing zegt de helft af... bovendien zijn we ook de jongsten niet meer, en om nu samen een wasmachine naar beneden te sjouwen zien we niet zitten.
Dan maar investeren in verhuizers :)
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt goed, die verhuizers. Helaas hier het geld niet voor. Dat hebben we hard nodig voor de klussen die gedaan moeten worden.

Heeft jullie woning lang te koop gestaan? Zal je net zien, zo stond er in onze prijsklasse in onze wijk niks te koop, zo komen er steeds meer. Beetje jammer...
De koop van de nieuwe woning is ook pas definitief als onze woning verkocht is, ben zo bang dat er alsnog een ander mee vandoor gaat. Blegh!
Alle reacties Link kopieren
De fotografe is nu bezig met foto's maken, maar vrijdag al de eerste bezichtiging. Zegt nog niks, maar toch fijn dat er iets gebeurd.
Ik schrijf graag mee.

Mijn huis gaat binnenkort ook in de verkoop, spanned.....
De zenuwen gieren door mijn lijf, is de vraagprijs goed? Gaat het lang duren? Of juist te snel enz, enz. :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Verschrikkelijk he... Kan aan niks anders denken. Morgen moeten we het huis uit want dan is de eerste bezichtiging. Zal vast niet bij de eerste de beste raak zijn, maar toch dwalen mn gedachten soms af en denk ik stel je toch eens voor..
Hoe is de huizenmarkt in jullie regio?

Iemand nog tips? Ga morgen nog even om een subtiel geurding. Ga echt geen appeltaart bakken met deze temperaturen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven